Pagina 59 van 100
Geplaatst: 29 jan 2011, 11:31
door Twowheeler
Ik vind het geen rompslomp, niet dat ik gino's ontsteking niet aan raad natuurlijk

Geplaatst: 29 jan 2011, 11:47
door Arnoute
Jeti schreef:Arnoute schreef:Camiel schreef:Ik blijf ook gewoon met puntjes rijden tot ze echt niet meer te repareren/af te stellen zijn :p
dan stop ik nieuwe

Die kosten 25 euro per stuk + hoop rompslomp. 4 keer vervangen en je hebt een GT ontsteking eruit voor eeuwig.
ik heb echte voor de helft van de prijs

Geplaatst: 29 jan 2011, 13:38
door koppel
ik rijd met min of meer zelfde set up (schijven blok/snelle schijf) geen hoge druk kop (komt nog) en een luhac pijp
trekt als een beer, top=80, mijn gewicht 85, tegenwind 75
Geplaatst: 29 jan 2011, 16:17
door Triforce
Triforce schreef:Ik heb dus vandaag mijn nieuwe cdi gemonteerd.
Hij doet het goed als ik hem wat hoger in de toeren hou, ik heb alleen onderin vrij weinig kracht, had ik met de punten iets beter maar ook niet super en die sloeg af en toe een slag over.
Wat zou ik hier mee kunnen doen??
Mijn verdere setup is:
Athena.
16mm carb
170 korte mikuni sproeier
1,8mm voorontsteking cdi ontsteking
Homoet uitlaat.
Opgelost, uitlaat wartel zat niet vast genoeg en krijg hem ook niet vaster wegens versleten draad, maar is een keertje een andere manier voor maken om de uitlaat te monteren.
Dus ander cilindertje geplaatst, dus rij nu weer rond met een z1 cil
Geplaatst: 30 jan 2011, 16:48
door ginofs1
NIX schreef:Een Ginokopje!!!
En een belly maken.

Geplaatst: 30 jan 2011, 18:06
door marco
Geplaatst: 30 jan 2011, 23:02
door Triforce
ginofs1 schreef:NIX schreef:Een Ginokopje!!!
En een belly maken.

Wil ik wel als ik weer met de oude imi fs1 ga rijden ofzo.
Geplaatst: 01 feb 2011, 07:43
door Arnoute
voor de belgen:
weet er iemand of je met de trein een brommer kan vervoeren?
ik bedoel of ik samen met mijn brommer op de trein kan om naar de limburgrit te gaan

Geplaatst: 01 feb 2011, 08:09
door Jeti
Arnoute schreef:voor de belgen:
weet er iemand of je met de trein een brommer kan vervoeren?
ik bedoel of ik samen met mijn brommer op de trein kan om naar de limburgrit te gaan

Ga gewoon met de brommer
Dan haal je Jens onderweg op.
Of je chartert 1 van je ouders om je even te brengen, dat je bijv terug zelf gaat. Of andersom.
(In Nederland mag het niet.. Of je moet het blok er onderuit halen en de tank eraf..)
Of misschien dat je de moby x meekrijgt in de trein, maar dat is voor de rit niet zo comfortabel denk ik

Geplaatst: 01 feb 2011, 08:40
door Camiel
Idd, gewoon vrijdagsmorgens vertrekken, via Jens en/of Maarten en dan vrijdagavond voor het avond eten op de camping zijn

Geplaatst: 01 feb 2011, 16:03
door jan-lommaert
Weet er iemand de oorzaak waarom condensators kapot gaan?
Ik had gisteren voor de zoveelste keer er weer een condensator doorgereden.
Daarna heb ik hem vervangen met een condensator die het altijd goed heeft gedaan op een andere fs1.
Hij vonkte vanaf de eerste start tussen de contactpunten en bij hoge toeren begon hij te stotteren.
Ik vermoed dus dat er iets mis is met mijn ontsteking, ik weet alleen niet wat.
Geplaatst: 01 feb 2011, 17:04
door Pipedown
had je imitatie condensators?
ik had daar ook altijd problemen mee.
toen kocht ik 1x een orginele en die ging langer mee als alle immi's bij elkaar die ik heb gehad.
Geplaatst: 01 feb 2011, 17:22
door jan-lommaert
Pipedown schreef:had je imitatie condensators?
ik had daar ook altijd problemen mee.
toen kocht ik 1x een orginele en die ging langer mee als alle immi's bij elkaar die ik heb gehad.
Ik heb ook al ondervonden dat die originele condensators van veel betere kwaliteit zijn.
Ik kan ze spijtig genoeg niet bij de lokale brommerwinkel verkrijgen.
Ik vind het vooral vreemd dat een condensator die altijd goed heeft gewerkt op een andere fs1, bij mij niet werkt.
Geplaatst: 01 feb 2011, 17:35
door Triforce
jan-lommaert schreef:Pipedown schreef:had je imitatie condensators?
ik had daar ook altijd problemen mee.
toen kocht ik 1x een orginele en die ging langer mee als alle immi's bij elkaar die ik heb gehad.
Ik heb ook al ondervonden dat die originele condensators van veel betere kwaliteit zijn.
Ik kan ze spijtig genoeg niet bij de lokale brommerwinkel verkrijgen.
Ik vind het vooral vreemd dat een condensator die altijd goed heeft gewerkt op een andere fs1, bij mij niet werkt.
Dan zal er waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn met je ontsteking of andere afstelling.
Want geen enkele brommer is hetzelfde ookal hebben ze de zelfde setup

Geplaatst: 01 feb 2011, 17:42
door NIX
Probeer een andere bobine.
Goedkope condensators gaan altijd dood, als ze het in hun doosje niet al waren. En ze kunnen erg slecht tegen hitte, dus solderen betekent maar heel even de bout erop.