Pagina 60 van 100

Geplaatst: 01 feb 2011, 18:45
door marco
Kun je de korf van een koppelingshuis ook lassen?

Heb er hier nog eentje waar een klein stukje van de korf is afgebroken (het stukje alu heb ik nog).

Geplaatst: 01 feb 2011, 19:03
door Arnoute
Jeti schreef:
Arnoute schreef:voor de belgen:
weet er iemand of je met de trein een brommer kan vervoeren?
ik bedoel of ik samen met mijn brommer op de trein kan om naar de limburgrit te gaan :)

Ga gewoon met de brommer :?:
Dan haal je Jens onderweg op.
Of je chartert 1 van je ouders om je even te brengen, dat je bijv terug zelf gaat. Of andersom.

(In Nederland mag het niet.. Of je moet het blok er onderuit halen en de tank eraf..)
Of misschien dat je de moby x meekrijgt in de trein, maar dat is voor de rit niet zo comfortabel denk ik ;)

ik wil wel rijden, graag zelfs, maar ik mag niet.... :(
iemand van belgie die meer weet?

Geplaatst: 02 feb 2011, 14:18
door jan-lommaert
NIX schreef:Probeer een andere bobine.

Goedkope condensators gaan altijd dood, als ze het in hun doosje niet al waren. En ze kunnen erg slecht tegen hitte, dus solderen betekent maar heel even de bout erop.


Al goed dat ik voor de zekerheid vroeger een nieuwe bobine heb gekocht.
Ik heb op het internet condensators gevonden van het merk mitsubishi.
Als ik me niet vergis zijn dat dezelfde als de originele, ze zijn namelijk een pak goedkoper.
Heeft iemand hier ervaring mee? http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html

Geplaatst: 02 feb 2011, 15:03
door mpro09
Arnoute schreef:maar ik mag niet...


gewoon doen

Geplaatst: 02 feb 2011, 15:22
door Jens36
Geen idee... Had het me ook al afgevraagd of dat kon om een eventuele niet rijdende brommer op te halen.
Maar ik denk dat je alléén fietsen mag meenemen. Brommers zijn een brand gevaar ofzoits :P

Geplaatst: 02 feb 2011, 17:38
door Arnoute
maar iemand die ik weet heeft het eens gedaan naar duitsland ofzo
met zijn moto

Geplaatst: 02 feb 2011, 17:41
door mpro09
in NL mag je geen verbrandingsmotoren mee nemen in de trein

Geplaatst: 02 feb 2011, 18:08
door Jeti
Arnoute schreef:maar iemand die ik weet heeft het eens gedaan naar duitsland ofzo
met zijn moto

Bel het vervoersbedrijf en je weet het. Of kijk bij de voorwaarden op de site.

Geplaatst: 02 feb 2011, 18:35
door Arnoute
vind er niets over op het internet.... :(
ga eens naar een groot station rijden in de buurt en eens vragen

Geplaatst: 02 feb 2011, 22:31
door Tombo
Ga er maar vanuit dat het niet mag. Is ook niet meer dan logisch, i.v.m. brandveiligheid etc.

Geplaatst: 03 feb 2011, 07:37
door Arnoute
ze vervoeren toch ook auto's?
en brandveiligheid? een brommer vat niet vuur uit zichzelf hoor... :P

Geplaatst: 03 feb 2011, 09:01
door Tombo
Arnoute schreef:ze vervoeren toch ook auto's?
en brandveiligheid? een brommer vat niet vuur uit zichzelf hoor... :P

Auto's staan op een speciale autowagon, waar geen mensen komen :roll:
Nee, een brommer vat niet vanzelf vlam, maar mocht er een fik zijn is het niet fijn als er een brommer met 6 liter benzine bij de uitgang staat, verder is neit iedereen gediend van de typische benzinelucht

Geplaatst: 03 feb 2011, 14:43
door jan-lommaert
NIX schreef:Probeer een andere bobine.

Goedkope condensators gaan altijd dood, als ze het in hun doosje niet al waren. En ze kunnen erg slecht tegen hitte, dus solderen betekent maar heel even de bout erop.



Ik heb een andere (nieuwe) bobine geprobeerd, helaas niet met succes.
Ik had een gebruikte originele condensator gemonteerd (aan de contactpunten die erbij hoorden te zien was de condensator nog goed).
Hij vonkt tussen de punten en bij hoge toeren doet hij niet normaal.
Het enige wat ik nog kan bedenken als oorzaak is dat de ontstekingsspoel een te hoge spanning levert en de condensator daardoor te warm wordt.
Het zou me wel verbazen aangezien er niet is gepruld aan mijn ontsteking en compleet origineel is.

Geplaatst: 03 feb 2011, 15:51
door jan-lommaert
Hoe groot is de weerstand van een goede ontstekingsspoel?

Geplaatst: 03 feb 2011, 16:31
door Triforce
Ik dacht 0 ohm weerstand.