Pagina 63 van 100

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:50
door mpro09
ik vroeg het alleen maar :cry:

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:54
door marco
NIX schreef:Wel eens gekotst? Heb je nu geen slokdarm meer? Gewoon meteen uitspugen.


Dat is wel heel slecht voor je tandglazuur.

Geplaatst: 06 feb 2011, 13:57
door NIX
mpro09 schreef:ik vroeg het alleen maar :cry:
Jij mag alles vragen, geen probleem.

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:00
door marco
Nix wat is de hoogte van de uitlaatpoort bij een originele f5b cilinder?

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:02
door NIX
10-11mm

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:03
door Tombo
NIX schreef:Als je een remleiding volzuigt kun je wat in je mond krijgen, maar alle betweters hier kunnen vooral uitleggen waarom iets wat ze nog nooit gedaan hebben niet werkt. Ik kan soms net zo goed ophouden iets uit te leggen.

Idd, en al die liters benzine die ik al heb binnengekregen door het uitblazen van sproeiertjes, kraantjes en filtertjes van je benzinetank... Ik leef ook nog steeds!

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:05
door marco
NIX schreef:10-11mm


Die van mij is dan al iets omhoog gevijld die is van mij is 13mm.

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:08
door NIX
16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:11
door marco
NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.


Ik ben benieuwd.

Ik ga er niet meer aan vijlen maar op welke hoogte maak jij de uitlaatpoort Nix?

De cilinder heeft al 10 uur bij Gino op de testbank gelopen dus nog wel ff rustig aan doen.

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:36
door Jeti
NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.

En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is ;)

Geplaatst: 06 feb 2011, 14:39
door marco
Jeti schreef:
NIX schreef:16Mm erop en je hebt de beste combo. Zal 70-75 lopen, eenmaal ingereden.

En heuvelop?
Dat is het enige waar Marco in geïnteresseerd is ;)


Als ik de posbank niet op kom vraag ik me geld terug :lol:

Geplaatst: 06 feb 2011, 15:19
door NIX
13Mm poorthoogte tegen 17mm van een FS1 is zeker een mooi koppelcilindertje, zeker met een ginokopje. 14/44 vertanden.

Ik ga meestal niet verder dan 14mm. Anders krijg je gewoon weer een hoogtoerige cilinder. 13Mm is prima. Ik maak wel de bovenkant bijna recht, heel iets boogvormig, zodat het zuigerveervriendelijk blijft. Is niet het allerfelste resultaat, wel het betrouwbaarste. Overigens, door de poort tot bovenin net zo breed als onderin te houden, is het effect van de hoge poort meer dan merkbaar. Het moet niet alleen lekker lopen, het moet ook heel blijven. Overgang poort-cilinderwand rond ik heel iets af, scheelt ook gerammel. Niet overdrijven, maar het moet niet messcherp zijn.

Geplaatst: 06 feb 2011, 16:18
door Camiel
Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?

Geplaatst: 06 feb 2011, 17:18
door marco
Camiel schreef:Een 50cc kop past op een 60cc cilinder hoorde ik laatst, geeft dat dezelfde prestaties of minder dan met een 60cc kop?


Iets meer compressie maar je moet wel zeker weten dan de zuiger dan niet tegen je cilinderkop aankomt.

Geplaatst: 06 feb 2011, 17:35
door Camiel
dus een hogedrukkop is niet nodig met een 60cc cil met 50cc kop?