Hoi, als ik een hoge oprit of drempel o.i.d. iets te hard oprijd dan voel ik dat mn schokbrekers voor zegmaar tegen elkaar komen (te weinig druk). Niet goed dus lijkt mij maar hoe moet ik dat verhelpen? Is dat gewoon zon moer van het voorvork opendraaien en de olie bijvullen?
Geen druk zeg je , Dan is je O-ring lek .
Boven in je schokbreker zit een moer , en daar zit een O-ring op als het goed is .
Kijk daar maar eens naar , in de vork hoort nogeveer 130 of 137 CC in te zitten .
hoe laat je een 2RU voorvork leeg lopen?
ik heb dat : zelf sleutelen boekje gelezen maar daar hebben ze gewoon een aftapbout onder de poten.. maar mijn niet?
weet iemand dat?
Kwestie van alle moeren en bouten losdraaien en goed onthouden wat waar zat ! Is mij ook gelukt, en kijk uit voor alle kogellagertjes die uit je balhoofd komen !
Bij het kroonstuk de twee bouten losdraaien , boven je vork de twee bouten los draaien .
En je kan er be poten zo uit halen .
wel eerst je voorwiel en spatje weg halen .
Geen druk zeg je , Dan is je O-ring lek . Boven in je schokbreker zit een moer , en daar zit een O-ring op als het goed is . Kijk daar maar eens naar , in de vork hoort nogeveer 130 of 137 CC in te zitten .
En als ik nou eens de olie bijvul en dan kijken of tie lekt zo niet is het goed? Maar dan moet je toch die bouten losdraaien van de voorvork bij het stuur??
Die losdraaien en twee a drie dopjes motorolie erbij gieten.
Gewoon 10W40 ofzo. Vorige week gedaan, veert weer lekker..
Of speciale vorkolie, maar ik kijk nooit zo nauw met dat soort dingen.