verlichting???????????
verlichting???????????
beste mannen
het is al weer een hele tijd geleden maar is het nu zo dat je op de accu je gewone verlichting(voor en achter) niet kan laten branden?
de rest doet het namleijk wel zoals cockpit verl neutraal lampje, remlicht,knipperlichten en claxon.
nu zet ik de sleutel schakelaar om naar verlichting dan blijft de verlichting het gewoon doen maar niet de voor en achter lamp
als ik aan mijn vliegwiel draai dan zie ik wel wat spanning opkomen hoort dit nu zo?
het is al weer een hele tijd geleden maar is het nu zo dat je op de accu je gewone verlichting(voor en achter) niet kan laten branden?
de rest doet het namleijk wel zoals cockpit verl neutraal lampje, remlicht,knipperlichten en claxon.
nu zet ik de sleutel schakelaar om naar verlichting dan blijft de verlichting het gewoon doen maar niet de voor en achter lamp
als ik aan mijn vliegwiel draai dan zie ik wel wat spanning opkomen hoort dit nu zo?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
spanningsregelaar is de beste optie
LM70... van 7,2 volt en 6 Ampere
het is namelijk zo dat door meer toeren je spanning toeneemt
accu's kunnen helaas niet meer laadspanning verdragen waardoor deze overladen worden en daardoor de platen krom trekken
met als gevolg kortsluiting en een kapotte accu
als je accu defect is ben je de buffer kwijt die de spanning op vangt
met als gevolg dat de verlichting verbrandt
met een spannings regelaar en een paar diodes kan je ervoor zorgen dat je accu altij de juiste spanning houdt en je verlichting blijft branden
ik zal eens een kijken of ik ergen een tekening heb ervan
LM70... van 7,2 volt en 6 Ampere
het is namelijk zo dat door meer toeren je spanning toeneemt
accu's kunnen helaas niet meer laadspanning verdragen waardoor deze overladen worden en daardoor de platen krom trekken
met als gevolg kortsluiting en een kapotte accu
als je accu defect is ben je de buffer kwijt die de spanning op vangt
met als gevolg dat de verlichting verbrandt
met een spannings regelaar en een paar diodes kan je ervoor zorgen dat je accu altij de juiste spanning houdt en je verlichting blijft branden
ik zal eens een kijken of ik ergen een tekening heb ervan