Pagina 1 van 2
roterende schijf topic
Geplaatst: 17 jan 2008, 06:21
door Niels
Omdat er een fout was in die thread heb ik hem moeten verwijderen! (bedankt Sam

)
Excuses voor het ongemak!

Geplaatst: 17 jan 2008, 09:13
door YamaSam
het laatste dat hier gezegd was, was dat er een F5B cylinder werd getoond van almere,
ik wilde uitleggen wat ik met sleutelvijltjes met een imi jmpb FS1 deed..
Geplaatst: 17 jan 2008, 14:52
door MARTIJNvD
he, dat was mijn topic

Als jullie me vervelend vinden mogen jullie het ook gewoon zeggen hoor
En ik vroeg me voor het laatst af wat je daarmee bedoelt sam
Laatste vraag van mij was of er verschil in performance is tussen imi en originele f5b.
Geplaatst: 17 jan 2008, 14:55
door Tombo
Ligt eraan, er zijn ook zat goede imitaties, en door zelf er wat kleine dingetjes aan te doen lopen die imitaties ook erg lekker. Je hebt wel meer kans dat je een best snelle F5B krijgt (in feite heb je gewoon dan een FS1 cilinder met F5B opdruk). Ik zou kijken voor een mooie originele, als je zoekt zijn ze nog wel te krijgen
Geplaatst: 17 jan 2008, 15:17
door YamaSam
ah, ik dacht dat het niet teveel mocht kosten!
koop je dan een orri F5B ja, dat geeft het langste plezier, en heb je geen werk meer aan...
Geplaatst: 17 jan 2008, 18:12
door jonnotje
maar als een f5b 60 cilinder hbe je meer optrek kracht(onderin) en met een fs1 60 cilinder heb je meer kracht op hogere toeren, dus als je bij je f5b je uitlaatpoot wat hoger maakt gaat hij ook wat hoger in toeren door, en kan je hem dus best hard late lopen?

of zie ik dit verkeerd
wat zouden jullie doen als je hard wilt optrekken, en iets van 80 a 85km/h wilt gaan?
Geplaatst: 17 jan 2008, 18:20
door Hans W
ik heb nu een 50cc fs1 met 16mm en homoet uitlaat
trekt lekker en loopt een mooie 80/85
Geplaatst: 17 jan 2008, 18:24
door jonnotje
maar ik wil echt heelhard wegtrekken, dat voelt gewoon zoo lekker

Geplaatst: 17 jan 2008, 19:21
door Martijn
Dan moet je er een HD kopje op zetten met een snelle schijf

Geplaatst: 17 jan 2008, 19:32
door jonnotje
op die f5b 60cc, want op me 50 cc hbe ik dat al, maar das nog niet hard genoeg:P
Geplaatst: 17 jan 2008, 20:36
door mpro09
60cc f5b
afgedraaide kop
snelleschijf
16mm
10/52
kijken hoe die dan trekt

Geplaatst: 17 jan 2008, 23:13
door YamaSam
een deftige aggressieve expansiepijp niet vergeten jong

Geplaatst: 18 jan 2008, 09:12
door edje
het is niet zo dat een ori f5b nou zo hard trekt hoor. maar de powerband licht lekker laag waardoor die relaxt rijd. op topvermogen haalt een f5b het bij lange na niet tegen een fs1 cilinder. ik denk dat je dan eerder moet denken aan een parmakit (44.5 boring).

Geplaatst: 18 jan 2008, 18:35
door jonnotje
fs1 cilinder 60 cc wel dan?
Geplaatst: 19 jan 2008, 10:48
door Triforce
ik heb nu zelf mijn f5b 60cc iets getuned rijd iets van 85 met 13/40 ik heb de uitlaat poort iets verhoogd met 1,5 mm en nog 1 mm van de kop van de cilinder afgehaald heb nu oowk hd kop erop en spoelpoorten wat vergroot rijd super fijn,
ik heb oowk een imi fs1 en die heb ik ingereden met 13/40 en die rijdt nu oowk iets van 90 met die vertanding ik heb hem nog niet voluit gehaald dus 90 max nog maar ik vind een getuned f5b veel fijner rijden voor onderin, ik rij altijd met 13/40 of 14/40.