roterende schijf topic

Alles over de techniek en sleutelen
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

roterende schijf topic

Bericht door Niels »

Omdat er een fout was in die thread heb ik hem moeten verwijderen! (bedankt Sam :P)

Excuses voor het ongemak! :roll:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het laatste dat hier gezegd was, was dat er een F5B cylinder werd getoond van almere,
ik wilde uitleggen wat ik met sleutelvijltjes met een imi jmpb FS1 deed..
Laatst gewijzigd door YamaSam op 17 jan 2008, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
when men were men, and helmets were for divers
MARTIJNvD

Bericht door MARTIJNvD »

he, dat was mijn topic :shock: Als jullie me vervelend vinden mogen jullie het ook gewoon zeggen hoor :oops: :roll:

En ik vroeg me voor het laatst af wat je daarmee bedoelt sam ;)

Laatste vraag van mij was of er verschil in performance is tussen imi en originele f5b.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ligt eraan, er zijn ook zat goede imitaties, en door zelf er wat kleine dingetjes aan te doen lopen die imitaties ook erg lekker. Je hebt wel meer kans dat je een best snelle F5B krijgt (in feite heb je gewoon dan een FS1 cilinder met F5B opdruk). Ik zou kijken voor een mooie originele, als je zoekt zijn ze nog wel te krijgen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ah, ik dacht dat het niet teveel mocht kosten!

koop je dan een orri F5B ja, dat geeft het langste plezier, en heb je geen werk meer aan...
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

maar als een f5b 60 cilinder hbe je meer optrek kracht(onderin) en met een fs1 60 cilinder heb je meer kracht op hogere toeren, dus als je bij je f5b je uitlaatpoot wat hoger maakt gaat hij ook wat hoger in toeren door, en kan je hem dus best hard late lopen? 8) of zie ik dit verkeerd

wat zouden jullie doen als je hard wilt optrekken, en iets van 80 a 85km/h wilt gaan?
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

ik heb nu een 50cc fs1 met 16mm en homoet uitlaat

trekt lekker en loopt een mooie 80/85
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

maar ik wil echt heelhard wegtrekken, dat voelt gewoon zoo lekker :lol: 8)
Martijn

Bericht door Martijn »

Dan moet je er een HD kopje op zetten met een snelle schijf ;)
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

op die f5b 60cc, want op me 50 cc hbe ik dat al, maar das nog niet hard genoeg:P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

60cc f5b
afgedraaide kop
snelleschijf
16mm
10/52


kijken hoe die dan trekt :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een deftige aggressieve expansiepijp niet vergeten jong ;)
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

het is niet zo dat een ori f5b nou zo hard trekt hoor. maar de powerband licht lekker laag waardoor die relaxt rijd. op topvermogen haalt een f5b het bij lange na niet tegen een fs1 cilinder. ik denk dat je dan eerder moet denken aan een parmakit (44.5 boring). :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

fs1 cilinder 60 cc wel dan?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik heb nu zelf mijn f5b 60cc iets getuned rijd iets van 85 met 13/40 ik heb de uitlaat poort iets verhoogd met 1,5 mm en nog 1 mm van de kop van de cilinder afgehaald heb nu oowk hd kop erop en spoelpoorten wat vergroot rijd super fijn,

ik heb oowk een imi fs1 en die heb ik ingereden met 13/40 en die rijdt nu oowk iets van 90 met die vertanding ik heb hem nog niet voluit gehaald dus 90 max nog maar ik vind een getuned f5b veel fijner rijden voor onderin, ik rij altijd met 13/40 of 14/40.
Laatst gewijzigd door Triforce op 19 jan 2008, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie