Een week voor die vastloper heb ik mijn FS1 weggebracht voor een beurtje (wat ik normaal eigenlijk ook nooit doe) en daar stond dus op de rekening dat de carburateur uit elkaar was geweest en schoongemaakt. Het probleem was uiteindelijk het boutje van de vlotterbak waar een (te) korte in is gezet bij de bromfietszaak. Het boutje kon maar net met een winding in het schroefdraad en je kon de vlotterbak er inderdaad dus zo afplukken. Mijn theorie is dus nu; bij een hoog toerental viel het vlotterbakje en de vlotter van de carburateur af en kwam er in een klap geen benzine/smering in de cilinder en dus fikse schade aan het zooitje.. Ik was wel benieuwd naar jullie mening. Wat zeggen jullie ervan? Zou ik de bromfietszaak iets kunnen verwijten of is het gewoon pech gehad, volgende keer beter?
Vastloper door vlotterbakje..
-
Ruudsjuh
Vastloper door vlotterbakje..
Ik heb vorige week vrijdag een droog/vastloper gehad met mijn 1j5; reed ruim 80 en ineens begon de cilinder zo'n pijnlijk snoeigeluid te maken, dus ik kneep snel de koppeling in en ben naar huis gelopen. Ook liep er allemaal benzine onder uit het blok (carburateurdeel). Dus goed, vandaag was mijn nieuwe cilinder en zuiger binnen; klaar alles gemonteerd en tijd voor een proefritje. Maar toen ik mijn benzinekraantje openzette stroomde er weer allemaal benzine over de vloer. Carburateurdeksel er afgehaald.. Wat bleek; vlotter en vlotterbakje lagen gewoon onderin wat los te rammelen
Een week voor die vastloper heb ik mijn FS1 weggebracht voor een beurtje (wat ik normaal eigenlijk ook nooit doe) en daar stond dus op de rekening dat de carburateur uit elkaar was geweest en schoongemaakt. Het probleem was uiteindelijk het boutje van de vlotterbak waar een (te) korte in is gezet bij de bromfietszaak. Het boutje kon maar net met een winding in het schroefdraad en je kon de vlotterbak er inderdaad dus zo afplukken. Mijn theorie is dus nu; bij een hoog toerental viel het vlotterbakje en de vlotter van de carburateur af en kwam er in een klap geen benzine/smering in de cilinder en dus fikse schade aan het zooitje.. Ik was wel benieuwd naar jullie mening. Wat zeggen jullie ervan? Zou ik de bromfietszaak iets kunnen verwijten of is het gewoon pech gehad, volgende keer beter?
Een week voor die vastloper heb ik mijn FS1 weggebracht voor een beurtje (wat ik normaal eigenlijk ook nooit doe) en daar stond dus op de rekening dat de carburateur uit elkaar was geweest en schoongemaakt. Het probleem was uiteindelijk het boutje van de vlotterbak waar een (te) korte in is gezet bij de bromfietszaak. Het boutje kon maar net met een winding in het schroefdraad en je kon de vlotterbak er inderdaad dus zo afplukken. Mijn theorie is dus nu; bij een hoog toerental viel het vlotterbakje en de vlotter van de carburateur af en kwam er in een klap geen benzine/smering in de cilinder en dus fikse schade aan het zooitje.. Ik was wel benieuwd naar jullie mening. Wat zeggen jullie ervan? Zou ik de bromfietszaak iets kunnen verwijten of is het gewoon pech gehad, volgende keer beter?
-
Ruudsjuh
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
al sdat waar is, moet ie volgens mij serieus scherp gestaan hebben!
uitbollen zou moeten kunnen zonder schade
tenzij je natuurlijk nog kilometers zou gereden hebben met een superarm mengsel..
(als het potje bv nog aan één boutje vasthangt voor een heel end)
het zal zowieso een logisch gevolg zijn van 't één of 't ander..
uitbollen zou moeten kunnen zonder schade
tenzij je natuurlijk nog kilometers zou gereden hebben met een superarm mengsel..
(als het potje bv nog aan één boutje vasthangt voor een heel end)
het zal zowieso een logisch gevolg zijn van 't één of 't ander..
when men were men, and helmets were for divers
-
edje
-
Ruudsjuh
Tsja, ik ga het morgenmiddag toch maar even proberen. Het is een nogal bekend en groot bedrijf hier in de buurt ( [web]http://www.tommeindertsma.nl[/web]) waar iedereen verder wel over te spreken is, maar er was vanalles loos. Zo was de gaskabel al losgegaan omdat er teveel speling op zat (wat voor het beurtje niet zo was) stond de koppeling véél te strak, liep na 3 km mijn voorband ineens leeg omdat er rommel in het ventiel zat, was mijn Lafranconi-uitlaatje ineens los omdat de rempedaalveer vervangen was enz. En dan krijg je nog een rekening van 72 euro voor je neus. Als je een FS1 in nieuwstaat langsbrengt bij een van de grootste tweewielerzaken van provincie ga je er vanuit dat je brommer er daadwerkelijk ook beter van wordt. Dus een tip: laat je brommer nooit repareren, doe zo veel mogelijk zelf of breng je brommer naar een Yamahaspecialist, want anders weet je niet wat er allemaal gebeurt. Voor de meeste forumleden spreekt dit vast voor zich, maar ik zeg het toch maar even.
-
ginofs1
- Tombo is mijn testpiloot

- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee met 80 zonder sap is geen moord.
zonder sap geen verbranding dus geen hitte.(motor is dus uit)
je kan rustig op de compressie uitrollen.
gr gino
zonder sap geen verbranding dus geen hitte.(motor is dus uit)
je kan rustig op de compressie uitrollen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
ginofs1
- Tombo is mijn testpiloot

- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
dat heb je goed mpro.
omdat de motor niet loopt maar wel lucht aan zuigt heeft hij een snelle koeling.
je kruk en cilinder zij vet zat om dit te overleven.
kijk maar eens goed naar je cilinder hoe vet hij is bij het loshalen.
gr gino
omdat de motor niet loopt maar wel lucht aan zuigt heeft hij een snelle koeling.
je kruk en cilinder zij vet zat om dit te overleven.
kijk maar eens goed naar je cilinder hoe vet hij is bij het loshalen.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
Ruudsjuh
