vaste cilindrisch stuk in achterbrug

Alles over de techniek en sleutelen
firenzo

vaste cilindrisch stuk in achterbrug

Bericht door firenzo »

hey!

ik vraag me af wat de functie is van het vast cilindrische stuk aan de achterbrug.
is het voor het spadbord op zijn plaats te houden of zijn er nog andere redenen?

mvg Jan.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Stevigheid, anders zijn het 2 loshangende poten :lol:
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

zou het niet vast genoeg zitten tussen de twee uiterste montagepunten aan frame een wiel?
probleem is dat mijn vering te hoog is zodat de achterbrug niet meer kon zakken...
nuja...als hij uiteenvalt zal ik het merken :d
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Vind het echt wel stom als je die buis eruit haalt, die zorgt niet alleen voor stevigheid maar ook stabiliteit.

Als je zonder die buis rijdt zal je brommer scheef gaan staan en kromtrekken...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Inderdaad. Zonder die pijp vormt je achterbrug alleen maar 1 geheel door de achteras en de as door het frame heen. Totaal niet stabiel en torsiestijf dus.
edje

Bericht door edje »

jawel man onafhankelijke achterwielophanging 8) :lol:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Als je eens met een stevige snelheid een snelle bocht
gaat nemen merk je wel wat er gebeurt als je die bus weghaald :shock:
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

klopt wel wat jullie zeggen, dan zal ik dat stuk vervangen en een ander iets verder lassen, zodat men brug toch nog genoeg kan zakken...anders zit ze vast tegen men frame.
bedankt voor de reacties!
groeten
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Waarom wil je dat ding uberhaupt vervangen?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

MT hoogte denks :P
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

heb overlaatst een post gedaan over verhoogde vering...
iemand had gezegd dat je met een bepaalde maximum hoogte van vering zit (doordat de achterbrug vast komt tegen het frame)...
nu ging ik gisteren de vering passen, en idd de hoek tussen achterbrug en frame was te groot. Daarmee zat het vaste cilindrische stuk van de achterbrug vast tegen het frame.
ik heb het ervan tussen geslepen, zodat de achterbrug kon zakken en nu zal ik er een ander stuk tussen lassen maar dan iets verder naar achteren toe.
ps: kreidler vering

groeten
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Waarom wil je dat dan eigenlijk?
Het is geen Honda MT :roll:

Ik denk dat je dat never nooit meer goed krijgt...
Zonde van je brug :?
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

was al een tijdje van zin om iets speciaal te doen met men yamaha, dus wou ik er een racer van maken.
heb een racezitje gemaakt, en verhoogde vering vond ik wel mooi staan bij die fs1...dan staat hij vanachter wat omhoog (meer als origineel dus)
als ik de brug terug reconstrueer is het toch hetzelfde principe?

greetz
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, als je het recontrueert, ik had eerder de achterbrug proberen te verlengen en te verlagen. Dat is veel meer race-achtiger 8) Dat kan opzich nog steeds. Die kreidler veren gebruiken, en de achterbrug verlengen
Jelle

Bericht door Jelle »

als je dat stuk dat je eraf hebt geslepen meer naar achter gaat zetten kan je band er toch niet meer tussen??
Plaats reactie