Pagina 1 van 2

vaste cilindrisch stuk in achterbrug

Geplaatst: 03 jun 2008, 17:43
door firenzo
hey!

ik vraag me af wat de functie is van het vast cilindrische stuk aan de achterbrug.
is het voor het spadbord op zijn plaats te houden of zijn er nog andere redenen?

mvg Jan.

Geplaatst: 03 jun 2008, 17:48
door Niels
Stevigheid, anders zijn het 2 loshangende poten :lol:

Geplaatst: 03 jun 2008, 18:16
door firenzo
hey!

zou het niet vast genoeg zitten tussen de twee uiterste montagepunten aan frame een wiel?
probleem is dat mijn vering te hoog is zodat de achterbrug niet meer kon zakken...
nuja...als hij uiteenvalt zal ik het merken :d

Geplaatst: 03 jun 2008, 18:31
door Niels
Vind het echt wel stom als je die buis eruit haalt, die zorgt niet alleen voor stevigheid maar ook stabiliteit.

Als je zonder die buis rijdt zal je brommer scheef gaan staan en kromtrekken...

Geplaatst: 03 jun 2008, 18:36
door Tombo
Inderdaad. Zonder die pijp vormt je achterbrug alleen maar 1 geheel door de achteras en de as door het frame heen. Totaal niet stabiel en torsiestijf dus.

Geplaatst: 03 jun 2008, 20:18
door edje
jawel man onafhankelijke achterwielophanging 8) :lol:

Geplaatst: 03 jun 2008, 20:51
door pee67
Als je eens met een stevige snelheid een snelle bocht
gaat nemen merk je wel wat er gebeurt als je die bus weghaald :shock:

Geplaatst: 04 jun 2008, 09:05
door firenzo
hey!

klopt wel wat jullie zeggen, dan zal ik dat stuk vervangen en een ander iets verder lassen, zodat men brug toch nog genoeg kan zakken...anders zit ze vast tegen men frame.
bedankt voor de reacties!
groeten

Geplaatst: 04 jun 2008, 09:19
door Tombo
Waarom wil je dat ding uberhaupt vervangen?

Geplaatst: 04 jun 2008, 09:43
door Niels
MT hoogte denks :P

Geplaatst: 04 jun 2008, 11:01
door firenzo
hey!

heb overlaatst een post gedaan over verhoogde vering...
iemand had gezegd dat je met een bepaalde maximum hoogte van vering zit (doordat de achterbrug vast komt tegen het frame)...
nu ging ik gisteren de vering passen, en idd de hoek tussen achterbrug en frame was te groot. Daarmee zat het vaste cilindrische stuk van de achterbrug vast tegen het frame.
ik heb het ervan tussen geslepen, zodat de achterbrug kon zakken en nu zal ik er een ander stuk tussen lassen maar dan iets verder naar achteren toe.
ps: kreidler vering

groeten

Geplaatst: 04 jun 2008, 11:04
door Niels
Waarom wil je dat dan eigenlijk?
Het is geen Honda MT :roll:

Ik denk dat je dat never nooit meer goed krijgt...
Zonde van je brug :?

Geplaatst: 04 jun 2008, 11:07
door firenzo
hey!

was al een tijdje van zin om iets speciaal te doen met men yamaha, dus wou ik er een racer van maken.
heb een racezitje gemaakt, en verhoogde vering vond ik wel mooi staan bij die fs1...dan staat hij vanachter wat omhoog (meer als origineel dus)
als ik de brug terug reconstrueer is het toch hetzelfde principe?

greetz

Geplaatst: 04 jun 2008, 11:08
door Tombo
Ja, als je het recontrueert, ik had eerder de achterbrug proberen te verlengen en te verlagen. Dat is veel meer race-achtiger 8) Dat kan opzich nog steeds. Die kreidler veren gebruiken, en de achterbrug verlengen

Geplaatst: 04 jun 2008, 11:14
door Jelle
als je dat stuk dat je eraf hebt geslepen meer naar achter gaat zetten kan je band er toch niet meer tussen??