Pagina 1 van 2
cilinder vraagje
Geplaatst: 08 jul 2008, 21:23
door Wouter 1990
Hallo,
Ik had voor mijn brommer (suzuki a50p) een yamaha fs1 cilinder gekocht. Deze passen namelijk gewoon.
Dit is een Z1 cilinder die getuned is door B.A.T.
Weet iemand wie of welk bedrijf dit is en of deze een beetje deskundig is.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Wouter
Geplaatst: 08 jul 2008, 21:24
door Tombo
Hoi wouter, B.A.T. zegt me niks. Op google word ik ook niet veel wijzer (brabants afvalverwerking team..

). Misschien is het handig als je verteld waar je de cilinder hebt verkocht, of wie weet kan de verkoper je wel helpen?
Maak anders eens een poortmap van die cilinder, en/of een foto
Geplaatst: 08 jul 2008, 21:41
door Wouter 1990
Hallo Tombo ik zal zo wel even een paar foto's maken. Ik had ook al op google gekeken ja.
Geplaatst: 08 jul 2008, 23:09
door Wouter 1990
Geplaatst: 08 jul 2008, 23:50
door harmen251
slag van suzuki is anders
Geplaatst: 09 jul 2008, 00:22
door Triforce
ik zie niks anders aan de cilinder, behalve de cilinder hemden die anders zijn, verder voor de rest is het een Z1 cilinder die ik ook heb
Geplaatst: 09 jul 2008, 08:34
door Wouter 1990
@ harmen; klopt je hebt gelijk heb het net ff opgezocht en de slag van een suzuki is 37,8 mm. Ik was ervan uitgegaan dat deze gelijk was omdat er op mijn suzuki al een fs1 cilinder lag.
Wat moet ik dan aanpassen aan de cilinder zodat ie wel goed presteert?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Wouter
Geplaatst: 09 jul 2008, 14:36
door rise and shine
Wouter 1990 schreef:@ harmen; klopt je hebt gelijk heb het net ff opgezocht en de slag van een suzuki is 37,8 mm. Ik was ervan uitgegaan dat deze gelijk was omdat er op mijn suzuki al een fs1 cilinder lag.
Wat moet ik dan aanpassen aan de cilinder zodat ie wel goed presteert?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Wouter
Een yamaha er bij halen

Geplaatst: 09 jul 2008, 17:20
door Wouter 1990
Dat is natuurlijk ook een oplossing
Maar weet iemand iets van cilinders afdraaien ed of dit mogelijk is.
Geplaatst: 09 jul 2008, 19:31
door ginofs1
waar een wil is is een weg.
als je de cilinder er op zet met de zuiger en een pakking.
hoe laag komt je zuiger dan op het onderste dode punt.
is dan de boven kant van de zuiger gelijk met de onderkant van de poorten.
Geplaatst: 09 jul 2008, 19:50
door edje
idd, die 10e mm vind je volgens mij niet weer, en is anders wel op te lossen met een pakking
oja, en kun je even je foto's aanpassen, ik heb hier namelijk geen beeldscherm van 1.5meter breed

Geplaatst: 09 jul 2008, 20:58
door Wouter 1990
Foto's heb ik ff beter neergezet maar weet niet hoe je ze kleiner kan maken.
Slag van een Suzuki is 37,8 mm en Yamaha is 39,7 mm.
Dit scheelt dus 1,9 mm. Zal dit veel effect (negatief) hebben op de prestaties?
En is dit op te lossen met pakkingen oid.
Geplaatst: 09 jul 2008, 21:14
door edje
dat kun je pas zegggen als de cilinder er op zit.
- moeten allle poorten goed openen. ,
-de zuiger moet hoog genoeg in de cilinder komen om voldoende compressie op te bouwen.
-oppassen met een eventuele stootrand

Geplaatst: 09 jul 2008, 21:28
door Wouter 1990
Had in mn oude cilinder, een rand van ong. 2mm, en deze had ook zeer weinig compressie maar dit komt ook doordat er een nogal slechte zuiger inzat waarvan de onderste zuigerveer ook nog een vastzat, maar liep toch altijd nog 48 km/h en starte altijd in 1 keer.
Maar zal bij het monteren wel kijken of alles goed zit.
Alvast bedankt.
Geplaatst: 09 jul 2008, 21:36
door mpro09
hebben die suzuki cilinders wat meer vlees om te veilen?