hallo
ik heb bij jmpb zoon setje gekocht voor mn koppelings worm want die was nogal verrot
nu probeer ik m erop te zetten maar dat lukt niet echt
ik zie door de bomen het bos niet meer
hoe kan ie eigenlijk ontkoppelen door alleen een lang staafje?, moet deze worden ingedrukt ofzo?
want zoals ik nu bezig ben lijkt het alsof ie alleen gedraaid word
groeten
koppelingworm
-
- 250km gereden
Als je dat wormpje in je carterkap zet, dan en vervolgens het hendeltje omhoog trekt zul je zien dat deze naar buiten komt zetten. Vervolgens drukt dit wormpje tegen dat staafje, die op zijn beurt tegen een kogeltje, dat kogeltje tegen de koppelingsafdekplaat (ben even de normale naam kwijt), die plaat gaat naar buiten waardoor alle platen van elkaar komen en dus ontkoppelt 

-
- 250km gereden
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Bob
- 1500km gereden
- Contacteer:
now gwn 2 platte staafjes tege elkaar dat is niet ideaal kwee nie als der nog een ander rede is maar nu kom ik weer met men gezwets van mechanica xD
Dat heeft te make met de kracht overbrenging een "kogel" is een voorwerp dat de druk verdeelt over zen hele oppervlakte en een gwn rond staafje doet dat niet die vangt de druk van voor op en dan gaat hij dus scheef worde oid.
Dat heeft te make met de kracht overbrenging een "kogel" is een voorwerp dat de druk verdeelt over zen hele oppervlakte en een gwn rond staafje doet dat niet die vangt de druk van voor op en dan gaat hij dus scheef worde oid.