Pagina 1 van 4
probleem met optrekken
Geplaatst: 27 mar 2009, 22:16
door 2RU_racer
ik heb een fs1 2ru.
ik heb er een 60cc f5b onder met 32 mm pijp
16mm
snelle schijf
14-44 vertanding
hij valt heel snel weg en hij is niet vooruit te branden en met lichtere heb ik overtoeren.
wie weet de oplossing dat hij ook hoger top krijg plus wat beter trekt.
hij valt in zijn 3 terug in toeren en 4 ,heel stuk terug in toeren.
Geplaatst: 28 mar 2009, 00:06
door Dingetje
met deze setup is het raar dat je terugvalt in toeren, helemaal in zn 3
het zou goed kunnen dat er iets mis is met de afstelling
-ontsteking,
-carburateur
-positie van je schijf
-uitlaat dichtgekoold
daar zou k eerst ff naar kijken, aangezien je met deze setup best aardig meot kunnen rijden.
Geplaatst: 28 mar 2009, 12:22
door edje
hoe is de staat van je zuiger en cilinder?
wat voor cilinderkop?
Geplaatst: 28 mar 2009, 16:01
door 2RU_racer
het is een nieuwe 60cc tijdje terug in gereden
heb al grootere sproeier geprobeerd en met lucht lopen spelen
het is gebeurd tijdens het monteren van snelle schijf .
als je in zijn vrij volgas geeft maakt hij toeren valt weg maakt toeren valt weg.
als je iets minder gas geeft draait hij wel volle toeren zonder stotteren of iets anders.
bougie is mooi bruin dat wel.
Geplaatst: 28 mar 2009, 16:05
door Dingetje
dan denk ik toch verkeerde positie van je schijf, weet je zeker dat je deze er goed op hebt gezet? haal anders ff je carburateur eraf en kijk door het spruitstuk wanneer de schijf geopend is. Als het goed is is deze geopend terwijl de zuiger naar boven gaat en gesloten terwijl de zuiger naar beneden gaat
Geplaatst: 28 mar 2009, 17:02
door 2RU_racer
kan het verder nog ergens aan liggen?
schijf is open als hij naar boven gaat en boven aan dat hij weer terug gaat dicht.
onsteking staat goed
bougie is bruin
dus waardoor doet hij toeren maken en valt weg toeren valt weg dat steeds
Geplaatst: 28 mar 2009, 17:57
door edje
carburateur afgesteld na dat je een snelle schijf gemonteerd hebt?
Geplaatst: 28 mar 2009, 18:00
door Triforce
volgens mij kan het ook een te grote sproeier zijn, welke sproeier heb je er nu in zitten 2RU_racer??
Geplaatst: 28 mar 2009, 18:19
door 2RU_racer
heb carburateur afgesteld na schijf monteren zit nu 190 in en hij kleurt licht bruin en 200 geprobeerd wordt hij iets donkerder maar blijft het doen
ook als je met luchtschroef gaat spelen.
Geplaatst: 28 mar 2009, 23:00
door Triforce
ik zou er een 150 kort in proberen en kijken wat hij dan doet, want een 190 kort in een f5b is veel ste groot
Geplaatst: 29 mar 2009, 12:22
door Dingetje
leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot
Geplaatst: 29 mar 2009, 18:29
door 2RU_racer
Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot
geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.
Geplaatst: 29 mar 2009, 19:11
door Triforce
2RU_racer schreef:Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot
geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.
als je weet hoe je hem goed moet zetten zal ik wel even kijken als hij nog goed staat, en een 190 sproeier is behoorlijk groot voor een f5b ik zal eerder in de richting van 150 gaan.
Geplaatst: 29 mar 2009, 19:14
door paull
Triforce schreef:2RU_racer schreef:Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot
geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.
als je weet hoe je hem goed moet zetten zal ik wel even kijken als hij nog goed staat, en een 190 sproeier is behoorlijk groot voor een f5b ik zal eerder in de richting van 150 gaan.
Het is een 60cc hé, 190 is want aan de grote kant en 150 aan de kleine kant.
Geplaatst: 29 mar 2009, 19:16
door Triforce
paull schreef:Triforce schreef:2RU_racer schreef:Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot
geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.
als je weet hoe je hem goed moet zetten zal ik wel even kijken als hij nog goed staat, en een 190 sproeier is behoorlijk groot voor een f5b ik zal eerder in de richting van 150 gaan.
Het is een 60cc hé, 190 is want aan de grote kant en 150 aan de kleine kant.
paull, al mijn 60cc f5btjes hadden al genoeg aan een 150 kort en deden er perfect op, ik kon gewoon tot aan zijn top toeren door trekken, een 190 is toch echt te groot voor een onaangepaste