probleem met optrekken

Alles over de techniek en sleutelen
2RU_racer

probleem met optrekken

Bericht door 2RU_racer »

ik heb een fs1 2ru.
ik heb er een 60cc f5b onder met 32 mm pijp
16mm
snelle schijf
14-44 vertanding

hij valt heel snel weg en hij is niet vooruit te branden en met lichtere heb ik overtoeren.
wie weet de oplossing dat hij ook hoger top krijg plus wat beter trekt.
hij valt in zijn 3 terug in toeren en 4 ,heel stuk terug in toeren.
Laatst gewijzigd door 2RU_racer op 28 mar 2009, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

met deze setup is het raar dat je terugvalt in toeren, helemaal in zn 3
het zou goed kunnen dat er iets mis is met de afstelling
-ontsteking,
-carburateur
-positie van je schijf
-uitlaat dichtgekoold

daar zou k eerst ff naar kijken, aangezien je met deze setup best aardig meot kunnen rijden.
edje

Bericht door edje »

hoe is de staat van je zuiger en cilinder?

wat voor cilinderkop?
2RU_racer

Bericht door 2RU_racer »

het is een nieuwe 60cc tijdje terug in gereden
heb al grootere sproeier geprobeerd en met lucht lopen spelen
het is gebeurd tijdens het monteren van snelle schijf .
als je in zijn vrij volgas geeft maakt hij toeren valt weg maakt toeren valt weg.
als je iets minder gas geeft draait hij wel volle toeren zonder stotteren of iets anders.
bougie is mooi bruin dat wel.
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

dan denk ik toch verkeerde positie van je schijf, weet je zeker dat je deze er goed op hebt gezet? haal anders ff je carburateur eraf en kijk door het spruitstuk wanneer de schijf geopend is. Als het goed is is deze geopend terwijl de zuiger naar boven gaat en gesloten terwijl de zuiger naar beneden gaat
2RU_racer

Bericht door 2RU_racer »

kan het verder nog ergens aan liggen?
schijf is open als hij naar boven gaat en boven aan dat hij weer terug gaat dicht.
onsteking staat goed
bougie is bruin
dus waardoor doet hij toeren maken en valt weg toeren valt weg dat steeds
edje

Bericht door edje »

carburateur afgesteld na dat je een snelle schijf gemonteerd hebt?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

volgens mij kan het ook een te grote sproeier zijn, welke sproeier heb je er nu in zitten 2RU_racer??
2RU_racer

Bericht door 2RU_racer »

heb carburateur afgesteld na schijf monteren zit nu 190 in en hij kleurt licht bruin en 200 geprobeerd wordt hij iets donkerder maar blijft het doen
ook als je met luchtschroef gaat spelen.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik zou er een 150 kort in proberen en kijken wat hij dan doet, want een 190 kort in een f5b is veel ste groot
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot
2RU_racer

Bericht door 2RU_racer »

Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot


geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

2RU_racer schreef:
Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot


geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.


als je weet hoe je hem goed moet zetten zal ik wel even kijken als hij nog goed staat, en een 190 sproeier is behoorlijk groot voor een f5b ik zal eerder in de richting van 150 gaan.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Triforce schreef:
2RU_racer schreef:
Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot


geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.


als je weet hoe je hem goed moet zetten zal ik wel even kijken als hij nog goed staat, en een 190 sproeier is behoorlijk groot voor een f5b ik zal eerder in de richting van 150 gaan.
Het is een 60cc hé, 190 is want aan de grote kant en 150 aan de kleine kant.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

paull schreef:
Triforce schreef:
2RU_racer schreef:
Dingetje schreef:leeft je condensator nog?
kijk even of je vonkjes tussen je contactpuntjes ziet
zo ja, dan is de condensator kapot


geen vonken tussen de punten maar kan het zijn dat de ontsteking iets verkeerd staat.
want verder loopt hij goed en trekt goed maar als je ver in toeren wil hebben doet hij ook zo raar.
vandaar dat hij niet trekt in zijn 3 en 4.


als je weet hoe je hem goed moet zetten zal ik wel even kijken als hij nog goed staat, en een 190 sproeier is behoorlijk groot voor een f5b ik zal eerder in de richting van 150 gaan.
Het is een 60cc hé, 190 is want aan de grote kant en 150 aan de kleine kant.


paull, al mijn 60cc f5btjes hadden al genoeg aan een 150 kort en deden er perfect op, ik kon gewoon tot aan zijn top toeren door trekken, een 190 is toch echt te groot voor een onaangepaste
Plaats reactie