Pagina 1 van 2
					
				top snelheid naar beneden gegaan
				Geplaatst: 19 apr 2009, 13:25
				door 2RU_racer
				hallo
ik heb een fs1 2ru met deze setup:
60cc f5b
60cc kop
16mm 
sproeier 190
snelle schijf
14-41 vertanding
orginele ontsteking
hij liep eerst 76,6 
en nou loopt hij nog maar 64,5
verder loopt hij niet anders of slechter, alleen top in minder hoog geworden.
hoe kan dit?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 apr 2009, 13:37
				door Triforce
				ik denk een te zware vertanding als ik het zo bekijk, probeer is een 13 tands voor, misschien dat dat helpt, en je kunt deze vragen beter stellen in de grote kleine vragen topic
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 apr 2009, 13:49
				door wiebo
				Is dat een 190 kort, die sproeier? (kan ik me overigens bijna niet voorstellen)Zo ja, dan wellicht een stuk kleiner proberen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 apr 2009, 16:50
				door Giel_fs1
				je uitlaatpoort gaan vaak dicht zitten (koolvorming)
dus haal even je uitlaat eraf en kijk in de uitlaatpoort, als deze dichtzit even uitkrabben.
let op dat je de zuiger/cilinder niet beschadigd
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 apr 2009, 17:11
				door Niels
				2RU_racer schreef:hij liep eerst 76,6 
en nou loopt hij nog maar 64,5
En waar meet je dat zo mee?  

Giel_fs1 schreef:je uitlaatpoort gaan vaak dicht zitten (koolvorming)
dus haal even je uitlaat eraf en kijk in de uitlaatpoort, als deze dichtzit even uitkrabben.
let op dat je de zuiger/cilinder niet beschadigd
Idd. of je gebruikt synthetische 2-takt olie, dat ontbrandt veel schoner
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 19 apr 2009, 20:10
				door Dingetje
				door versleten zuigerveren loopt ie ook zachter 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 17:22
				door 2RU_racer
				hallo ik meet dat met een gps die de max gereden snelheid onthoudt.
gebruik al synthetische mengsmering olie 
en hij loopt zomaar ineens zachter dus dat met sproeiers kan niet en vertanding ook niet want heb niks veranderd.
kijk uitlaatpoort wel even na cillinder is denk ik nu 800 oud ongeveer.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 17:25
				door YamaSam
				al es een nieuwe bougie geprobeerd?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 17:47
				door 2RU_racer
				die heb ik er net denk 3 weken geleden gekocht
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 17:47
				door wiebo
				Als een cilinder eenmaal goed ingereden is kan het wel degelijk zijn dat er een kleinere sproeier in moet. Dit HOEFT uiteraard niet persé nu van toepassing te zijn.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 18:03
				door YamaSam
				2RU_racer schreef:die heb ik er net denk 3 weken geleden gekocht
okee, en welke warmtegraad heb je steken?
(als het een B6 is volstaat een  

 )
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 19:37
				door 2RU_racer
				warmtegraad 8 bougie van ngk r
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 20:01
				door mpro09
				ik merk toch dat er de laatste tijd meer mensen zijn waarvan de brommer slechter loopt
pee67
falko
ik
misschien dat het toch gewoon het weer is, maar wel raar want ik heb voor de winter ook niks veranderd
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 20:04
				door Tombo
				Die van falko liep altijd wazig onderin. Morgen gaat m'n pa (ik heb school) van carburateur wisselen. De timing van de schijf is niet abnormaal groot ofzo (zo door het gat gekeken en gemeten), even groot als origineel snel  

 Morgen gaat mijn carburateur erop, die moet gewoon goed zijn.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2009, 20:39
				door ginofs1
				Tombo schreef:Die van falko liep altijd wazig onderin. Morgen gaat m'n pa (ik heb school) van carburateur wisselen. De timing van de schijf is niet abnormaal groot ofzo (zo door het gat gekeken en gemeten), even groot als origineel snel  

 Morgen gaat mijn carburateur erop, die moet gewoon goed zijn.
 
trek kracht nodig?
voet pakking weg en mooi kopje draaien 
