vroeger
vroeger
vroeger toen ik mijn fs1 opvoerde kreeg ik een advies wat ik opvolgde.
te weten:
een Z1 cilinder met bijpassende zuiger met extra spoelpoorten.
dat brommertej reed als een beest nooit problemen gehad nu met de rstauratie van de Sherrif .vraag ik mij af of ik deze net zo moet maken als toen.
maar ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds het nut niet van extra spoelpoorten in de zuiger.
te weten:
dat brommertej reed als een beest nooit problemen gehad nu met de rstauratie van de Sherrif .vraag ik mij af of ik deze net zo moet maken als toen.
maar ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds het nut niet van extra spoelpoorten in de zuiger.
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Re: vroeger
Brambo schreef:vroeger toen ik mijn fs1 opvoerde kreeg ik een advies wat ik opvolgde.
te weten:
meer benzineluchtmengsel is tog meer kracht?
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- Tombo
- 17500km gereden
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
-
- 1500km gereden
aangezien het een sheriff is (groter/zwaarder/hoger) en dat we als berijders ook wat kilo's erbij hebben gekregen zou ik echt gaan voor een alu 60cc icm hogedruk kop
of bv een 50cc F5B met lichte vertanding...............rijdt niet hard maar wel soepel
of een ori 80cc blok scoren en er onder hangen............anders komt zo'n ding moeilijk van z'n plek
of bv een 50cc F5B met lichte vertanding...............rijdt niet hard maar wel soepel
of een ori 80cc blok scoren en er onder hangen............anders komt zo'n ding moeilijk van z'n plek
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Tombo schreef:Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.

als je dat maar weet!
er valt volgens mij wél het één en ander mee te winnen, en niet enkel de kortere afstand dat het mengsel moet afleggen tot de cilinder,
heb het daar met Gino laatst ook over gehad, de timing van die drie spoelers onderling, daar spreekt nooit iemand over

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
het hele 'froehah-verhaal' is volgens mij samen te vatten in:
-gewicht rijder vroeger/nu
-lood in de benzine met hoger octaan
-meer zuurstof in de lucht
gecombineerd met:
-elastischere rijder
-eindeloze aanvoer onderdelen en hogere compressie mogelijk + andere mengsels
-én nieuwe wiellagers?
gecombineerd met:
-elastischere rijder
-én nieuwe wiellagers?

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
YamaSam schreef:het hele 'froehah-verhaal' is volgens mij samen te vatten in:
gecombineerd met:
-elastischere rijder
-én nieuwe wiellagers?

-
- Tombo is mijn testpiloot
YamaSam schreef:Tombo schreef:Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.
![]()
als je dat maar weet!
er valt volgens mij wél het één en ander mee te winnen, en niet enkel de kortere afstand dat het mengsel moet afleggen tot de cilinder,
heb het daar met Gino laatst ook over gehad, de timing van die drie spoelers onderling, daar spreekt nooit iemand over
tom het zijn kleine dingen die er voor zorgen dat het net even beter mooier loopt.
je zag dat ik met mijn makke set-up en 90 kilo net even sneller ben als de rest.
nu met alle gepeperde spullen en 90 kilo kom ik toch aan de 105 km en er zit nog muziek in.
maar het is nu te koud, in het voor jaar moeten we de 110 wel kunnen halen.
hier na komt de water blokje aan de beurt.
communiceren met mijn makkers is erg belangrijk om niet vast te lopen in je eigen materie.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;