vroeger

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Brambo

vroeger

Bericht door Brambo »

vroeger toen ik mijn fs1 opvoerde kreeg ik een advies wat ik opvolgde.
te weten:
een Z1 cilinder met bijpassende zuiger met extra spoelpoorten.
dat brommertej reed als een beest nooit problemen gehad nu met de rstauratie van de Sherrif .vraag ik mij af of ik deze net zo moet maken als toen.
maar ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds het nut niet van extra spoelpoorten in de zuiger.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Re: vroeger

Bericht door nieknatuurlijk »

Brambo schreef:vroeger toen ik mijn fs1 opvoerde kreeg ik een advies wat ik opvolgde.
te weten:
een Z1 cilinder met bijpassende zuiger met extra spoelpoorten.
dat brommertej reed als een beest nooit problemen gehad nu met de rstauratie van de Sherrif .vraag ik mij af of ik deze net zo moet maken als toen.
maar ik begrijp tot op de dag van vandaag nog steeds het nut niet van extra spoelpoorten in de zuiger.


meer benzineluchtmengsel is tog meer kracht?
Brambo

Bericht door Brambo »

dat zou kunnen .
ik heb mij allen beperkt tot de basis kennis 2 takt .
het enig wat ik weet is dat mijn brommer toen 80 km/pu reedt in alle omstandigheden.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Brambo schreef:dat zou kunnen .
ik heb mij allen beperkt tot de basis kennis 2 takt .
het enig wat ik weet is dat mijn brommer toen 80 km/pu reedt in alle omstandigheden.


Afbeelding

zo werkt ut :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat ;)
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.
Brambo

Bericht door Brambo »

oh oke?
nou ja weet ik weer wat meer .
vroeger was alles beter hahahaha.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

owja, fs1 heeft tog roterende inlaat?
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

of menbraam
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

aangezien het een sheriff is (groter/zwaarder/hoger) en dat we als berijders ook wat kilo's erbij hebben gekregen zou ik echt gaan voor een alu 60cc icm hogedruk kop

of bv een 50cc F5B met lichte vertanding...............rijdt niet hard maar wel soepel

of een ori 80cc blok scoren en er onder hangen............anders komt zo'n ding moeilijk van z'n plek
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat ;)
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.

:lol:
als je dat maar weet!

er valt volgens mij wél het één en ander mee te winnen, en niet enkel de kortere afstand dat het mengsel moet afleggen tot de cilinder,
heb het daar met Gino laatst ook over gehad, de timing van die drie spoelers onderling, daar spreekt nooit iemand over :shift:
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het hele 'froehah-verhaal' is volgens mij samen te vatten in:

-gewicht rijder vroeger/nu
-lood in de benzine met hoger octaan
-meer zuurstof in de lucht

gecombineerd met:
-elastischere rijder
-eindeloze aanvoer onderdelen en hogere compressie mogelijk + andere mengsels
-én nieuwe wiellagers? :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Vergeet het haperende geheugen in combinatie met kilometerinflatie niet.
Kijk eerst even in de FAQ.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

:lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

YamaSam schreef:het hele 'froehah-verhaal' is volgens mij samen te vatten in:

-gewicht rijder vroeger/nu
-lood in de benzine met hoger octaan
-meer zuurstof in de lucht

gecombineerd met:
-elastischere rijder
-eindeloze aanvoer onderdelen en hogere compressie mogelijk + andere mengsels
-én nieuwe wiellagers? :wink:

:D
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

YamaSam schreef:
Tombo schreef:Ja, maar dat is dus mooi voor een zuigergestuurde inlaat ;)
Extra gaten in je zuiger maken minimaal uit (als ik niks zeg, krijg ik yamasam op m'n dak :P), maar voor een standaard setup met een Z1 ga je het echt niet merken.

:lol:
als je dat maar weet!

er valt volgens mij wél het één en ander mee te winnen, en niet enkel de kortere afstand dat het mengsel moet afleggen tot de cilinder,
heb het daar met Gino laatst ook over gehad, de timing van die drie spoelers onderling, daar spreekt nooit iemand over :shift:


tom het zijn kleine dingen die er voor zorgen dat het net even beter mooier loopt.
je zag dat ik met mijn makke set-up en 90 kilo net even sneller ben als de rest.
nu met alle gepeperde spullen en 90 kilo kom ik toch aan de 105 km en er zit nog muziek in.
maar het is nu te koud, in het voor jaar moeten we de 110 wel kunnen halen.
hier na komt de water blokje aan de beurt.
communiceren met mijn makkers is erg belangrijk om niet vast te lopen in je eigen materie.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie