snelle setup met orri uitlaat

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

snelle setup met orri uitlaat

Bericht door Laars »

Wat zijn de effecten van een 60 cc snelle cilinder met een 16 mm carburateur waaraan een originele uitlaat met 28 mm bocht zit bevestigd.
Wat zijn dan de verschijnselen? :?:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wat wil je precies weten?
Yamaha Sheriff 1981
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Of de brommer dan gaat inhouden. smoren bij belasting, niet op toeren komt etc
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Je hebt wat minder vermogen dan met een fs1 uitlaat.

Ik heb een tijdje met een Z1 cilinder gereden met een originele uitlaat met 28 mm bocht reed gewoon goed.
Trok van onderuit ook goed.

Je moet wel de begrenzer uit de uitlaat slopen voor een beetje prestaties.

Dit kwam uit mijn uitlaat:

Afbeelding
Yamaha Sheriff 1981
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

snelle cilinder met standaard uitlaat begrens je enkel het vermogen in het hoge toeren gebied.
zie het maar als een toerenbegrenzer, onder die begrenzing moet je brommer normaal reageren.

Welke merk/type 60cc cilinder heb jij?
Laatst gewijzigd door robertehendriks op 19 jan 2010, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

marco schreef:Je hebt wat minder vermogen dan met een fs1 uitlaat.

Ik heb een tijdje met een Z1 cilinder gereden met een originele uitlaat met 28 mm bocht reed gewoon goed.
Trok van onderuit ook goed.

Je moet wel de begrenzer uit de uitlaat slopen voor een beetje prestaties.

Dit kwam uit mijn uitlaat:

Afbeelding


Hoe heb je dat eruit gehaald dan?
Op de ouderwetse manier doorgeslepen enzo, of is er een nettere manier? :shock:
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

Ga je sleutelen aan je uitlaat...... pas dan ook je carburateur setup aan.
(andere afstelling / sproeier)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Inderdaad, een 16mm is echt wel een must als je harder wilt :P :D
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Niels schreef:Inderdaad, een 16mm is echt wel een must als je harder wilt :P :D


Die zit er nu ook op
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Allemaal zinloos als de begrenzing nog in je uitlaat zit.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Niels schreef:Op de ouderwetse manier doorgeslepen enzo, of is er een nettere manier? :shock:


Ik heb de uitlaat niet doorgeslepen.
Heb de lasjes waar de begrenser mee vastzit doorgeslepen en voorzichtig doorgehakt met een schroevedraaier.
Toen de begrenzer los was zat die los in de uitlaat.
Ik heb toen de opening waar de uitlaatbocht in komt zover uitgeveild dat de begrenzer er uit kon.

Het was wel erg veel werk om het netjes te toen.
Ben er 2 avonden mee bezig geweest.
Maar heb nu wel een uitlaat waar je aan de buitenkant niet kan zien dat de begrenzer eruit is gehaald :lol: .

Ik heb er ook een andere demper in.
Die er standaard in zit is wel erg dun :shock:
Scheelde ook weer wat :D
Yamaha Sheriff 1981
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,

dat levert meer op dan de demper eruithalen :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

YamaSam schreef:met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,

dat levert meer op dan de demper eruithalen :wink:


Yamasam: Kun je dit met een foto of tekeningetje duidelijk maken :lol:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

diagonaal tussenboren :?:
Laatst gewijzigd door marco op 20 jan 2010, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Laars schreef:
YamaSam schreef:met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,

dat levert meer op dan de demper eruithalen :wink:


Yamasam: Kun je dit met een foto of tekeningetje duidelijk maken :lol:


ja sam maak even een tekening, je hebt tijd zat :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie