Wat zijn dan de verschijnselen?
snelle setup met orri uitlaat
-
Laars
- 2500km gereden

- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
snelle setup met orri uitlaat
Wat zijn de effecten van een 60 cc snelle cilinder met een 16 mm carburateur waaraan een originele uitlaat met 28 mm bocht zit bevestigd.
Wat zijn dan de verschijnselen?
Wat zijn dan de verschijnselen?
1978 chroom 60 cc
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Je hebt wat minder vermogen dan met een fs1 uitlaat.
Ik heb een tijdje met een Z1 cilinder gereden met een originele uitlaat met 28 mm bocht reed gewoon goed.
Trok van onderuit ook goed.
Je moet wel de begrenzer uit de uitlaat slopen voor een beetje prestaties.
Dit kwam uit mijn uitlaat:

Ik heb een tijdje met een Z1 cilinder gereden met een originele uitlaat met 28 mm bocht reed gewoon goed.
Trok van onderuit ook goed.
Je moet wel de begrenzer uit de uitlaat slopen voor een beetje prestaties.
Dit kwam uit mijn uitlaat:

Yamaha Sheriff 1981
-
robertehendriks
snelle cilinder met standaard uitlaat begrens je enkel het vermogen in het hoge toeren gebied.
zie het maar als een toerenbegrenzer, onder die begrenzing moet je brommer normaal reageren.
Welke merk/type 60cc cilinder heb jij?
zie het maar als een toerenbegrenzer, onder die begrenzing moet je brommer normaal reageren.
Welke merk/type 60cc cilinder heb jij?
Laatst gewijzigd door robertehendriks op 19 jan 2010, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
marco schreef:Je hebt wat minder vermogen dan met een fs1 uitlaat.
Ik heb een tijdje met een Z1 cilinder gereden met een originele uitlaat met 28 mm bocht reed gewoon goed.
Trok van onderuit ook goed.
Je moet wel de begrenzer uit de uitlaat slopen voor een beetje prestaties.
Dit kwam uit mijn uitlaat:
Hoe heb je dat eruit gehaald dan?
Op de ouderwetse manier doorgeslepen enzo, of is er een nettere manier?
-
robertehendriks
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Niels schreef:Op de ouderwetse manier doorgeslepen enzo, of is er een nettere manier?
Ik heb de uitlaat niet doorgeslepen.
Heb de lasjes waar de begrenser mee vastzit doorgeslepen en voorzichtig doorgehakt met een schroevedraaier.
Toen de begrenzer los was zat die los in de uitlaat.
Ik heb toen de opening waar de uitlaatbocht in komt zover uitgeveild dat de begrenzer er uit kon.
Het was wel erg veel werk om het netjes te toen.
Ben er 2 avonden mee bezig geweest.
Maar heb nu wel een uitlaat waar je aan de buitenkant niet kan zien dat de begrenzer eruit is gehaald
Ik heb er ook een andere demper in.
Die er standaard in zit is wel erg dun
Scheelde ook weer wat
Yamaha Sheriff 1981
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,
dat levert meer op dan de demper eruithalen
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,
dat levert meer op dan de demper eruithalen
when men were men, and helmets were for divers
-
Laars
- 2500km gereden

- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
YamaSam schreef:met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,
dat levert meer op dan de demper eruithalen
Yamasam: Kun je dit met een foto of tekeningetje duidelijk maken
1978 chroom 60 cc
-
ginofs1
- Tombo is mijn testpiloot

- Berichten: 14486
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Laars schreef:YamaSam schreef:met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,
dat levert meer op dan de demper eruithalen
Yamasam: Kun je dit met een foto of tekeningetje duidelijk maken
ja sam maak even een tekening, je hebt tijd zat
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;