Pagina 1 van 3

snelle setup met orri uitlaat

Geplaatst: 18 jan 2010, 14:23
door Laars
Wat zijn de effecten van een 60 cc snelle cilinder met een 16 mm carburateur waaraan een originele uitlaat met 28 mm bocht zit bevestigd.
Wat zijn dan de verschijnselen? :?:

Geplaatst: 18 jan 2010, 18:34
door marco
Wat wil je precies weten?

Geplaatst: 18 jan 2010, 18:54
door Laars
Of de brommer dan gaat inhouden. smoren bij belasting, niet op toeren komt etc

Geplaatst: 18 jan 2010, 19:04
door marco
Je hebt wat minder vermogen dan met een fs1 uitlaat.

Ik heb een tijdje met een Z1 cilinder gereden met een originele uitlaat met 28 mm bocht reed gewoon goed.
Trok van onderuit ook goed.

Je moet wel de begrenzer uit de uitlaat slopen voor een beetje prestaties.

Dit kwam uit mijn uitlaat:

Afbeelding

Geplaatst: 19 jan 2010, 22:01
door robertehendriks
snelle cilinder met standaard uitlaat begrens je enkel het vermogen in het hoge toeren gebied.
zie het maar als een toerenbegrenzer, onder die begrenzing moet je brommer normaal reageren.

Welke merk/type 60cc cilinder heb jij?

Geplaatst: 19 jan 2010, 22:04
door Niels
marco schreef:Je hebt wat minder vermogen dan met een fs1 uitlaat.

Ik heb een tijdje met een Z1 cilinder gereden met een originele uitlaat met 28 mm bocht reed gewoon goed.
Trok van onderuit ook goed.

Je moet wel de begrenzer uit de uitlaat slopen voor een beetje prestaties.

Dit kwam uit mijn uitlaat:

Afbeelding


Hoe heb je dat eruit gehaald dan?
Op de ouderwetse manier doorgeslepen enzo, of is er een nettere manier? :shock:

Geplaatst: 19 jan 2010, 22:11
door robertehendriks
Ga je sleutelen aan je uitlaat...... pas dan ook je carburateur setup aan.
(andere afstelling / sproeier)

Geplaatst: 19 jan 2010, 22:19
door Niels
Inderdaad, een 16mm is echt wel een must als je harder wilt :P :D

Geplaatst: 19 jan 2010, 22:31
door Laars
Niels schreef:Inderdaad, een 16mm is echt wel een must als je harder wilt :P :D


Die zit er nu ook op

Geplaatst: 19 jan 2010, 22:32
door NIX
Allemaal zinloos als de begrenzing nog in je uitlaat zit.

Geplaatst: 19 jan 2010, 23:18
door marco
Niels schreef:Op de ouderwetse manier doorgeslepen enzo, of is er een nettere manier? :shock:


Ik heb de uitlaat niet doorgeslepen.
Heb de lasjes waar de begrenser mee vastzit doorgeslepen en voorzichtig doorgehakt met een schroevedraaier.
Toen de begrenzer los was zat die los in de uitlaat.
Ik heb toen de opening waar de uitlaatbocht in komt zover uitgeveild dat de begrenzer er uit kon.

Het was wel erg veel werk om het netjes te toen.
Ben er 2 avonden mee bezig geweest.
Maar heb nu wel een uitlaat waar je aan de buitenkant niet kan zien dat de begrenzer eruit is gehaald :lol: .

Ik heb er ook een andere demper in.
Die er standaard in zit is wel erg dun :shock:
Scheelde ook weer wat :D

Geplaatst: 20 jan 2010, 02:03
door YamaSam
met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,

dat levert meer op dan de demper eruithalen :wink:

Geplaatst: 20 jan 2010, 08:38
door Laars
YamaSam schreef:met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,

dat levert meer op dan de demper eruithalen :wink:


Yamasam: Kun je dit met een foto of tekeningetje duidelijk maken :lol:

Geplaatst: 20 jan 2010, 17:29
door marco
diagonaal tussenboren :?:

Geplaatst: 20 jan 2010, 19:53
door ginofs1
Laars schreef:
YamaSam schreef:met enkele juiste boringen krijg je die eerste restrictor er idd wel uit,
wil je de pijp ook qua tegendruk afstellen op 60 cc, dan moet je de einddemper een derde 'dubbel boren' .. de gaatjes met een kleinere boor, diagonaal tussenboren,

dat levert meer op dan de demper eruithalen :wink:


Yamasam: Kun je dit met een foto of tekeningetje duidelijk maken :lol:


ja sam maak even een tekening, je hebt tijd zat :lol: