Verstopte uitlaat!
Een muis heeft zijn zaadjes en andere verzemelingen verstopt in de uitlaat, want waar ie een tijd stilgestaan heeft stikt het van de muizen

Dus, de demper eruit, de hele boel eens goed in de fik gezet en klaar is kees!
Vandaag nog een beetje aan het afstellen geweest; de boudie is mooi koffie bruin en haalt een nette snelheid van 70kilometer per uur op het tellertje dat tot 120 kan.
Nu is het enige wat ik nog hoef te doen de accu aansluiten, daar kom ik nog niet uit, want er zat helemaal geen spanningsregelaar op, ploft de accu dan niet op een gegeven moment?
Ook moet ik de nieuwe vorkrubbers nog even monteren.
Maarja, dat zijn details, hij rijdt heerlijk en zit erover te denken om hem te ruilen met mijn woonwerk Puchje maxi 2-speed.
Hier ook gelijk wat foto's:

Het verhaal;
Allereerst heb ik de kabelboom uitgezocht en op de juiste manier weer aangesloten, zodat alles weer werkt naar behoren, wat mij ook geholpen heeft zijn de schema's die hier te vinden zijn!
Toen ik hem meekreeg wilde ie wel aanslaan, maar alleen als ik geen gas gaf.
Meteen sproeier ontstopt, alles brandschoon gemaakt met remmenreiniger en lucht, ook de cilinder eraf gehad, lag een redelijke plas benzine in het carter (droog en schoongemaakt), en toen alles weer netjes in elkaar gezet.
Nu liep ie ietsje beter, met 1derde gas geven hield ie het +- 10 sec. vol en sloeg ie weer af.
Toen heb ik de ontsteking nagekeken, hij bleek tussen de puntjes te vonken dus heb ik de condensator vervangen, en gelijk de ontsteking afgesteld, het is een puntjes ontsteking met een gewone vaste nietverstelbare grondplaat, dus hoefde alleen de puntjes of een afstand van 0.35mm te zetten.
Dit gaf ook geen verbetering, dus heb ik geexperimenteerd met sproeiers, ik heb lange modellen, van 100 tot 190 (180 zat er vanaf het begin in) hielp ook allemaal niks, bougie was ook telkens kletsnat, dus ik dacht: die loopt veelste rijk...
Dellortho sproeiers van een puchje maxi passen ook, dus ook een hoop maten van geprobeerd, en met spoeier 70 kon ik 5 km per uur rijden.... das tenminste iets

Maarja, ik heb een jaar of wat geleden nog gereden op het ding met sproeier 180 lang model, dus ik weet dat het kan, alleen ik kan tot nu toe niet vinden wat het euvel is... het moet iets simpels zijn! maar ik zie het nog niet.