Pagina 1 van 3
brommer jankt en trilt heel erg
Geplaatst: 29 apr 2010, 21:51
door 2RU_racer
ik heb een probleem met mijn blok, als ik veel toeren maak in de vrij of in de versnelling jankt/ spiet het bok en trilt de hele brommer als een gek.
ik heb al naar speling gezocht door met het viel wiel axiale en diagonale speling uit te oefenen, maar er zat geen speling op.
blok olie is op pijl
heb het ook alleen bij veel toeren als ik rustig rij doet hij dit niet. de koppeling slipt ook niet.
alvast bedankt
Geplaatst: 29 apr 2010, 22:00
door marco
Zitten alle blokbouten goed vast?
Geplaatst: 29 apr 2010, 22:15
door 2RU_racer
marco schreef:Zitten alle blokbouten goed vast?
ja maar dat verklaart het gejank niet en alles zit goed vast anders merk je het ook wel onder het rijden met lage toeren.
als nog bedankt
mischien iemand anders een idee?
Geplaatst: 29 apr 2010, 22:57
door Twowheeler
Krukas lagers!
En je toplager misschien.
Als je rijdt, hoor je dan ook meer herrie als je vol gas geeft zonder veel toeren (zoals een brug oprijden)
Geplaatst: 29 apr 2010, 23:17
door 2RU_racer
Twowheeler schreef:Krukas lagers!
En je toplager misschien.
Als je rijdt, hoor je dan ook meer herrie als je vol gas geeft zonder veel toeren (zoals een brug oprijden)
nee dat niet allemaal even veel.
Geplaatst: 29 apr 2010, 23:21
door Twowheeler
Hoe heb je nou precies speling op je vliegwiel gechecked? Is het in alle versnellingen?
Geplaatst: 29 apr 2010, 23:38
door NIX
Gieren zit meestal in de primaire aandrijving. Trillen is meestal een blok of achterbrug die los zit en als je pech hebt een getordeerde kruk.
Geplaatst: 30 apr 2010, 12:15
door reddevil
heb je een zijstandaard die kan bewegen
ik had ook dat mijn brommer enorm trilde.. hele blok laten reviseren.. had ie het nog!
zijstandaard die zo trilde dus

Geplaatst: 30 apr 2010, 17:17
door 2RU_racer
hij heeft het in alle versnellingen en ook in neutraal.
zijstandaard giert niet en die zit ook vast.
Geplaatst: 30 apr 2010, 17:51
door Wimmel O
misschien dat er iets van je koppeling is losgekomen wat hem uit balans heeft gebracht, denk dat het probleem onder de oliecarterkap is te vinden
Geplaatst: 01 mei 2010, 13:07
door ginofs1
NIX schreef:Gieren zit meestal in de primaire aandrijving. Trillen is meestal een blok of achterbrug die los zit en als je pech hebt een getordeerde kruk.
heftig trillen.
dan denk in meestal aan een krukas die in onbalans is.
dit kan komen door een flinke vast loper.
of door lompe montage van vliegwiel of tandwiel.
stop je een as door je drijfstang bij het loshalen van deze.?
Geplaatst: 02 mei 2010, 11:54
door 2RU_racer
ik heb hem gewoon los gehaald met een zuiger stop en krukas heeft geen speling verbrandt lager is dat mogelijk?
maar ik kan nog wel koppelen dus dan kan het toch nooit de koppeling zijn?
zit niet in de bak denk ik omdat hij het in de vrij ook heeft.
Geplaatst: 02 mei 2010, 13:22
door NIX
Zuigerstops zijn rotdingen. Pas 100x gezegd. Je hebt een onbalans in je kruk.
Geplaatst: 02 mei 2010, 13:29
door Twowheeler
Waarom worden die dingen überhaupt verkocht!
Stomme klote dingen zijn het

Geplaatst: 03 mei 2010, 18:51
door ginofs1
2RU_racer schreef:ik heb hem gewoon los gehaald met een zuiger stop en krukas heeft geen speling verbrandt lager is dat mogelijk?
maar ik kan nog wel koppelen dus dan kan het toch nooit de koppeling zijn?
zit niet in de bak denk ik omdat hij het in de vrij ook heeft.
bingo
