Pagina 1 van 1

Slechte koude start.

Geplaatst: 12 aug 2010, 22:05
door Piet
Ja dat is dan gelijk het probleem: slecht starten bij koude motor,bij warme motor geen probleem.
Set Up:
Originele FS1 cilinder
Originele 16 mm carb.(naald in het midden)
Luchtschroef 2,5 slag open
Originele 160 Mikuni sproeier
Nieuwe O-ring
Nieuwe vlotterbak pakking
Nieuwe carb.deksel pakking
Nieuwe NGK B8 bougie (mooi bruin na 5-7 kilometer)
Schiet mij maar lek,maar ik weet het even niet meer.
Hopelijk jullie wel

Geplaatst: 12 aug 2010, 22:22
door NIX
Gewoon de choke gebruiken en even erachter komen op wlke stand je je gashandle moet houden. Ik gok dat ie gewoon het beste helemaal dicht moet blijven.

Geplaatst: 12 aug 2010, 23:05
door marco
Draai je luchtstelschroef eens op 1,5 slag uitgedraait.

Geplaatst: 13 aug 2010, 12:53
door Piet
marco schreef:Draai je luchtstelschroef eens op 1,5 slag uitgedraait.


Dank je wel voor het meedenken,gaar toch stukje beter laat hem zo maar staan denks.

Geplaatst: 13 aug 2010, 17:22
door marco
Piet schreef:
marco schreef:Draai je luchtstelschroef eens op 1,5 slag uitgedraait.


Dank je wel voor het meedenken,gaar toch stukje beter laat hem zo maar staan denks.


Je moet wel een beetje experimenteren als het niks is kun je het zo weer veranderen.

Geplaatst: 13 aug 2010, 17:27
door jerrow
Gasnaald... :shift:

Geplaatst: 13 aug 2010, 17:48
door koppel
die speelt geen rol bij starten

fs1 heeft eigen kanaal voor koude start dmv uittrekken chokeknop

carb goed schoonmaken, vooral vlotterbakje, daar gaat het startmengsel door een heel klein kanaaltje wat dicht kan zitten

luchtschroef 1,5 tot 2 slagen(2x360 graden) naar buiten is goed.

of mischien elektroden bougie iets dichter bij elkaar

een fs1 koud starten; nooit gasgeven !

Geplaatst: 14 aug 2010, 17:09
door marco
Als je compressie verlies hebt dan gaat starten ook moeilijker.