FS1 378 1973
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:21
FS1 378 1973
Wat vinden jullie van deze FS1 378:
http://link.marktplaats.nl/369735144
Is in principe wat ik zoek (paarse 378 uit 1973).
Wat is er buiten de uitlaat, knipperlichten, achterlicht. achterspatbord en plaats contactslot niet origineel?
Schiet maar raak...
http://link.marktplaats.nl/369735144
Is in principe wat ik zoek (paarse 378 uit 1973).
Wat is er buiten de uitlaat, knipperlichten, achterlicht. achterspatbord en plaats contactslot niet origineel?
Schiet maar raak...
Laatst gewijzigd door gcge op 15 sep 2010, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Re: FS1 378 1973
gcge schreef:Wat vinden jullie van deze FS1 378:
http://link.marktplaats.nl/369735144
Is in principe wat ik zoek (paarse 378 uit 1973).
Wat is er buiten de uitlaat, knipperlichten en achterspatbord niet origineel?
Schiet maar raak...
Oeww héél veel is er niet origineel, zo reeds op foto te zien...
-voorste naaf (moet remdeksel rechterkant hebben)
-onderpoten
-voorste spatbord
-claxon
-stokstuur is imitatie
-contactslot moet op zijdeksel links zitten
-zadel
-kettingrand
Is wat met zo op het eerste zicht in de vlugte te binnen schiet
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:21
GoM!cky schreef:pee67 schreef:Je moet toch eerst erheen om een ritje te maken en de brommer te bekijken
Een originele 378 uit 1973? Wat de gek er voor geeft, die prijs zal niet
echt onderdoen voor een mooie street of P tje
Volledig mee akkoord Peter!
We gaan sowieso kijken en een proefrit maken.
Ik ben nog niet echt bekend met dit model (heb wel een aantal Kreidlers en een Sparta uit de jaren 60), dus nog een paar vragen:
Is deze brommer nu samengesteld uit meerdere verschillende modellen of is er gewoon gebruik gemaakt van imitatie onderdelen? Ik zie dat er bijvoorbeeld dat er knipperlichten op zitten. Dit is volgens de specs pas vanaf model 74/75. Is dit echter wel uitwisselbaar of krijg je dan een slecht passend geheel?
De voorpoten zijn niet origineel. Is dit dan ook imitatie of van een totaal andere brommer?
Hoe krijg je het voor elkaar om de remdeksel aan de verkeerde kant te plaatsen. Verkeerd gemonteerd, imitatie of van een totaal ander model?
De verkoper zegt dat hij de brommer als wrak heeft gekocht en al het chroomwerk heeft vervangen en frame en tank overgespoten en het zadeldekje heeft vervangen. Daarnaast het blok volledig gereviseerd en een niewe zuiger + cilinder gemonteerd.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Rem aan de andere kant betekent later model rem en vork, mogelijk zelfs een allerlaatste model. Vaak worden nieuwe types als oude aangekleed omdat alles past en werkt. Niets mis mee, alleen een FS1 is wat meer waard als het min of meer typeorigineel is. Voor een gebruiksbrommer zou ik gewoon gebruiken wat werkt en niets kost. En imi... Godzijdank is er imi, dan zit er tenminste nog een spatboard e.d. op. Je moet er alleen niet de orijs van gaaf ori voor neerleggen of vragen. That's it.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
vraag eens naar het frame/blok nummer.............moet beginnen met 378-0XXXXX
buddydek vervangen............is gewoon immi buddy van 35 euro te koop bij elke fs1 webshop
later type voorvork/wiel/spatbord.............ik denk toch nieuwe model omgebouwd naar oud model
mocht ie echt heel mooi zijn en technisch in perfecte staat, dan is ie 1800 euro wel waard
richtingaanwijzers waren in 1973 een optie, werden standaard niet geleverd
buddydek vervangen............is gewoon immi buddy van 35 euro te koop bij elke fs1 webshop
later type voorvork/wiel/spatbord.............ik denk toch nieuwe model omgebouwd naar oud model
mocht ie echt heel mooi zijn en technisch in perfecte staat, dan is ie 1800 euro wel waard
richtingaanwijzers waren in 1973 een optie, werden standaard niet geleverd