Pagina 1 van 4
FS1 378 1973
Geplaatst: 15 sep 2010, 18:01
door gcge
Wat vinden jullie van deze FS1 378:
http://link.marktplaats.nl/369735144
Is in principe wat ik zoek (paarse 378 uit 1973).
Wat is er buiten de uitlaat, knipperlichten, achterlicht. achterspatbord en plaats contactslot niet origineel?
Schiet maar raak...
Re: FS1 378 1973
Geplaatst: 15 sep 2010, 18:07
door GoM!cky
gcge schreef:Wat vinden jullie van deze FS1 378:
http://link.marktplaats.nl/369735144Is in principe wat ik zoek (paarse 378 uit 1973).
Wat is er buiten de uitlaat, knipperlichten en achterspatbord niet origineel?
Schiet maar raak...
Oeww héél veel is er niet origineel, zo reeds op foto te zien...
-voorste naaf (moet remdeksel rechterkant hebben)
-onderpoten
-voorste spatbord
-claxon
-stokstuur is imitatie
-contactslot moet op zijdeksel links zitten
-zadel
-kettingrand
Is wat met zo op het eerste zicht in de vlugte te binnen schiet
Geplaatst: 15 sep 2010, 18:08
door marco
Mooie brommer.
Zadel hoort er denk ook niet op.
Geplaatst: 15 sep 2010, 18:10
door Wimmel O
buddy sowieso niet en stuur ook niet volgens mij
Geplaatst: 15 sep 2010, 18:37
door Lukas251
contactslot zelf ook niet
Geplaatst: 15 sep 2010, 20:14
door pee67
achterlicht hoort er niet op
rempedaal ook niet
kmtellerplaat hoort er niet op
Geplaatst: 15 sep 2010, 20:18
door Tombo
Maar, als het blok- en framenummer gelijk zijn, is het een nette prijs voor deze brommer
Geplaatst: 15 sep 2010, 20:19
door pee67
Als de tankset tenminste goed gespoten is, (en hopelijk met inktlak)
Geplaatst: 15 sep 2010, 20:20
door gcge
Redelijk veel onderdelen niet origineel dus. Wat vinden jullie van de prijs (€1550) en wat zou de prijs zijn van een volledig originele paarse 378 uit 1973 (als je er een kunt vinden...)
Geplaatst: 15 sep 2010, 20:22
door Tombo
Volledig origineel Nederlands en in perfecte staat? Ik denk toch wel 2500/3000 euro.
Geplaatst: 15 sep 2010, 20:23
door pee67
Je moet toch eerst erheen om een ritje te maken en de brommer te bekijken
Een originele 378 uit 1973? Wat de gek er voor geeft, die prijs zal niet
echt onderdoen voor een mooie street of P tje
Geplaatst: 16 sep 2010, 07:59
door GoM!cky
pee67 schreef:Je moet toch eerst erheen om een ritje te maken en de brommer te bekijken
Een originele 378 uit 1973? Wat de gek er voor geeft, die prijs zal niet
echt onderdoen voor een mooie street of P tje
Volledig mee akkoord Peter!
Geplaatst: 16 sep 2010, 11:18
door gcge
GoM!cky schreef:pee67 schreef:Je moet toch eerst erheen om een ritje te maken en de brommer te bekijken
Een originele 378 uit 1973? Wat de gek er voor geeft, die prijs zal niet
echt onderdoen voor een mooie street of P tje
Volledig mee akkoord Peter!
We gaan sowieso kijken en een proefrit maken.
Ik ben nog niet echt bekend met dit model (heb wel een aantal Kreidlers en een Sparta uit de jaren 60), dus nog een paar vragen:
Is deze brommer nu samengesteld uit meerdere verschillende modellen of is er gewoon gebruik gemaakt van imitatie onderdelen? Ik zie dat er bijvoorbeeld dat er knipperlichten op zitten. Dit is volgens de specs pas vanaf model 74/75. Is dit echter wel uitwisselbaar of krijg je dan een slecht passend geheel?
De voorpoten zijn niet origineel. Is dit dan ook imitatie of van een totaal andere brommer?
Hoe krijg je het voor elkaar om de remdeksel aan de verkeerde kant te plaatsen. Verkeerd gemonteerd, imitatie of van een totaal ander model?
De verkoper zegt dat hij de brommer als wrak heeft gekocht en al het chroomwerk heeft vervangen en frame en tank overgespoten en het zadeldekje heeft vervangen. Daarnaast het blok volledig gereviseerd en een niewe zuiger + cilinder gemonteerd.
Geplaatst: 16 sep 2010, 12:00
door NIX
Rem aan de andere kant betekent later model rem en vork, mogelijk zelfs een allerlaatste model. Vaak worden nieuwe types als oude aangekleed omdat alles past en werkt. Niets mis mee, alleen een FS1 is wat meer waard als het min of meer typeorigineel is. Voor een gebruiksbrommer zou ik gewoon gebruiken wat werkt en niets kost. En imi... Godzijdank is er imi, dan zit er tenminste nog een spatboard e.d. op. Je moet er alleen niet de orijs van gaaf ori voor neerleggen of vragen. That's it.
Geplaatst: 16 sep 2010, 14:06
door koppel
vraag eens naar het frame/blok nummer.............moet beginnen met 378-0XXXXX
buddydek vervangen............is gewoon immi buddy van 35 euro te koop bij elke fs1 webshop
later type voorvork/wiel/spatbord.............ik denk toch nieuwe model omgebouwd naar oud model
mocht ie echt heel mooi zijn en technisch in perfecte staat, dan is ie 1800 euro wel waard
richtingaanwijzers waren in 1973 een optie, werden standaard niet geleverd