Pagina 1 van 100

The Big small question topic, partnumber 6

Geplaatst: 14 okt 2010, 17:34
door Triforce
Nieuwe omdat de oude op 100 zit.

Geplaatst: 14 okt 2010, 17:59
door Triforce
Om nog bij mijn verhaal toe te voegen:

Hij valt onderin nogal dood als ik aan het optrekken ben, tussen zijn 3 en 4 valt hij niet dood, kan zelfs in zijn 4 vanaf de 40km/h door trekken naar de 70km/h, maar als ik een beetje in de toeren ga klinkt het alsof hij enorm aan het janken is, zuigerveren hoor je dan best erg (zit een ori zuiger in), misschien dat het tijd is voor een overmaat met die cilinder, maar de spelingen zijn nog goed

Geplaatst: 14 okt 2010, 18:01
door Twowheeler
heb je hem niet heel zwaar vertand?
andere sproeier proberen?

Geplaatst: 14 okt 2010, 18:05
door marco
Welke uitlaat heb je er op?

Geplaatst: 14 okt 2010, 18:25
door Triforce
marco schreef:Welke uitlaat heb je er op?


FS50 uitlaat.

@Twowheeler: 12/40 is net ietsjes zwaarder dan 13/44 dus valt nog wel mee, ik ga wel kijken met een kleinere sproeier.

Geplaatst: 14 okt 2010, 19:50
door raaverok
Dit is mijn probleem:
Gister opweg naar school hoorde ik op een gegeven moment een raar tikkend geluid, kleine 100m doorgereden tot ik op school was, toen was het geluid ook weg.
Terugweg nergens problemen mee gehad.

Vanmorgen, heenweg ging goed nergens last van gehad.
Terug deed ie al lastig met starten, maar na het aanlopen deed hij het goed.
Toen kwam hij niet harder dan 55km/h, en viel hij terug in snelheid met gas vol open. Bij het stoplicht ongv 100m voor mn huis viel hij uit en wou hij nietmeer starten (kick en aanlopen)

Net met mn pa er ff naar gekeken, kicken lukte nog steeds niet, aanlopen doet hij het een beetje maar valt dan snel uit, en als hij het doet dan hoor je een soort ploffend geluid in de uitlaat, en hij valt best snel weer uit.

Ff naar de bougie gekeken, die was een beetje zwart.
Olie zit er nog genoeg in, benzine ook (maandag nog getankt)

Waar kan dit aan liggen?
Wij dachten dat het misschien aan de uitlaat/cilinder kon liggen, ook omdat hij een soort ploffend geluid maakt in de uitlaat....

Weet misschien iemand waar ik naar kan kijken en waar ik hierbij moet letten om dit te verhelpen?

Mvg,
Niels

Geplaatst: 14 okt 2010, 19:52
door marco
Ontsteking van tijd af?

Geplaatst: 14 okt 2010, 19:58
door Zwepper
kijk ff naar je punten en condensator, vonken tussen de punten ?

Geplaatst: 15 okt 2010, 18:56
door raaverok
Zwepper schreef:kijk ff naar je punten en condensator, vonken tussen de punten ?


Waar en hoe kan ik dit nakijken?
Dan ga ik dat morgen gelijk ff doen :P

Geplaatst: 15 okt 2010, 19:08
door Zwepper
haal je ontstekingskapje eraf
doe je brommer aan en kijk of je tussen je contactpunten vonkjes ziet :wink:

Geplaatst: 17 okt 2010, 13:51
door Jeti
Ik heb nog 2 bruine verroeste fs1 cilinders uit een boerenschuur (50 en 60 cc), voor zover ik kan zien zonder krassen. Is daar nog iets bruikbaars van te maken en zo ja, hoe?

Geplaatst: 17 okt 2010, 13:57
door marco
Jeti schreef:Ik heb nog 2 bruine verroeste fs1 cilinders uit een boerenschuur (50 en 60 cc), voor zover ik kan zien zonder krassen. Is daar nog iets bruikbaars van te maken en zo ja, hoe?


Buitenkant laten stralen en opnieuw spuiten met hittebestendige verf.
Binnenkant laten honen en als het te erg is opboren naar een overmaat.

Geplaatst: 19 okt 2010, 13:53
door Twowheeler
zijn immitatie koppakkingen van almere slechter dan orri?

Geplaatst: 19 okt 2010, 16:40
door Wimmel O
Twowheeler schreef:zijn immitatie koppakkingen van almere slechter dan orri?


die ori zijn iets zachter/flexibeler dan de immi meen ik me te herinneren

Geplaatst: 19 okt 2010, 16:49
door Twowheeler
Wimmel O schreef:
Twowheeler schreef:zijn immitatie koppakkingen van almere slechter dan orri?


die ori zijn iets zachter/flexibeler dan de immi meen ik me te herinneren


ze hebben ook andere kleur ;) , maar omdat ik m'n kop nooit zo strak aandraai kan ik dan misschien beter die immi nemen?