een betrouwbare brommer.
een betrouwbare brommer.
Hallo forum leden,
Ik ben opzoek naar een betrouwbare mooie brommer. Op het mooie gebied kom ik uit op de fs1. Nu is mijn vraag is hij ook betrouwbaar. Met betrouwbaar bedoel ik, ik wil er dagelijks op rijden ongeveer 35 km. En ik heb geen zin om elk weekend alles na te moeten lopen wegens defect. Of dat ik nog 15 km moet dat hij er mee ophoud en dat ik de rest moet lopen naar huis. Is er iemand die ervaringen heeft met deze hoeveelheid gebruik. En welk type kan ik het best nemen.
Groet
Wessel de Boer
Ik ben opzoek naar een betrouwbare mooie brommer. Op het mooie gebied kom ik uit op de fs1. Nu is mijn vraag is hij ook betrouwbaar. Met betrouwbaar bedoel ik, ik wil er dagelijks op rijden ongeveer 35 km. En ik heb geen zin om elk weekend alles na te moeten lopen wegens defect. Of dat ik nog 15 km moet dat hij er mee ophoud en dat ik de rest moet lopen naar huis. Is er iemand die ervaringen heeft met deze hoeveelheid gebruik. En welk type kan ik het best nemen.
Groet
Wessel de Boer
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10824
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
2RU en 3E9 zijn vaak het minst verbeund en het betaalbaarst, maar alles is al 24 jaar of ouder. En om eerlijk te zijn, vind ik een 2RU harder roesten dan die oudjes en het blok is van zachter alu. Soms kom je ook leuke 10 jaar geleden 2F2's tegen oid. En bijna altijd moet je toch wat repareren of aan je smaak aanpassen als je er een aanschaft.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10824
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Klinkt als een hele goede kandidaat. Alleen die buddy ging er bij mij meteen af. Moet zeker nog een kenteken op? Ook dan nog steeds een mooie. Zelfs als het blok uit elkaar moest.
Een FS1 kan prima als woon/werkpaard gebruikt worden. Het hangt ervan af hoe ver je hem opfokt of ie heel blijft en veel onderhoud nodig heeft. als zo'n ding 60 loopt, dus alleen een snelle pijp, dan blijft ie een eeuwigheid heel, pas als ie niet meer boven de 50 uit wil kun je eens aan een nieuwe zuiger gaan denken. verder kost het alleen wat banden en kettingen en eens een tandwiel en remblokjes.
Een FS1 is relatief simpel weer heel te krijgen als er wat aan mankeert. Zo kun je voor een goede basis zorgen. Ik heb diverse blokjes opgelapt of uit onderdelen opgebouwd, dus op de zuiger en lagers na allemaal oud spul, die probleemloos 2- tot 3 jaar werden afgebeuld tot ze weer aan een grondige beurt toe waren, maar die verder nooit stil kwamen te staan. Meestal kunnen mensen gewoon niet sleutelen en blijven ze rijden op iets dat na 25 jaar door beginnende 16-jarige experts is gemarteld, vervolgens uit pure ellende en vermoeidheid de geest geeft. Dat kun je het brommertje dan niet verwijten.
Een FS1 kan prima als woon/werkpaard gebruikt worden. Het hangt ervan af hoe ver je hem opfokt of ie heel blijft en veel onderhoud nodig heeft. als zo'n ding 60 loopt, dus alleen een snelle pijp, dan blijft ie een eeuwigheid heel, pas als ie niet meer boven de 50 uit wil kun je eens aan een nieuwe zuiger gaan denken. verder kost het alleen wat banden en kettingen en eens een tandwiel en remblokjes.
Een FS1 is relatief simpel weer heel te krijgen als er wat aan mankeert. Zo kun je voor een goede basis zorgen. Ik heb diverse blokjes opgelapt of uit onderdelen opgebouwd, dus op de zuiger en lagers na allemaal oud spul, die probleemloos 2- tot 3 jaar werden afgebeuld tot ze weer aan een grondige beurt toe waren, maar die verder nooit stil kwamen te staan. Meestal kunnen mensen gewoon niet sleutelen en blijven ze rijden op iets dat na 25 jaar door beginnende 16-jarige experts is gemarteld, vervolgens uit pure ellende en vermoeidheid de geest geeft. Dat kun je het brommertje dan niet verwijten.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05