een betrouwbare brommer.

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Wessel de Boer

een betrouwbare brommer.

Bericht door Wessel de Boer »

Hallo forum leden,

Ik ben opzoek naar een betrouwbare mooie brommer. Op het mooie gebied kom ik uit op de fs1. Nu is mijn vraag is hij ook betrouwbaar. Met betrouwbaar bedoel ik, ik wil er dagelijks op rijden ongeveer 35 km. En ik heb geen zin om elk weekend alles na te moeten lopen wegens defect. Of dat ik nog 15 km moet dat hij er mee ophoud en dat ik de rest moet lopen naar huis. Is er iemand die ervaringen heeft met deze hoeveelheid gebruik. En welk type kan ik het best nemen.
Groet
Wessel de Boer
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

als je fs1 echt helemaal goed inelkaar zit en je steeds netjes onderhoud doet heb je er zo goed als geen problemen mee. type maakt wat dat betreft niet uit
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

als je een nieuwer type neemt, dan zijn de onderdelen minder oud, en hebben dus normaal gezien ook minder geleden. Dus dan heb je ook minder werk met opknappen ;)
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

denk dat dat niks uitmaakt, want het is allemaal oud :lol:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

je bent zelf oud
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

nou... als ik een 2ru bekijk en een ouder type dan is van de 2ru meestal het chroom enzo nog mooier en de lak enzo nog beter....

Je hebt natuurlijk ook extreme gevallen :P
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

met een onverprutste 2RU kom je het verst....................worden wel eens aangeboden...............rond de 1000 euro moet je wat leuks kunnen kopen.
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Jep, helemaal mee eens :)
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Camiel schreef:Jep, helemaal mee eens :)
Arnoute

Bericht door Arnoute »

the_destroyers schreef:
Camiel schreef:Jep, helemaal mee eens :)

de mijne is redelijk verprutst door de vorige eigenaar en ik heb daar de gevolgen van,
hopelijk blijft hij nu goed met de nieuwe koppeling :P
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

idd, daar kan je pech mee hebben... ik heb gelukkig nog geen problemen gehad, maar k heb hem ook helemaal uit elkaar gehad en opgeknapt :)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10824
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

2RU en 3E9 zijn vaak het minst verbeund en het betaalbaarst, maar alles is al 24 jaar of ouder. En om eerlijk te zijn, vind ik een 2RU harder roesten dan die oudjes en het blok is van zachter alu. Soms kom je ook leuke 10 jaar geleden 2F2's tegen oid. En bijna altijd moet je toch wat repareren of aan je smaak aanpassen als je er een aanschaft.
Kijk eerst even in de FAQ.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

schiet me ineen te binnen..........john fs1parts heeft nog een originele onverprutste 3E9 DX staan, duitse uitvoering met NL kenteken.

donkerrode tank en vliegdekschip buddy

dacht dat ie iets van 750 euro voor wil hebben.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10824
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Klinkt als een hele goede kandidaat. Alleen die buddy ging er bij mij meteen af. Moet zeker nog een kenteken op? Ook dan nog steeds een mooie. Zelfs als het blok uit elkaar moest.

Een FS1 kan prima als woon/werkpaard gebruikt worden. Het hangt ervan af hoe ver je hem opfokt of ie heel blijft en veel onderhoud nodig heeft. als zo'n ding 60 loopt, dus alleen een snelle pijp, dan blijft ie een eeuwigheid heel, pas als ie niet meer boven de 50 uit wil kun je eens aan een nieuwe zuiger gaan denken. verder kost het alleen wat banden en kettingen en eens een tandwiel en remblokjes.

Een FS1 is relatief simpel weer heel te krijgen als er wat aan mankeert. Zo kun je voor een goede basis zorgen. Ik heb diverse blokjes opgelapt of uit onderdelen opgebouwd, dus op de zuiger en lagers na allemaal oud spul, die probleemloos 2- tot 3 jaar werden afgebeuld tot ze weer aan een grondige beurt toe waren, maar die verder nooit stil kwamen te staan. Meestal kunnen mensen gewoon niet sleutelen en blijven ze rijden op iets dat na 25 jaar door beginnende 16-jarige experts is gemarteld, vervolgens uit pure ellende en vermoeidheid de geest geeft. Dat kun je het brommertje dan niet verwijten.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

NIX schreef:Klinkt als een hele goede kandidaat. Alleen die buddy ging er bij mij meteen af. Moet zeker nog een kenteken op?


koppel schreef:schiet me ineen te binnen..........john fs1parts heeft nog een originele onverprutste 3E9 DX staan, duitse uitvoering met NL kenteken.


;)
Plaats reactie