Pagina 1 van 7
een betrouwbare brommer.
Geplaatst: 28 mar 2011, 17:10
door Wessel de Boer
Hallo forum leden,
Ik ben opzoek naar een betrouwbare mooie brommer. Op het mooie gebied kom ik uit op de fs1. Nu is mijn vraag is hij ook betrouwbaar. Met betrouwbaar bedoel ik, ik wil er dagelijks op rijden ongeveer 35 km. En ik heb geen zin om elk weekend alles na te moeten lopen wegens defect. Of dat ik nog 15 km moet dat hij er mee ophoud en dat ik de rest moet lopen naar huis. Is er iemand die ervaringen heeft met deze hoeveelheid gebruik. En welk type kan ik het best nemen.
Groet
Wessel de Boer
Geplaatst: 28 mar 2011, 17:34
door mpro09
als je fs1 echt helemaal goed inelkaar zit en je steeds netjes onderhoud doet heb je er zo goed als geen problemen mee. type maakt wat dat betreft niet uit
Geplaatst: 28 mar 2011, 17:41
door Camiel
als je een nieuwer type neemt, dan zijn de onderdelen minder oud, en hebben dus normaal gezien ook minder geleden. Dus dan heb je ook minder werk met opknappen

Geplaatst: 28 mar 2011, 17:42
door mpro09
denk dat dat niks uitmaakt, want het is allemaal oud

Geplaatst: 28 mar 2011, 17:44
door Twowheeler
je bent zelf oud
Geplaatst: 28 mar 2011, 17:53
door Camiel
nou... als ik een 2ru bekijk en een ouder type dan is van de 2ru meestal het chroom enzo nog mooier en de lak enzo nog beter....
Je hebt natuurlijk ook extreme gevallen

Geplaatst: 28 mar 2011, 19:24
door koppel
met een onverprutste 2RU kom je het verst....................worden wel eens aangeboden...............rond de 1000 euro moet je wat leuks kunnen kopen.
Geplaatst: 28 mar 2011, 19:51
door Camiel
Jep, helemaal mee eens

Geplaatst: 28 mar 2011, 21:17
door the_destroyers
Camiel schreef:Jep, helemaal mee eens

Geplaatst: 28 mar 2011, 22:11
door Arnoute
the_destroyers schreef:Camiel schreef:Jep, helemaal mee eens

de mijne is redelijk verprutst door de vorige eigenaar en ik heb daar de gevolgen van,
hopelijk blijft hij nu goed met de nieuwe koppeling

Geplaatst: 28 mar 2011, 22:35
door Camiel
idd, daar kan je pech mee hebben... ik heb gelukkig nog geen problemen gehad, maar k heb hem ook helemaal uit elkaar gehad en opgeknapt

Geplaatst: 29 mar 2011, 00:01
door NIX
2RU en 3E9 zijn vaak het minst verbeund en het betaalbaarst, maar alles is al 24 jaar of ouder. En om eerlijk te zijn, vind ik een 2RU harder roesten dan die oudjes en het blok is van zachter alu. Soms kom je ook leuke 10 jaar geleden 2F2's tegen oid. En bijna altijd moet je toch wat repareren of aan je smaak aanpassen als je er een aanschaft.
Geplaatst: 29 mar 2011, 08:40
door koppel
schiet me ineen te binnen..........john fs1parts heeft nog een originele onverprutste 3E9 DX staan, duitse uitvoering met NL kenteken.
donkerrode tank en vliegdekschip buddy
dacht dat ie iets van 750 euro voor wil hebben.
Geplaatst: 29 mar 2011, 10:39
door NIX
Klinkt als een hele goede kandidaat. Alleen die buddy ging er bij mij meteen af. Moet zeker nog een kenteken op? Ook dan nog steeds een mooie. Zelfs als het blok uit elkaar moest.
Een FS1 kan prima als woon/werkpaard gebruikt worden. Het hangt ervan af hoe ver je hem opfokt of ie heel blijft en veel onderhoud nodig heeft. als zo'n ding 60 loopt, dus alleen een snelle pijp, dan blijft ie een eeuwigheid heel, pas als ie niet meer boven de 50 uit wil kun je eens aan een nieuwe zuiger gaan denken. verder kost het alleen wat banden en kettingen en eens een tandwiel en remblokjes.
Een FS1 is relatief simpel weer heel te krijgen als er wat aan mankeert. Zo kun je voor een goede basis zorgen. Ik heb diverse blokjes opgelapt of uit onderdelen opgebouwd, dus op de zuiger en lagers na allemaal oud spul, die probleemloos 2- tot 3 jaar werden afgebeuld tot ze weer aan een grondige beurt toe waren, maar die verder nooit stil kwamen te staan. Meestal kunnen mensen gewoon niet sleutelen en blijven ze rijden op iets dat na 25 jaar door beginnende 16-jarige experts is gemarteld, vervolgens uit pure ellende en vermoeidheid de geest geeft. Dat kun je het brommertje dan niet verwijten.
Geplaatst: 29 mar 2011, 12:36
door Jeti
NIX schreef:Klinkt als een hele goede kandidaat. Alleen die buddy ging er bij mij meteen af. Moet zeker nog een kenteken op?
koppel schreef:schiet me ineen te binnen..........john fs1parts heeft nog een originele onverprutste 3E9 DX staan, duitse uitvoering met NL kenteken.
