Pagina 1 van 2
imi spatbord/uitlaat
Geplaatst: 05 jun 2011, 14:17
door fs1_1j6
Hallo,
ik ben van plan nieuwe spatborden te kopen voor mijn 2e type 1J6 (1977) en misschien ook een nieuwe uitlaat.
Wel geen originele, kost te veel voor me. Ik heb een vraagje over het achterspatbord.
Op de webshops vind ik telkens 2 soorten imitatie achterspatborden: 1 met tunnel en gaatjes, en 1 zonder tunnel of gaatjes.
De gaatjes in het eerste spatbord komen wel niet overeen met de gaatjes van mijn origineel spatbord, er moet namelijk een stanley achterlicht op passen (zie foto).
Ook heeft mijn origineel spatbord geen tunnel voor de bedrading, de bedrading loopt langs de onderkant van het spatbord en komt er bij het achterlicht terug uit.
Welk achterspatbord koop ik het beste volgens jullie en bij welke webshop? en hoe moet ik het probleem met de gaatjes oplossen (boren?) ?
Ook zou ik graag jullie mening horen over een imitatie uitlaat. Welke koop ik het best? Hoeft niet noodzakelijk een snelle te zijn, maakt voor mij niet uit, moet gewoon goede kwaliteit zijn.
Alvast bedankt!
Mvg,
Régis
Geplaatst: 05 jun 2011, 14:23
door Arnoute
achterspatbord zonder gaatjes en tunnel normaal,want ander moet je je kabels terug over je spatbord leiden tot onder het licht en dat is niet mooi. bij dit achterlacht zit de bedrading eronder, dus zonder tunnel
vele mensen hier rijden met een snelle imi uitlaat (die met lasnaad boven en onder)
Geplaatst: 05 jun 2011, 14:37
door fs1_1j6
Dankuwel

en heb je ook een idee waar ik deze het best koop?
Of zijn deze spatborden in elke webshop even goed en hoef ik enkel maar de goedkoopste er uit te zoeken?
Geplaatst: 05 jun 2011, 14:51
door 1j5
yep gewoon de goedkoopste , komen allemaal uuit de zelfde imi fabriek
Geplaatst: 05 jun 2011, 17:45
door koppel
ik meen voor een 1J5 spatbord achter zonder tunnel als je het ori wilt houden
achterspatborden immi kan soms bagger zijn en soms ook behoorlijk netjes, is mazzel hebben
trommelrem voor heeft fs1parts super remake spatborden, ori kwaliteit voor immi prijs, zonder gaatjes voor het rubbertje (links en rechts bruikbaar)
DX spatbord voor is immi verkrijgbaar, soms bagger soms netjes
Geplaatst: 05 jun 2011, 17:46
door koppel
en een luhac pijpje met schuine achterkant...................de betere immi...........soms een beetje vijlen om 'm er goed onder te krijgen
Geplaatst: 05 jun 2011, 18:32
door fs1_1j6
heb een DX voorspatbord nodig..
Deze is verkrijgbaar bij JMBP voor 37,50 euro, maar er staat wel bij dat de kwaliteit niet zo goed is.
Bij fs1shop.nl is het voor 47.50eur te koop, en hier staat "A-kwaliteit" bij.
Zal deze laatste dan wel worden
Voor een nieuwe uitlaat ben ik nog steeds aan het twijfelen.
Mijn originele, die niet meer in zo'n goede staat is, behouden of niet..
Zal er nog even over moeten nadenken..
Geplaatst: 05 jun 2011, 19:11
door fs1_1j6
Geplaatst: 05 jun 2011, 19:15
door NIX
Bij FS1 Shop staat A-kwaliteit voor Almere kwaliteit. Ik gok dat het exact hetzelfde spatboard is als bij de anderen. Almere weet vaak zelf niet wat ze hebben en roepen maar wat.
Geplaatst: 05 jun 2011, 19:15
door Twowheeler
bovenste schijnt erg goed te zijn.
middelste is een luhac, de meest gekochte immi.
beide zijn typische immi pijpen die niet zo mooi zullen passen.
onderste weet ik niet, maar dat is een 28mm en dat is doorgaans langzaam. (al zou je daar nog over kunnen discusieren)
Geplaatst: 05 jun 2011, 20:15
door Tombo
Ik ben erg fan van die imi pijpen uit de 1e link.
Geplaatst: 05 jun 2011, 20:19
door Twowheeler
ik vind die ook mooi klinken, alleen dat die naad onderbroken wordt is een beetje raar.
wordt wel mijn volgende hoor.
Geplaatst: 05 jun 2011, 20:24
door Tombo
Klopt, die rare naad is minder. Maar deze uitlaten klinken veel minder blikkerig en passen beter (ofjah, minder slecht

)
Geplaatst: 05 jun 2011, 20:27
door fs1_1j6
Bedankt voor de antwoorden
Ik weet het enkel nog niet zeker van die snelle uitlaat,
ik rij nu al 65+km/h met mijn originele uitlaat en heb een beetje schrik dat ik eens op de rollen moet..
Geplaatst: 05 jun 2011, 20:33
door fs1_1j6
Zou die naad niet een beetje kunnen worden weggeslepen?
Of wordt de pijp dan veel minder stevig?
En waarschijnlijk gaat het er dan ook snel roesten, niet?