De dag voor Wellen gingen wij (BTR) nog ff tanken, valt mn FS1 ineens stil.
Nou, ok, naar huis laten slepen door Jet die mee was gereden.
Thuis nagekeken, hm, bougie vonkt niet dus; Eerst ff andere bougie proberen, geen resultaat
Dus, ontstekingsdeksel open en ff neuzen.
Bleek het nu te vonken tussen de puntjes -> Condensator kapot
Jet heeft toen een sms gestuurd naar Sam om te vragen of hij nog in korte tijd een condensator kon meenemen, wat nog ging lukken.
Eenmaal thuis heeft Bob ff de condensator van Sam geplaatst, nog steeds vonken tussen de puntjes -> De vervanging was jammer genoeg ook al kapot. (Toch bedankt voor de moeite Sam!)
Dus dan maar een Condensator besteld bij Sjon, een Ori van Daiichi/Mitsubishi.
Jammer genoeg had Bob het een periode heel druk, even geduld hebben dus voor et plaatsen.
Toen het wat rustiger werd is Bob de Condensator komen plaatsen. Met deels succes; geen vonken tussen de puntjes meer (condensator deed zn werk) maar ook geen vonk meer aan de bougie!
Dus, onze conclusie was voor toen dat de bobine kaduuk was. Dat was gisteren.
Vandaag dacht ik, hm, zal die bobine toch maar gewoon eens doormeten.
Eerst kreeg ik geen waarde, onderbroken dus.
ff kabels nagekeken, bleek de bougiekabel niet helemaal lekker meer te zitten.
Gefixt en opnieuw meten.
Bougie kabel t.o.v. massa; netjes 5kohm, ingang t.o.v. massa: netjes 1ohm
Mijn idee dus; die gaat weer werken; kicken en hopen.
Nog geen vonk! Ik dus zwaar gefrusteerd 3 verschillende bougies geprobeerd en toen maar het werk neergelegd..
Uurtje later weer gaan kijken...
De puntjes waren al gesteld door bob met voelermaatjes, maar toch eens nakijken.
Openen nog steeds netjes op het goede moment
Kreeg toen dus het idee om eens de spanning te meten van de Ingang t.o.v. einde bougiekabel.
Bleek maar 40V gemiddeld, dit is toch veels te weinig?! Dacht ik meteen. (of heb ik verkeerd gemeten)
En nu dus mijn vraag

Wat is er nu kapot of wat is de oorzaak van dit vraagstuk? Of nog belangrijker, de oplossing?