Scheve kop

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Scheve kop

Bericht door Laars »

Als ik de 2RU kop goed bekijk die op de AJH zit en is aangepast tot HD kop , zie ik dat de squish niet centrisch is.
Maw is die aan de ene kant breder dan ande andere zijde. scheelt 1-2 mm.
Dit resulteerd ook in dat de kern van de bougie aan de ene kant wittig is en aan de ander kant bruin.
Waarschijnlijk door een gestoorde benzine flow.

Zou bovenstaande ook kunnen resulteren in een verminderd vermogen?
Ik ben nl al een tijdje aan het kloten met het top vermogen.
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zou helemaal niet merkbaar moeten zijn.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Kreidler heeft fabrieksaf al niet centrisch geplaatste bougie's, die dingen lopen fabrieksaf al 85 km/h. En wat te denken van bougie's in cilinderkoppen van auto's
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:Kreidler heeft fabrieksaf al niet centrisch geplaatste bougie's, die dingen lopen fabrieksaf al 85 km/h. En wat te denken van bougie's in cilinderkoppen van auto's


Dan is de zuigerkop en de poortuitgangen ook afgestemd aan de flow.
FS1 is alles centrisch en gelijke hoogte
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je mag het best beter weten, maar daar ga je echt niet een vermogensprobleem mee oplossen. Je squishkop is een enorme verbetering vergeleken met een normale hogedrukkop. je vermogensprobleem wordt ergens anders door veroorzaakt. Niet door de scheefheid van de kop.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Laars je loopt nu naast je schoenen.
Je hebt gelijk maar is voor jou nooit meetbaar.
:lol:
Laatst gewijzigd door ginofs1 op 29 sep 2011, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Die grijze massa van mij blijft maar werken, he :roll:


of iig dat beetje wat er nog zit :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Volgens mij zit die bij jou een beetje scheef.
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

NIX schreef:Volgens mij zit die bij jou een beetje scheef.

Jaha, dan gaat alles naar een kant ophopen :wink: :lol:
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie