Stanley achterlicht budget homemade
-
- 100km gereden
Stanley achterlicht budget homemade
Ik wou me een Stanley achterlicht aanschaffen (die met die zwarte zijkanten ) maar aangezien ze best prijzig zijn 2 de hands heb ik daar mee gewacht
Nou schoot mij een tijdje geleden een idiee te binnen wat ik vandaag uitgevoerd heb
Ik heb mijn imitatie achterlicht mooi afgeplakt (volgens orgineel model) en vervolgens met zwarte lak die wordt gebruikt om bij auto's de achterlichten donkerder te maken even ontvetten en een paar keer dun spuiten goed laten drogen en klaar
Mvg M Gerards
Nou schoot mij een tijdje geleden een idiee te binnen wat ik vandaag uitgevoerd heb
Ik heb mijn imitatie achterlicht mooi afgeplakt (volgens orgineel model) en vervolgens met zwarte lak die wordt gebruikt om bij auto's de achterlichten donkerder te maken even ontvetten en een paar keer dun spuiten goed laten drogen en klaar
Mvg M Gerards
- clamdxp
- 500km gereden
Re: Stanley achterlicht budget homemade
oklim schreef:Ik wou me een Stanley achterlicht aanschaffen (die met die zwarte zijkanten ) maar aangezien ze best prijzig zijn 2 de hands heb ik daar mee gewacht
Mvg M Gerards
he idd leuk idee.
heb je geen foto gemaakt?
anders snel eens langs komen...
-
- 2500km gereden
dat werd in de jaren 70 al gedaan op de ulo achterlichten.
vanaf 1975 hadden ze deze achterlichten in 1977 opgevolgt door
de stanley achterlichten.
hier een foto van de ulo met zwarte hoeken
eerlijk gezegt heb ik de logica achter die zwarte hoeken nooit zo begrepen.

Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 2500km gereden
ja is voor alle jaren orri tenminste eerste montage ik weet nog wel als je je kapje kapot had van je stanley of van je ulo en je kocht een orri nieuwe waren de hoeken niet altijd zwart.
bij de ulo niet zo raar omdat deze ook op andere brommers zaten maar de stanley vond ik wel wat vreemd.
De stanley,s werden in het begin ook vaak vervangen door immi,s vanwege het chrome steuntje en omdat er andere lampen in konden.
vaak wordt op de 76er 1j5 ook een stanley gezet maar daar hoord eigenlijk een ulo met rubber erachter op.
de kap die op mijn fs1 zit hier op de foto hoord er eigenlijk ook niet op origineel waren ze helemaal rood, maar ik vind rood orange mooier.
dus ja wat is orri in deze.
bij de ulo niet zo raar omdat deze ook op andere brommers zaten maar de stanley vond ik wel wat vreemd.
De stanley,s werden in het begin ook vaak vervangen door immi,s vanwege het chrome steuntje en omdat er andere lampen in konden.
vaak wordt op de 76er 1j5 ook een stanley gezet maar daar hoord eigenlijk een ulo met rubber erachter op.
de kap die op mijn fs1 zit hier op de foto hoord er eigenlijk ook niet op origineel waren ze helemaal rood, maar ik vind rood orange mooier.
dus ja wat is orri in deze.
-
- 1000km gereden
joscabrio schreef:dat werd in de jaren 70 al gedaan op de ulo achterlichten.
de achterlichten mochten naar de zijkanten niet rood door schijnen van daar de zwarte zijkanten
Laatst gewijzigd door FS1SE op 24 feb 2012, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2000km gereden
FS1SE schreef:de acgterlichten mochten naar de zijkanten niet rood door schijnen van daar de zwarte zijkanten
Dan was dat in 1976 zeker anders. Ik ken dit achterlicht niet anders dan geheel gekleurd. Begrijp ook niet waarom ze geen licht naar de zijkanten zouden mogen uitsralen, dat bevordert mijns inziens alleen maar de veiligheid.
Zal wel altijd weer zo'n grijs gebied blijven

-
- 2500km gereden
ook in 76 waren de hoeken zwart, dat met dat doorschijnen wat niet mocht was ik alweer vergeten.
maar dat klopt wel ook bij auto,s mocht dat niet.
Ala je een amerikaan invoerde moest de zijverlichting ook eraf of voorgoed niet meer werkend
gemaakt worden.
gekke regeltjes destijds 3e remlicht kreeg je een bekeuring voor
achterspatbord 30 centimeter wit bij fiets en bromfiets.
fietsen met een brommer, moet je eens proberen met een fs1 te fietsen
maar dat klopt wel ook bij auto,s mocht dat niet.
Ala je een amerikaan invoerde moest de zijverlichting ook eraf of voorgoed niet meer werkend
gemaakt worden.
gekke regeltjes destijds 3e remlicht kreeg je een bekeuring voor
achterspatbord 30 centimeter wit bij fiets en bromfiets.
fietsen met een brommer, moet je eens proberen met een fs1 te fietsen

-
- 2000km gereden
joscabrio schreef:ook in 76 waren de hoeken zwart
Echt niet, mijn achterlicht was geheel rood inclusief zijkanten