Pagina 1 van 3

Gas blijft hangen

Geplaatst: 12 mar 2012, 11:45
door miran72
Word er niet goed van . kabel blijft zo t zien niet hangen gasschuif gaat netjes naar boven en beneden maar als ik rijd en laat me gas los blijft ie hoog in toeren en moet ik remmen op de motor dan gaat ie wel lager in toeren.
Stationair draaien doet ie even en dan gaat ie zo langzaam dat ie uitvalt en als ik hem opdraai dan gaat ie te hard.

Kabel is gesmeerd, blijft niet hangen op het manchetje of rubber kunnen er nog andere oorzaken zijn?

Geplaatst: 12 mar 2012, 12:23
door rise and shine
Valse lucht!

Geplaatst: 12 mar 2012, 12:38
door Pa_Tombo
Inderdaad .Maar kan ook een brandstof probleem zijn.
dwz te weinig benzine. Sproeier .kraantje ,filtertje etc.
check ook je voetpakking.

Geplaatst: 12 mar 2012, 13:11
door NIX
Kijk ook of de schroeven van het membraam in orde zijn en of de ontsteking een vette bende is. Dan is de linkerkeerring gaar.

Geplaatst: 12 mar 2012, 20:54
door miran72
Zal het benzinefilter ff checken en ook de inlaat op valse lucht maar waarom blijft ie dan zo hoog in toeren (hij rijdt overigens prima)als ie minder benzine en/of meer lucht krijgt? Gasschuif gaat toch naar beneden.

Geplaatst: 12 mar 2012, 21:19
door NIX
Omdat hij dan lucht van elders kan aanzuigen die dus niet door de carb tegengehouden wordt. In toeren blijven hangen is typisch voor valse lucht.

Geplaatst: 12 mar 2012, 21:20
door marco
Kijk idd maar eens onder je vliegwiel.

Geplaatst: 12 mar 2012, 21:23
door the_destroyers
Spuit is met een deodorant of iets anders ontvlambaar
rond de motor en dan kan je mss de plaats achterhalen van de valse lucht.
Maar idd, kijk eerst es naar je vliegwiel, als het vettig erachter is, dan heb je de plaats gevonden.

Geplaatst: 12 mar 2012, 21:50
door miran72
met een busje axe rond de motor en als tie harder gaat lopen is het een lekke voetpakking.

Word nog een leuke zoektocht zo naar dat lek.
Ontsteking heb ik net afgesteld maar daar was iig niks vettigs aan.

Geplaatst: 13 mar 2012, 00:22
door the_destroyers
miran72 schreef:met een busje axe rond de motor en als tie harder gaat lopen is het een lekke voetpakking.

Ook zeker dat je carb goed is vastgemaakt op het spruitstuk, boutje kan wel es lostrillen e dan pakt hij daar valse lucht.

Zijn we hier over ene schijf of membraanblok bezig?

Geplaatst: 18 mar 2012, 19:32
door miran72
Het is een membraamblok..
Zo, vandaag de hele dag bezig geweest maar krijgt 'm met geen mogelijkheid stationair meer (blijft wel uitstekend rijden).

Gaat of gewoon langzaam uit, of draait haast volgas als ik de stationairschroef opdraai.

Als ie langzamer gaat draaien pikt ie alleen op met 1/2 gas, beetje gas pikt ie 'm niet meer op.

Membraamplaat nagekeken 2 carbs erop gehad ik weet het niet meer.
Wie heeft er nog een idee?

Geplaatst: 18 mar 2012, 20:03
door ginofs1
Klinkt als een flinke vacuum lek :cry:

Geplaatst: 18 mar 2012, 20:31
door miran72
maar waar dan ? overal nw pakkingen en rijdt prima.

Geplaatst: 18 mar 2012, 20:49
door ginofs1
miran72 schreef:maar waar dan ? overal nw pakkingen en rijdt prima.


keerring achter de ontsteking. is het daar nat?
rookt hij erg , dikke grijze rook wolken?

Geplaatst: 01 apr 2012, 14:42
door miran72
Alles gehad en bijna slles is normaal behalve de linker krukaskeering daar ben ik nu mee bezig.

Het is echt minimaal nat op de keering zelf en er is blijkbaar wel wat naar beneden gelopen maar dan praten we over een paar druppels die onder in het onstekingsgedeelte liggen en dan nog echt niet meer dan 3 druppels bijelkaar, denk dat dat toch de oorzaak is .probeer 'm te vervangen zonder het blok uitelkaar te halen iig .