standaard 2ru uitlaat ontgrenzen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

standaard 2ru uitlaat ontgrenzen

Bericht door jurgenkalis »

Hallo,

ik heb vanmiddag de "begrenzing" uit mijn 2ru uitlaat gesloopt. Dit is een 30 cm lange buis die aan het begin van de demper is vastgelast. Het koste me wel wat moeite, en 5 dremel 38mm slijpschijfjes, maar ik heb hem eruit gekregen. 8)

Op dit moment loopt het nog niet helemaal zoals ik wil, de standaard demper zit er nog in met de smalle tailpipe. Ik heb het idee dat hij hierdoor zijn gassen moeilijk kwijt kan want het middengebied is niet echt sterk. Hier ga ik dus een andere demper voor bestellen bij Almere.

Ik zit nu nog te twijfelen wat voor voorbocht ik ga gebruiken. Ik heb keuze uit een originele 29mm en de 32mm die op de snelle uitlaten zit.

Heeft er iemand ervaring met het verschil tussen deze twee bochten en kan je me vertellen wat het verschil is in motorkarakter? Ik wil het liefst een sterk middengebied.
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Shit, kan dit topic nog verplaatst worden naar tuning aub? :oops:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Vermeld eerste effe je setup dus type cilinder, carb, sproeier.
Dan kunnen ze meer zeggen! ;)
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Sorry :oops:

Power One 45mm Puch Maxi alu cilinder met spoelpoorten op 120 en uitlaat op 175 graden
45mm Puch Maxi kop met compressieverhouding 9:1, squish 0,9mm
16mm carb en snelle schijf
Gino ontsteking
Gino koppeling
46:15 tandwielen

gewoon een 85 km/h brommer dus
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Is niets! :lol:

Wel een mooi klinkende setup! ;)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23447
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

YamaSam schreef:duidelijk vrij warm hier ja 8)

iemand moet z'n wereldje es wat opentrekken denk ik :lol:
ik heb er blijkbaar maar één foto van gemaakt, maar bij deze:
Afbeelding

dus het eerste derde (diepste in de pijp) boor je dubbel (rechts op foto, nog te ontbramen),
tweede laat je zoals het was,
en het laatste las je dicht (de gaten, niét het pijpje)

hoe je die gaten dichtlast, zonder de hele pijp dicht te lassen vogel je zelf maar uit :P
(zo zeg ik toch niet álles hé Gino?)

:cheers:


YamaSam schreef:hahhahh, 'search-engine-master' ...

en het antwoord was dus een volle staaf koper die in de buis past, en gaatje per gaatje dichten,
nadien met een rattestaartvijl erdoor en klaar..

en andere tip is van, naargelang de stijl van je cilinder (onderin of bovenin) je dichting naar dat eerste schot in die hoge pijp aldanniet extra dicht te maken,
als je het extra dicht, wordt je pijp eigenlijk een stuk korter

gewoon al dichtmaken van die gaten haalt er al veel vertraging af, maar op gebied van frequentie van de pijp doet dit niet zoveel


Ik denk dat je hier wel wat aan hebt :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23447
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Afbeelding

Die 2 schotten voor de demper zijn ook niet ideaal.
Yamaha Sheriff 1981
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Dankjewel Marco! Hier kan ik zeker wat mee.

Die onderste foto, bedoel je daarmee dat er in een 2ru pijp nog twee extra schotten zitten voor de demper?
Die niet in een snelle uitlaat zitten?

In dat geval kan ik dus eigenlijk beter een andere uitlaat gebruiken, een fs50 uitlaat dus.
Of een immitatie snelle maar die moet je gemiddeld zo'n 2 keer per jaar vervangen. :roll:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wat een onzin, waarom moet je een imi 2x per jaar vervangen?
Kijk eerst even in de FAQ.
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Was sarcastisch bedoeld, maar ik heb er al een paar gescheurd op verschillende plekken. :cry:
Het chroom en de flensmoer zijn ook niet super.

Lag ook wel een beetje (veel) aan mij natuurlijk maar de kwaliteit van de originele pijp is veel beter. Daarom wilde ik ook de originele pijp ontgrenzen.

Maar nu ik dankzij Marco erachter ben gekomen dat er nog twee extra schotten in zitten ben ik tot de conclusie gekomen dat het weer een immi pijp wordt. En dan maar sparen voor een fs50 pijp.

Ik heb ook een bellymoet maar op de cilinder die ik nu heb brengt dat niks, behalve heel veel herrie.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

jurgenkalis schreef:maar ik heb er al een paar gescheurd op verschillende plekken. :cry:

Als je een imi onder spanning monteert kan deze wel scheuren, maar als ze gemonteerd zijn zonder dat er spanning op zit scheuren ze normaal toch niet?
Je kan op een imi ook een originele wartel zetten.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Juist. Gewoon even goed pas maken. Is hier al 100x uitgelegd.
Kijk eerst even in de FAQ.
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Als je een Puch Maxi cilinder gebruikt komt het allemaal net iets anders uit. Dat heb ik nu wel onder controle.

Ik heb nu alleen een lamme wartel. Zijn er behalve de wartel vervangen nog oplossingen hiervoor? Bijvoorbeeld de wartel wat dichtknijpen in de bankschroef, werkt dit?
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

jurgenkalis schreef:Als je een Puch Maxi cilinder gebruikt komt het allemaal net iets anders uit.

Wel daarom moet je net de uitlaat wat aanpassen zodat die niet onder spanning komt te zitten. in de faq staat hoe je een hoge imi uitlaat goed laat passen.
Met een gewone imi pijp die onderlangs loopt zit het net hetzelfde.
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=6509
Denk als je een wartel in de bankschroef zet dat deze net vervormd en hierdoor helemaal niet past.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Koop een goede wartel en geef de oude aan het oud ijzer mee. Ram hem eerst plat, zodat je nooit meer in de verleiding komt hem toch nog ergens op te willen zetten. Je moet de uitlaat dan toch iets verzagen, dus dan kun je mooi alles op elkaar passen zodat het zonder spanning te monteren is.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie