Een paar domme vragen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
mats1

Een paar domme vragen

Bericht door mats1 »

:oops:

Sorry, maar ik moet ze toch maar stellen, die rare vragen...het gaat om mijn 2RU uit 1986.

Ik ben een beetje in de war. Ik heb nu heel veel topics doorgelezen, en kom meer en meer vraagtekens tegen:

1. Ik zie dat er over een gaskabel met en zonder oliepomp gesproken wordt. Wat is het verschil, en hoe zie ik dit? Ik heb nu een gewone gaskabel
2. Dan lees ik ook over luchtslang, moet er een luchtslang aan de carb?
3. Ik lees over schijfmotoren, maar ook over membraanmotoren. Achter mijn inlaat zit een membraan,heb ik dan een membraan motor, of is dit geheel iets anders?
4. Als ik knipperlichten wil bestellen/monteren, moet ik dan een clignoteur aansluiten? Ik kom deze namelijk niet tegen, maar ga uit van wel?

Alvast dank voor de reacties.

groeten, Mats
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Re: Een paar domme vragen

Bericht door the_destroyers »

mats1 schreef::oops:

Sorry, maar ik moet ze toch maar stellen, die rare vragen...het gaat om mijn 2RU uit 1986.

Ik ben een beetje in de war. Ik heb nu heel veel topics doorgelezen, en kom meer en meer vraagtekens tegen:

1. Ik zie dat er over een gaskabel met en zonder oliepomp gesproken wordt. Wat is het verschil, en hoe zie ik dit? Ik heb nu een gewone gaskabel
2. Dan lees ik ook over luchtslang, moet er een luchtslang aan de carb?
3. Ik lees over schijfmotoren, maar ook over membraanmotoren. Achter mijn inlaat zit een membraan,heb ik dan een membraan motor, of is dit geheel iets anders?
4. Als ik knipperlichten wil bestellen/monteren, moet ik dan een clignoteur aansluiten? Ik kom deze namelijk niet tegen, maar ga uit van wel?

Alvast dank voor de reacties.

groeten, Mats

Beter vragen, dan weet je het zeker!

1) bij een gaskabel met oliepomp, dan zit er ergens op de kabel een splitter, waar je gaskabel die van je gashendel komt ingaat en 2kabels uitkomen, 1naar je carb en 1 naar je oliepomp. ;)
2) geen idee waar je dat hebt gelezen, maar een carb heeft geen luchtslang bij mijn weten....
3) Jij hebt dan een membraanmotor. Een schijfmotor heeft roterende inlaat, dit is met een inlaatschijf met een opening in, die meedraait met de krukas enzo mengsel binnenlaat.
4) voor knipperlichten heb je bij mn weten idd een clignoteur nodig! ;)
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

idd geheel juist .
de spliter van de gaskabel zit meestal aan de rechterzijde in de buurt van de tank.
maak je geen gebruikt van een gaskabelsplitter ,heb je waarschijnlijk ook geen olie pomp en dien je mix te tanken(olie zelf toevoegen aan je benzine )
om je knipperlichten aan en uit te laten gaan heb je een clignoteur nodig deze zit meestal mooi verstop aan de achterzijde van de accu standaard.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

oh ja mats ............. domme vragen zijn er niet.

dom antwoord daarin tegen wel .
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

2 aan je luchtfilter :wink:
Yamaha Sheriff 1981
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Voor knipperlichten is een clignoteur wel handig. Zonder kan ook, maar dan moet je wel zelf steeds je lampje aan en uit schakelen :roll: :wink: .

Domme vragen bestaan niet...
Plaats reactie