Pagina 1 van 1
Een paar domme vragen
Geplaatst: 12 aug 2012, 00:59
door mats1
Sorry, maar ik moet ze toch maar stellen, die rare vragen...het gaat om mijn 2RU uit 1986.
Ik ben een beetje in de war. Ik heb nu heel veel topics doorgelezen, en kom meer en meer vraagtekens tegen:
1. Ik zie dat er over een gaskabel met en zonder oliepomp gesproken wordt. Wat is het verschil, en hoe zie ik dit? Ik heb nu een gewone gaskabel
2. Dan lees ik ook over luchtslang, moet er een luchtslang aan de carb?
3. Ik lees over schijfmotoren, maar ook over membraanmotoren. Achter mijn inlaat zit een membraan,heb ik dan een membraan motor, of is dit geheel iets anders?
4. Als ik knipperlichten wil bestellen/monteren, moet ik dan een clignoteur aansluiten? Ik kom deze namelijk niet tegen, maar ga uit van wel?
Alvast dank voor de reacties.
groeten, Mats
Re: Een paar domme vragen
Geplaatst: 12 aug 2012, 01:24
door the_destroyers
mats1 schreef::oops:
Sorry, maar ik moet ze toch maar stellen, die rare vragen...het gaat om mijn 2RU uit 1986.
Ik ben een beetje in de war. Ik heb nu heel veel topics doorgelezen, en kom meer en meer vraagtekens tegen:
1. Ik zie dat er over een gaskabel met en zonder oliepomp gesproken wordt. Wat is het verschil, en hoe zie ik dit? Ik heb nu een gewone gaskabel
2. Dan lees ik ook over luchtslang, moet er een luchtslang aan de carb?
3. Ik lees over schijfmotoren, maar ook over membraanmotoren. Achter mijn inlaat zit een membraan,heb ik dan een membraan motor, of is dit geheel iets anders?
4. Als ik knipperlichten wil bestellen/monteren, moet ik dan een clignoteur aansluiten? Ik kom deze namelijk niet tegen, maar ga uit van wel?
Alvast dank voor de reacties.
groeten, Mats
Beter vragen, dan weet je het zeker!
1) bij een gaskabel met oliepomp, dan zit er ergens op de kabel een splitter, waar je gaskabel die van je gashendel komt ingaat en 2kabels uitkomen, 1naar je carb en 1 naar je oliepomp.
2) geen idee waar je dat hebt gelezen, maar een carb heeft geen luchtslang bij mijn weten....
3) Jij hebt dan een membraanmotor. Een schijfmotor heeft roterende inlaat, dit is met een inlaatschijf met een opening in, die meedraait met de krukas enzo mengsel binnenlaat.
4) voor knipperlichten heb je bij mn weten idd een clignoteur nodig!

Geplaatst: 12 aug 2012, 10:48
door bajaboy
idd geheel juist .
de spliter van de gaskabel zit meestal aan de rechterzijde in de buurt van de tank.
maak je geen gebruikt van een gaskabelsplitter ,heb je waarschijnlijk ook geen olie pomp en dien je mix te tanken(olie zelf toevoegen aan je benzine )
om je knipperlichten aan en uit te laten gaan heb je een clignoteur nodig deze zit meestal mooi verstop aan de achterzijde van de accu standaard.
Geplaatst: 12 aug 2012, 10:58
door bajaboy
oh ja mats ............. domme vragen zijn er niet.
dom antwoord daarin tegen wel .
Geplaatst: 12 aug 2012, 13:50
door marco
2 aan je luchtfilter

Geplaatst: 12 aug 2012, 17:27
door fs1willem
Voor knipperlichten is een clignoteur wel handig. Zonder kan ook, maar dan moet je wel zelf steeds je lampje aan en uit schakelen

.
Domme vragen bestaan niet...