Wat heb jij vandaag op of met je brommer gedaan?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Had zondag geprobeert met een tandwielverhouding 15/42.

Van 3de naar 4de versnelling was dat een bom. maar eenmaal In 4de versnelling wilde ie niet meer sneller gaan terwijl ik nog in lage toeren zat...

@dorfie, wat moet je meer weten dan 105sproeier, 16carb, snelle uitlaat en een cilinder van 2F2, 50cc.
Contactpunten op 0,40 afgesteld en pas een nieuwe condensator gezet?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

jerrow schreef:Had zondag geprobeert met een tandwielverhouding 15/42.

Van 3de naar 4de versnelling was dat een bom. maar eenmaal In 4de versnelling wilde ie niet meer sneller gaan terwijl ik nog in lage toeren zat...

@dorfie, wat moet je meer weten dan 105sproeier, 16carb, snelle uitlaat en een cilinder van 2F2, 50cc.
Contactpunten op 0,40 afgesteld en pas een nieuwe condensator gezet?

Hij wil niet meer sneller omdat je brommer te weinig power heeft. Dood normaal met een 50cc :wink:

Daarom dat we zeggen dat je tandwiel verhouding te zwaar is.

13/42 is een goede tandwiel verhouding voor een 50cc. Wil je hem sneller, dan zal je moeten tunen. Daar is een faq over :wink:

Even doornemen want er zijn verschillende mogelijkheden. Je vindt hoogstwaarschijnlijk wel een passende methode :wink:
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Thanks Dorfie!
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

14/42 wil ook wel, het ligt er gewoon net aan welke cilinder je hebt. Als je een imitatie hebt is het van te voren niet te zeggen welke tandwielverhouding "optimaal" is
Riemer

Bericht door Riemer »

lekker leuk uitgeschoten met sleuteltje 12.
vinger open tot het bot :?
ziet er wel leuk uit, precies bij zo'n scharnierpunt, kunt zien hoe dat werkt. wel grappig.
maar nu heb ik één niet meer te buigen wijsvinger, van wege de plijster.
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Riemer schreef:lekker leuk uitgeschoten met sleuteltje 12.
vinger open tot het bot :?
ziet er wel leuk uit, precies bij zo'n scharnierpunt, kunt zien hoe dat werkt. wel grappig.
maar nu heb ik één niet meer te buigen wijsvinger, van wege de plijster.

:lol: :lol:
harmen251
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door harmen251 »

Tombo schreef:ik hoop dat je met die 1cm, 1mm bedoelt :shock:

hehe, nee maar bedoel niet de uitlaat poort zelf eh
harmen251
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door harmen251 »

ja 1cm is wat overdreven, heb hem nu gewoon mooi pas gemaakt met die uitlaat van een ori cilinder, nu rijdt hij 75 en trekt langer in toeren
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik heb vandaaag een ritje van 50 km gemaakt toen ik twee tussenuren had :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Waslijn schreef:Ik heb vandaaag een ritje van 50 km gemaakt toen ik twee tussenuren had :P

ben vanmiddag ook even wat gaan leveren met de FS1... aaahh beestige ontspanning tussendoor...

f*ck it, ik stop subiet vroeger en begin eraan! 8)
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Net terug van een ritje met mickey te maken. 8)
Keep the Fizzy's alive!!! :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ik heb ook even gereden net :shock: (samen met 3 Honda's, dus ik kon de FS1 niet zo goed horen :P )

Maar hij doet het echt goed met de nieuwe cilinder enzo! :D Boven de 60 (sorry, moet nog inrijden, maar kon t ff niet laten) rijdt ie echt héél soepel! :shock:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Niels schreef:Ik heb ook even gereden net :shock: (samen met 3 Honda's, dus ik kon de FS1 niet zo goed horen :P )

Maar hij doet het echt goed met de nieuwe cilinder enzo! :D Boven de 60 (sorry, moet nog inrijden, maar kon t ff niet laten) rijdt ie echt héél soepel! :shock:

Jij kan het nooit laten :D

Hij komt bij mij thuis aan met een cil. die op z'n einde loopt en wat doet ie? Stukje plank gaan om mij te volge :lol:

Heb vandaag ook gerede, twas heel leuk tot ik flikke tegen kwam en doorhad dat het controle was. Alles opengegooit en geskipt! Kben die zever echt zo beu als iets. Dan is het eens schoon weer en dan kan'k nog ineens rijde tsss!
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Dorfie schreef:
Niels schreef:Ik heb ook even gereden net :shock: (samen met 3 Honda's, dus ik kon de FS1 niet zo goed horen :P )

Jij kan het nooit laten :D

Hij komt bij mij thuis aan met een cil. die op z'n einde loopt en wat doet ie? Stukje plank gaan om mij te volge :lol:

:mrgreen: Ik heb die cilinder ook echt naar de t*ring gereden in Kapellen :lol:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Kweet het nog goed. Dat was laatste keer dat een ik FS1 heb gehoord. De haren in m'n nek ging omhoog staan toen ie gas gaf! Zo'n prachtig geluid.

Ik klaag niet over het mijne, maar een FS1 is nog net iets anders :wink:
Gesloten