FS1 (sleutel) Blunders!

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Jess

FS1 (sleutel) Blunders!

Bericht door Jess »

Heb n beetje rondgekeken en heb gemerkt dat er nog geen topic is over Fs1 (sleutel)blunders, terwijl ik daar toch wel een aantal pagina's over vol kan schrijven :-)

Dus mensen, plaats gelieve uw blunders hier, zodat ik weet dat ik niet de enige ben. Ik zal alvast de aftrap geven :-)

Een van de eerste dagen dat ik mijn FS1 had (3 jr terug) heb ik mij een keer in paniek twee km naar huis laten duwen door een scootergast omdat ze niet meer wilde starten maar er wel benzine in de tank zat. Eenmaal thuisgekomen heeft mijn vader hard gelachen...ik wist nog niets van het bestaan van een reservestand af.

Mijn laatste mega-blunder was een paar dagen terug, ik had net mijn blok helemaal klaar en ik was klaar om na 6 maanden eindelijk weer te rijden. Toen ik het kraantje eenmaal openhad...spoot de benzine gewoon bij de carb eruit. Ik snapte er niets van. Heb eens goed naar de carb gekeken en merkte dat de benzine slang eigenlijk veel te groot was voor het nippeltje waar ik die op aangesloten had. Na veel frustrerende momentenvan benzineverspilling en gepruts (heb zelfs klemmen gekocht bij een motorzaak, omleidinkjes gemaakt en n uur met niels aan de foon gehangen) Kwam ik erachter dat het nippeltje de choke ingang was enne...het benzinenippeltje twee centimeter nr rechts zat.. dus..
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door Aad »

Blunder van m'n vader toen hij voor het eerst op m'n brommer reed, en een bochtje wilde maken; denken dat de gashandel naar je toe halen remmen is:P

Groet, Aad
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
Jelle

Bericht door Jelle »

niet echt grote blunders gehad , nog niet!!

haha :D

wel een keer bijna een hartstilstand gehad toen men brom preceis een warmloper had na net ingereden te hebben

guess... naftkraantje :D

gistrere werd ik wel erg kwaad :D

we hadden sport op school op verplaatsing, ik reed met men brommer erheen

toen ik terug wou vertrekke was

me zadel weg :shock:

een paar mannen van men klas wisten blijkbaar dat het niet vaststond , ik was echt lastig haha :D

direkt na school 2 moertjes gaan halen en zadel vastgezet :D
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

ikzelf heb alleen maar van die standaarddingen gehad, benzinekraantje, bougiedop, dat soort spul.
Jasper en Niels hebben de beste sleutelblunders gehad 8)
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Nou een vriend van mij kan er ook wat van. Een paar jaar gelede toen hij nog een camino had sleutelde hij er constant aan.

Na wat mooi werk te verrichten reed het ding uiteindelijk een goeie 80-90 km/u. Maar toen hij ging testen was hij vergeten z'n voorwiel vast te zetten. De rest vul je zelf maar in :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Naja ik heb een keer de zuiger met het pijltje naar boven gemonteerd :shock:

Het resultaat daarvan was dat ik een fikse vast/warmloper kreeg op de dijk toen ik richting Tom reed.... :roll:

Ook een keer een blok vol olie opengemaakt op de werkbank.

Tapeind afgebroken, geprobeerd uit te boren, boortje afgebroken, nooit meer de mogelijkheid gehad om het stukje boor er normaal uit te krijgen :shock:

Bougiedoppen en kraantjes vergeten...

De mooiste was nog toen met de meeting vorig jaar. Jasper, Riemer, Tom en ik reden richting Milsbeek.
Op een gegeven moment stopte de brommer van Jasper ermee, dus hij ermee aan de kant denkend dat het een warmloper was. Maar het bleek zijn benzinekraantje te zijn die hij een stukje daarvoor dicht had gezet bij het stilstaan.
Nog geen 100 meter liep mijn brommer ook niet meer :shock: dus ik dacht ook warmloper! :shock:
Was het óók het kraantje... was ik vergeten toen we met Jasper stilstonden :lol: :lol: :lol:

Voor de rest wel eens die torentjes op het koppelingshuis afgebroken met een schroevendraaier (heb ik nu een zelfgemaakt stuk gereedschap voor 8) )

En ook nog een keer lopen vloeken en tieren op JMPB omdat hun vliegwieltrekker niet paste :shock: wat bleek nou... linkse draad :lol: :P
F(S1)rank

Bericht door F(S1)rank »

Heb heel vaak dat ik denk dat m'n benzinekraan al openstaat, maar dan nog dicht is.. Zo wou ik pas ff heel stoer over het schoolplein crossen, valt ie uit.. dus ik: Neeee;)

Verder was er rollerbank in mijn woonplaats zonder dat ik het wist. Zit zo'n fietser met heftige handgebaren naar me te gebaren dat ik een zijstraat moet nemen, ik denken: Hmmm wat een nerd;) Kom ik ineens een politieagent tegen.. Dus ik plat op m'n tank door het dorp sjezen.. Rij ik PRECIES op de rollerbank af..

Maar toen was er gelukkig nog niks aan het handje 8)

Oh ja en nog 1.. had zitten klieren met koppeling, maar was vergeten het benzineslangetje weer op de benzinekraan te zetten. Dus ik snapte er echt helemaal niks van waarom mijn FS1 het niet deed, zie ik ineens een hele plas benzine onder me liggen 8)
RDFS1

Bericht door RDFS1 »

Een net gespoten 1j5 tankje uit je handen laten vallen met als resultaat een enorme deuk :x
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Is dat zojuist gebeurd??? :shock: :shock:
RDFS1

Bericht door RDFS1 »

Nee , was in mijn andere fs1 periode :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ow! Ik dacht al, heb je die oranje tank al laten spuiten (zou ik nooit gedaan hebben :lol: ) en dan ook nog een deuk erin :cry: :cry:
RDFS1

Bericht door RDFS1 »

Nee nog geen tijd gehad om langs de autospuiter te gaan.
Davey
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Davey »

Een nette Fs1 ophalen en net voor je hem op de kar zet met 1 pootje in een putdeksel zetten.. en daar lag ie... schade viel mee. gelukkig
Dave Does IT - Weduwe IT
edje

Bericht door edje »

je blok opentrekken met olie er nog in. of je blok vol olie gooien en dan er achter komen dat de aftapbout nog naast je ligt :lol:. ook heb ik is een keer vergeten om de drukstift met de ronde kop er in te doen. heb je alles in elkaar, ligt dat ding nog in een bakje, kan je het hele zootje weer loshalen :?
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ook een goude oude: Olie in je blok gooien als je plug en niet in zit :wink:
Of natuurlijk je benzinekraan open zetten als je slang er niet in zit... weer een vlek op het terras :x
Plaats reactie