Goede raad voor al wie een HP printer heeft

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is

Dirty Components:

Ik ben mij bewust van dit soort praktijken
9
53%
Dit is voor mij nieuw maar verschiet er niet van
5
29%
Dit is voor mij nieuw, ik ben geschokt
3
18%

Totaal aantal stemmen: 17

YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Goede raad voor al wie een HP printer heeft

Bericht door YamaSam »

Net een uurtje gewerkt op het bureel van de zaak, we hebben hier enkele cp1700's staan, die dienen om vanalles en nog wat te printen.

Nu heb ik die al altijd verschrikkelijk ellendige rotdingen gevonden, maar nu is de maat vol!

Het gemelk met die cartouches etc bereikte dus vandaag de bovengrens.

het display vermeldde "black ink cartridge expired"
Er staat op die dingen een datum, en als die verlopen is, vertikt ie dus te printen.
De meiden van de bureau gaan achter een nieuwe cartouche (kost een pak) steken ze erin, maar melding blijft..

dan was het dus aan mij om het op te lossen, terwijl iemand naar HP belde om te vragen wat de gangbare manier was om dit op te lossen. Die werd aan het lijntje gehouden, en snel was duidelijk, dat zonder betalen er niks geholpen zou worden.
Intussen haalde ik de hele printer open, tot ik op het moederbord uitkwam. Bleek een ferme kaart te zijn, effe rondkijken en denken.. en ja hoor. Ik merkte een kleine batterij op (net als in een comp voor de klok juist te houden van de bios)

toen begon ik dus te vloeken, terwijl mijn frank viel wat er gaande was! :twisted: :twisted:

Op school leerden we vroeger bij systeemontwerpen, wat 'dirty components' waren. Electronische dingetjes op een printplaat, gemaakt om stuk te gaan en storing te geven, zodat je een nieuw toestel zou kopen, zonder dat het eigenlijk kapot was. (je denkt van die oude hifitoren dat die ruis door de jaren komt) Er bestaan componentjes die de fasewissels tellen, en na x aantal jaar gewoon de geest geven...

Ik haalde dus de 'moederbordbatterij' uit de printer, en ja hoor!! De printer print weer als nieuw!

ook het tergende gepest van niet te kunnen drukken in zwart, als er één van de kleuren leeg is, is voorbij..

Dit wilde ik toch met iedereen delen, als je dus een printer hebt die raar doet, haal hem open, zoek de knoopcel, steek er een half uurtje een kaartje tussen (onder het klemmend lipje) haal het er dan weer uit, en vijs hem weer dicht.

Ik ga niet adviseren om de batterij er permanent uit te laten, aangezien ik niet weet welke controlecirquits er nog door gestuurd worden.

veel plezier, en to hell with dirty components
Laatst gewijzigd door YamaSam op 09 mar 2009, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je zal maar een alleenstaande huismoeder zijn, die een 'goede' printer voor de schoolgaande kinderen kocht, en dit tegenkomt als het dringend is hé!
Die koopt geheid een nieuwe.
Het telefoongesprek naar HP kostte ons hier eigenlijk meer dan mijn uren nu, op enkele minuten was het gefixt.

Wel es willen weten welke rekening je krijgt als je dit in de winkel binnengeeft :twisted: :twisted:

van dit soort praktijken kookt mijn bloed dus hé, je zou beschaamd zijn om ontwerper of produktontwikkelaar te zijn door die mannen!

vroeger alles beter? Toen kon je er nog zelf wat aan doen? Je weet hoe het komt :cry:
when men were men, and helmets were for divers
ronny
100km gereden
100km gereden

Bericht door ronny »

ik heb zo iets dergelijks gehad met mijn canon printer een ip3000.
die begon opeens te zeiken dat het inkkussen vol was dat zij hij een week en toen stopte dat ding er mee :evil:
eerst opengeschroeft en toen bleek dat het inkt kussen bij lange nog niet vol zat.
na even zoeken op het net kwam ik er achter dat je door in een bepaalde volgorde op wat knopen te drukken hij zichzelf weer reset en nu is hij weer als nieuw.
zo heb ik dus al 2 epsons weggeknikerd :(
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Dit zelfde gezeik heb ik ook gehad, hij printte gewoon niet meer (HP Photosmart 8250, met 5 kleurencartridges á 15 euro/stuk en 1 zwarte a 25 euro :? )
Nu heb ik ontdekt dat als hij met die melding komt en je doet de klep open, dat die melding dan weg is :lol:

Dus elke keer als ik wil printen zet ik hem aan, even de klep open, weer dicht en printen maar! 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Niels schreef:Dit zelfde gezeik heb ik ook gehad, hij printte gewoon niet meer (HP Photosmart 8250, met 5 kleurencartridges á 15 euro/stuk en 1 zwarte a 25 euro :? )
Nu heb ik ontdekt dat als hij met die melding komt en je doet de klep open, dat die melding dan weg is :lol:

Dus elke keer als ik wil printen zet ik hem aan, even de klep open, weer dicht en printen maar! 8)

pas maar op dat je dan binnenkort niet met een heel ritueel zit voor je kan printen! :lol:
ronny
100km gereden
100km gereden

Bericht door ronny »

:(
is daar geen wet voor of zo
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wel raar, mijn hp deskjet 3840 doet het echt al jaren goed, hij print alleen nog wel 3keer langer door als hij denkt dat de inkt op is. :lol:

ik vindhet wel raar; je wil toch een product maken die het zolang mogelijk volhoud omdat mensen dat liever kopen dan iets wat onofficieel gegarandeer tna een bepaalde periode stuk gaat :?:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mpro09 schreef:wel raar, mijn hp deskjet 3840 doet het echt al jaren goed, hij print alleen nog wel 3keer langer door als hij denkt dat de inkt op is. :lol:

ik vind het wel raar; je wil toch een product maken die het zolang mogelijk volhoud omdat mensen dat liever kopen dan iets wat onofficieel gegarandeer tna een bepaalde periode stuk gaat :?:

daar zit het em juist he, ze geven je garantie, en eigenlijk is het voor hen het ideale als de dag na verstrijken het spul het begeeft. Ze willen ook weten wanneer je dan die nieuwe gaat kopen, zodat tegen dan hun nieuwe variant klaar is. Bij verlangen tot herstelling kunnen ze dan over 'het oude model' spreken. De bedrijven zijn ook wel enigszins genoodzaakt om het zo te doen. We weten allemaal waarom Zündapp failliet gegaan is. Niemand kocht een nieuwe, en reserveonderdelen had je niet nodig.. Iets dat forever blijft werken, is volgens de huidige marketingstrategieën ook onbetaalbaar..

Net zoals ze verdedigen dat de ene bus melk een halve euro duurder is als de andere, terwijl er exact dezelfde melk inzit en van die sh*t...
Bewust worden van al deze zaken maakt je ziek van onze maatschappij.. :cry:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

YamaSam schreef:Net zoals ze verdedigen dat de ene bus melk een halve euro duurder is als de andere, terwijl er exact dezelfde melk inzit en van die sh*t...

Heb vaak zat bij fabrieken inderdaad de Campina pakken door de el-cheapo pakken gevuld zien worden met dezelfde melk :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik heb een prof marketing gehad die jarenlang bij de melkunie gewerkt had. Die man sleurde ons telkens compleet uit ons luchtkasteel. INZA, dat keurmerk "AA" da's van net na de oorlog, je kan nu geen melkverwerkingsmachines meer kopen die geen "AA" melk tot gevolg hebben.

logo op pak= +€0.35

een mooie verpakking, met koetjes in kleur etc, dan koop je je anders zagende kinderen af.. mag wel wat kosten toch??!

balade, die lightboter in het mooie kuipje, das de helft gewoon water, en zoals jullie zeker wel weten is er vooralsnog niet echt een tekort aan water. Nuja, het is dan goedkoper, buggar! hoe maak je het dan duurder? Steek het in een duur vlootje, en doe alsof je kweetniet hoeveel moeite moet doen om ze 'de hélft minder vet' te maken!! Mag toch wel wat kosten zeker??

en zo kan ik nog even doorgaan.... helaas
Jelle

Bericht door Jelle »

blijf doorgaan, ik vind het interessant
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Hm jelle, ik zou gewoon eens op internet zoeken, daar is zat over te vinden over dit soort dingen.
Als fabrikant moet je op een gegeven moment wel iets kapot laten gaan, anders valt er gewoon niks te verdienen. Simpel zat
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Ik heb jaren geleden op een radiateuren fabriek gewerkt.
Smorgens werden er orginele radiateuren gemaakt voor behr (mercedes, bmw, enz.) smiddags dezelfde radiateur maar dan zonder merk, de imitatie dus :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

joscabrio schreef:Ik heb jaren geleden op een radiateuren fabriek gewerkt.
Smorgens werden er orginele radiateuren gemaakt voor behr (mercedes, bmw, enz.) smiddags dezelfde radiateur maar dan zonder merk, de imitatie dus :wink:

Van welk merk waren de radiateuren dan?
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

staat er toch? mercedes, bmw, enz :wink:
Plaats reactie