wat moet je zoal aankopen voor een blokrevisie?

Alles over de techniek en sleutelen
bramme
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:09
Locatie: menen, België

wat moet je zoal aankopen voor een blokrevisie?

Bericht door bramme »

Hallo, na 2 jaar zonder fs1, heb ik toch weer een fs1 gekocht (1j6) en de blok zou moeten gereviseerd worden. Weten jullie wat ik allemaal best koop om het blok te reviseren? Ook zou ik graag een vliegwieltrekker kopen omdat ik dit niet heb. Weten jullie misschien waar ik al die dingen het best koop. Alvast bedankt
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Hallo en welkom!!

Post gauw een foto's van je fs1 zou ik zeggen! Bij jmpb zijn ze het goedkoopst en hebben ze veel goed spul zoals krukas, lagerz enz. Ook je vliewieltrekker hebben ze daar te koop. Ook op de revisie pagina op het forum staat veel wat je nodig hebt. Suc6 in ieder geval
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

qua onderdelen lagers en keeringen, eventueel een krukas als die ook versleten is

en koppelingsplaten/veertjes zijn ook wel handig als je toch bezig bent :wink:
Fyer

Bericht door Fyer »

motor revisie set van yampe?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

wat je nodig zult hebben is:

Lagers.
Krukas (als hij versleten is).
*Koppelingsplaten (als er niet meer genoeg profiel meer op zit).
*Tussenplaat van de koppeling (als deze versleten is maar waarschijnlijk niet)
*Koppelingsveren (als ze te slap zijn).
Olie natuurlijk (10w40 is goed genoeg en let er wel op als hij geschikt is voor nattekoppelings platen want anders heb je kans dat de koppeling gaat slippen).
*Als je een membraam inlaat hebt kijk even als de membraam platen nog goed zijn, zo niet vervangen deze met andere.
*Als je een schijf inlaat hebt kijk of de schijf nog goed in orde is, zo niet vervang deze met een nieuwe (je hebt 2 varianten een snelle inlaat schijf die een langere openingstijdstip heeft en dus wat beter optrekt dan de slome inlaat schijf of een slome/ori inlaat schijf die onderin minder zult trekken en heeft een kortere openingstijdstip dan de snelle schijf, Kies naar wens).
Pakkingen voor het blok en cilinder en cilinderkop.

* = als ze versleten zijn zou ik overwegen om er nieuwe in te zetten, zo niet dan zou ik ze nog niet vervangen.

hopelijk genoeg geinformeerd
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Plus nog:
-Keerringen
-Pakkingen
-Koppelinswormpje (als die versleten is)
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

vooral niet te vergeten bij een roterend blok het oringen set

denk dat blokbouten ook makkelijk zijn en neem de olie 10w30
die man ook meteen in de voorvork als die slap is
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Volgens mij staan dit soort dingen ook wel in de revisiehandleiding:

www.fs1forum.com/Revisie1.html
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

FS1SE schreef:vooral niet te vergeten bij een roterend blok het oringen set

denk dat blokbouten ook makkelijk zijn en neem de olie 10w30
die man ook meteen in de voorvork als die slap is



drukstif
en een originele drukstift kering want die in de imi pakjes lekken altijd
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Niels schreef:Volgens mij staan dit soort dingen ook wel in de revisiehandleiding:

www.fs1forum.com/Revisie1.html


zo gebruik je hem nooit..... :roll: :lol:

en dan kom ik hier maar weer mee op de proppen:

Klik op het plaatje voor het hele boek.

Afbeelding
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een rubberhamer en een bunzebrander voor het makkelijk plaatsen van de nieuwe lagers?
when men were men, and helmets were for divers
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

YamaSam schreef:een rubberhamer en een bunzebrander voor het makkelijk plaatsen van de nieuwe lagers?


En het oude lager zelf!
Martijn

Bericht door Martijn »

Ik deed nieuwe lager daarop oude lager daarop blokje hout en dan meppen :)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als je de helft op de juiste manier opwarmt, vallen ze er vaak gewoon uit!

en bij het monteren de lager en de krukas in de diepvries, helft opwarmen en al dat geklop en gehamer is voor niks nodig..

heb van Niels zo ook es een murwgeklopte fs1-helft gekregen, écht zonde is dat!
(was geen Niels'-klopwerk btw)

op je krukas beginnen meppen is ook best jammer, en dan zagen dat er trilling op je blok zit .. :roll:

da's van mijn part de ergerlijkste zin in het "blokrevisie-topic",
"mep het geheel goed op zijn plaats met een rubberhamer" :lol:
fijngevoelige montagetechnieken zijn dat! :mrgreen:

een leek die dat leest trekt écht de foute conclusies... (maar het draait wél natuurlijk)

#rantingmodus OFF#
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

maar zoals jij zegt sam krijg je ze er niet altuid uit.
en met zo'n gasbrandertje vanuit de brico/gamma kan je je carter niet genoeg opwarmen
zodat het lager eruit valt.

bij mijn suzuki ac (blok stond 2 jaar stil) heb ik alles moeten meppen
de lagers waren zo vol met roest dat ik niet anders kon
Plaats reactie