wat moet je zoal aankopen voor een blokrevisie?
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:09
- Locatie: menen, België
wat moet je zoal aankopen voor een blokrevisie?
Hallo, na 2 jaar zonder fs1, heb ik toch weer een fs1 gekocht (1j6) en de blok zou moeten gereviseerd worden. Weten jullie wat ik allemaal best koop om het blok te reviseren? Ook zou ik graag een vliegwieltrekker kopen omdat ik dit niet heb. Weten jullie misschien waar ik al die dingen het best koop. Alvast bedankt
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
wat je nodig zult hebben is:
Lagers.
Krukas (als hij versleten is).
*Koppelingsplaten (als er niet meer genoeg profiel meer op zit).
*Tussenplaat van de koppeling (als deze versleten is maar waarschijnlijk niet)
*Koppelingsveren (als ze te slap zijn).
Olie natuurlijk (10w40 is goed genoeg en let er wel op als hij geschikt is voor nattekoppelings platen want anders heb je kans dat de koppeling gaat slippen).
*Als je een membraam inlaat hebt kijk even als de membraam platen nog goed zijn, zo niet vervangen deze met andere.
*Als je een schijf inlaat hebt kijk of de schijf nog goed in orde is, zo niet vervang deze met een nieuwe (je hebt 2 varianten een snelle inlaat schijf die een langere openingstijdstip heeft en dus wat beter optrekt dan de slome inlaat schijf of een slome/ori inlaat schijf die onderin minder zult trekken en heeft een kortere openingstijdstip dan de snelle schijf, Kies naar wens).
Pakkingen voor het blok en cilinder en cilinderkop.
* = als ze versleten zijn zou ik overwegen om er nieuwe in te zetten, zo niet dan zou ik ze nog niet vervangen.
hopelijk genoeg geinformeerd
Lagers.
Krukas (als hij versleten is).
*Koppelingsplaten (als er niet meer genoeg profiel meer op zit).
*Tussenplaat van de koppeling (als deze versleten is maar waarschijnlijk niet)
*Koppelingsveren (als ze te slap zijn).
Olie natuurlijk (10w40 is goed genoeg en let er wel op als hij geschikt is voor nattekoppelings platen want anders heb je kans dat de koppeling gaat slippen).
*Als je een membraam inlaat hebt kijk even als de membraam platen nog goed zijn, zo niet vervangen deze met andere.
*Als je een schijf inlaat hebt kijk of de schijf nog goed in orde is, zo niet vervang deze met een nieuwe (je hebt 2 varianten een snelle inlaat schijf die een langere openingstijdstip heeft en dus wat beter optrekt dan de slome inlaat schijf of een slome/ori inlaat schijf die onderin minder zult trekken en heeft een kortere openingstijdstip dan de snelle schijf, Kies naar wens).
Pakkingen voor het blok en cilinder en cilinderkop.
* = als ze versleten zijn zou ik overwegen om er nieuwe in te zetten, zo niet dan zou ik ze nog niet vervangen.
hopelijk genoeg geinformeerd
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
- Locatie: playa del carmen
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Niels schreef:Volgens mij staan dit soort dingen ook wel in de revisiehandleiding:
www.fs1forum.com/Revisie1.html
zo gebruik je hem nooit.....


en dan kom ik hier maar weer mee op de proppen:
Klik op het plaatje voor het hele boek.

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
als je de helft op de juiste manier opwarmt, vallen ze er vaak gewoon uit!
en bij het monteren de lager en de krukas in de diepvries, helft opwarmen en al dat geklop en gehamer is voor niks nodig..
heb van Niels zo ook es een murwgeklopte fs1-helft gekregen, écht zonde is dat!
(was geen Niels'-klopwerk btw)
op je krukas beginnen meppen is ook best jammer, en dan zagen dat er trilling op je blok zit ..
da's van mijn part de ergerlijkste zin in het "blokrevisie-topic",
"mep het geheel goed op zijn plaats met een rubberhamer"
fijngevoelige montagetechnieken zijn dat!
een leek die dat leest trekt écht de foute conclusies... (maar het draait wél natuurlijk)
#rantingmodus OFF#
en bij het monteren de lager en de krukas in de diepvries, helft opwarmen en al dat geklop en gehamer is voor niks nodig..
heb van Niels zo ook es een murwgeklopte fs1-helft gekregen, écht zonde is dat!
(was geen Niels'-klopwerk btw)
op je krukas beginnen meppen is ook best jammer, en dan zagen dat er trilling op je blok zit ..

da's van mijn part de ergerlijkste zin in het "blokrevisie-topic",
"mep het geheel goed op zijn plaats met een rubberhamer"

fijngevoelige montagetechnieken zijn dat!

een leek die dat leest trekt écht de foute conclusies... (maar het draait wél natuurlijk)
#rantingmodus OFF#
when men were men, and helmets were for divers
- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven