sproeiermaat

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

sproeiermaat

Bericht door Laars »

Ik heb nu als setup een:
60cc F5B immi cylinder
60cc immi pet
16 mm carburateur Mikuni (nu nog opzoek, vorige is gesneuveld :cry: ))
16 mm spruitstuk
Snelle immi FS1 uitlaat (dubbele naad en schuine achterkant)

Welke sproeiermaat lang Mikuni zou hier het beste bij passen.
Welke voorontsteking wordt geadviseerd.
Moet nog inrijden
1978 chroom 60 cc
eelco

Bericht door eelco »

Hoi, Je kan beter even de zoekfuctie gebruiken bovenaan de pagina. En deze vraag in het kleine-vragen-topic vragen :wink: !

Verder kan ik je niet helpen, maar hulp is onderweg 8) !
Axel

Bericht door Axel »

Ik schat zo rond de 110 lang of 160 kort.
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

160, later eventueel 150
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:Hij vraagt om een sproeier, dus hij krijgt een maat. Ies siempol. 160 is een mooie beginmaat.


Ik neem aan dat je lang bedoelt? :)
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Kort, 160 kort voor een 60cc F5B zit een aardig eind in de richting. 160 lang daarmee wilt 'ie niet eens starten
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Als je dit in lang zou doen dan zou bv een 200 in de richting komen.
Ik heb er nu een 190 lang in gehad , met de choke open ging dat net en als ik de choke dicht deed dan ging die hoog de toeren in en en stierf...... :cry: buaaaaaap
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Beste forumleden,
Ik kom met en serieuze vraag en dan is het jammer dat er enorm veel gegeit/offtopic shit tussendoor komt.
Misschien is het mogelijk om voor deze mannekes een apparte topic te openen :wink: .
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, behoorlijk irritant :?
Ik heb de boel ff opgeschoont
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Bedankt Tombo :wink:
1978 chroom 60 cc
edje

Bericht door edje »

Laars schreef:Als je dit in lang zou doen dan zou bv een 200 in de richting komen.
Ik heb er nu een 190 lang in gehad , met de choke open ging dat net en als ik de choke dicht deed dan ging die hoog de toeren in en en stierf...... :cry: buaaaaaap


dat klinkt als valse lucht :!:
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hoi,
Bij mij scheelde het enorm of ik mijn 65 cc parmakit onder mijn 2RU legde of onder mn 3E9.
Ik gebruik in mijn 2RU sproeier 105 lang en deze is nog aan de ruime kant.
Maar onder mij 3E9 looptie met 140 kort als de brandweer.
Dus naar mijn weten scheelt t ook welk type FS1 je hebt.
Bij de 1 krijgt hij meer lucht als bij de ander.
groeten
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

nu ga je een membraam met een schijf vergelijken, een membraam kan minder gebruiken omdat hij aan het toerental aanpast en met een schijf kan dat niet en is daar door iets onzuiniger dan een membraam, maar normaal mag het niks uitmaken op welk blok je hem ook zet
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Jeroen schreef:Hoi,
Bij mij scheelde het enorm of ik mijn 65 cc parmakit onder mijn 2RU legde of onder mn 3E9.
Ik gebruik in mijn 2RU sproeier 105 lang en deze is nog aan de ruime kant.
Maar onder mij 3E9 looptie met 140 kort als de brandweer.
Dus naar mijn weten scheelt t ook welk type FS1 je hebt.
Bij de 1 krijgt hij meer lucht als bij de ander.
groeten

140 kort? en hoe lang gaat dat inmiddels goed? lijkt me erg klein. ben benieuwd!
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Weet ik niet was maar even om de cilinder te testen.
Momenteel ligt hij nog onder mn 2RU
Plaats reactie