problemen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Alexvw

problemen

Bericht door Alexvw »

Hey idereen, ik heb eergisteren mn 1e brommer gekocht, een Yamaha FS1.
Maar ik heb echter wel wat problemen...
Het opstarten van de brommer is niets, dat gaat (meestal toch) goed, maar van het moment dat ik het kraantje openzet ( van de benzine vermoed ik) begint er veel benzine uit het motorblok te lopen en valt de brommer uit zichzelf stil...
Persoonlijk ken ik niets van brommers af, dus misschien weten jullie wel raad.
In ieder geval al bedankt!

Alex
2f2-power

Bericht door 2f2-power »

waarschijnlijk blijfd je vlotter hangen van je carburateur..zou ik als ik jou was even open maken en netjes schoonmaken.

sucses ermee.

gr stefan
Alexvw

Bericht door Alexvw »

moest ik nu ook weten hoe je dat doet... :roll:
Fyer

Bericht door Fyer »

aan de rechterkant zit een kapje dat met 4 schroefjes vastiz haal dit eraf dan kan je met een schroeven draaier naast de cilinder door een gat (kan zijn dat er een rubbertje voor zit) de klem loschroeven, dan een beetje trekken en draaien aan de carberateur die gaat er dan uit,
als je dit heb gedaan zit je aan de onderkant van de carberateur een grote schroef zitten draai deze los en dan kan ej het vlotterbakje eraf halen pas op da je hem niet kwijtraakt en een beetje voorzichtig doen emt je pakking, als je dezeeraf heb kan je het bakje(vlotterkamer) schoonmaken en alles wat erin zit en erop uitkomt.

ik hoop dat het hiermee lukt, zoniet gewoon vragen;)

en waar woon je miss iemand in de buurt die je kan helpen?
Alexvw

Bericht door Alexvw »

ik woon in Gent
Fyer

Bericht door Fyer »

ik weet nie of daar mensen in de buurt wonen maar dat zal vast wel.

maar kon je beetje uitkomen met die uitleg??
Alexvw

Bericht door Alexvw »

ik heb dat dekseltje van de motor er afgekregen, maar er zitten zoveel vijsjes daarin dat ik niet echt iets er durf uit te vijzen.
Voort zelfde geld maakek iets kapot ofzo...
Er zal niet echt iets anders opzitten dan er eens mee naar een Yamaha garage te gaan denk ik...
Fyer

Bericht door Fyer »

ik kan morgen ochten ff kijke of ik tijd heb wta foto's voor je te maken, maar de kans is bets groot da ik morgen niet de tijd heb om foto's ervan te maken. maar ik zal het iig proberen
Alexvw

Bericht door Alexvw »

das vriendelijk, merci he :D
Axel

Bericht door Axel »

Kijk eens naast de cilinder aan de rechterkant, daar zit een gat (kan een rubbertje inzitten). Als je een platkopschroevendraaier in dat gat steekt kan je een boutje losdraaien. Dit kan je allemaal heel makkelijk vinden, moet je even goed kijken. Als je die los hebt gedraaid kun je zo de carburateur eraf schuiven.
Kan bijna niet fout gaan :)
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

hallo alexvw welkom op de forum :wink:

mischien moet je even op de site rond kijken , staat veel informate op de site!

heb hier een leuke link voor je

http://www.fs1forum.com/PDF/Yamaha%20FS ... Manual.pdf

en even de carb schoonmaken kan geen kwaad
Axel

Bericht door Axel »

Afbeelding

Zo dus.
Plaats reactie