F5B

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

F5B

Bericht door Laars »

Mijn F5B cilinder 60 cc reageert als volgt:
Stationair: Goede gasreactie. mooi stationair . Gas open volop in de toeren.
Rijden: 1e en 2e redelijk snel op toeren.
3e en 4e duurt lang voordat hij in de powerband komt.
Als hij in de pb zit dan schiet hij ook lekker door in de toeren.
Maw trekt slecht door in zijn 3 en 4
Top 70-72

Set up:
60 cc immi F5B
60 cc kop
16 mmcarb + membraam
bougie 7
145 sproeier
vertanding 13/44
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik zou zeggen te zware vertanding.
Welke uitlaat heb je? Mss is je uitlaat dichtgekoold (of je demper), zou oo nog kunnen.
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

heb je een lage sproeier?

Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo,
Uitlaat is een FS1 immi snel en geheel ontkoold.
Welke vertanding heb ik dan nodig denk je?
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

als je hem niet hebt aangepast zou hij juist moeten trekken in de lage toeren, misschien idd een andere sproeier proberen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

paull schreef:heb je een lage sproeier?

Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...

Hoe weet jij dat nou. Iedere cilinder is anders :? Als hij motorisch verder goed loopt, en door de 1, 2 en 3 komt zonder verder te stotteren/inhouden whatever zal het met die sproeier wel goed zitten.
Het kan ook zijn (omdat je het hebt over echt powerband) dat je net de pech hebt met een F5B met rare poorttiming (hoogtoerig). Je zou 12/44 kunnen proberen. Maar mss is dat weer aan de lichte kan. Je kan ook een groter achtertandwiel monteren (=meer werk) en dan een beetje spelen zodat je op een goede verhouding uitkomt. Maar ff een 12 tands voorop gooien is het simpelst
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:
paull schreef:heb je een lage sproeier?

Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...

Hoe weet jij dat nou. Iedere cilinder is anders :? Als hij motorisch verder goed loopt, en door de 1, 2 en 3 komt zonder verder te stotteren/inhouden whatever zal het met die sproeier wel goed zitten.
Het kan ook zijn (omdat je het hebt over echt powerband) dat je net de pech hebt met een F5B met rare poorttiming (hoogtoerig). Je zou 12/44 kunnen proberen. Maar mss is dat weer aan de lichte kan. Je kan ook een groter achtertandwiel monteren (=meer werk) en dan een beetje spelen zodat je op een goede verhouding uitkomt. Maar ff een 12 tands voorop gooien is het simpelst


daar zat ik even niet aan te denken, maar dat is natuurlijk weer zo jah, je moet maar net geluk daar mee hebben
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

wat groter qua sproeiers is best logisch, en idd elke cyl is anders, maar er zijn richtlijnen :shock:
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

paull schreef:heb je een lage sproeier?

Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...

Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??
1978 chroom 60 cc
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Elke cilinder is anders maar ik denk dat 12-44 wel erg licht is. Da`s 1 tandje groter dan standaard, en dat met die set up?
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

Laars schreef:
paull schreef:heb je een lage sproeier?

Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...

Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??


gasnaald.
en luchtschroef helemaal indraaien en dan 1,5 slag open, dat is een basis afstelling en vanaf daar een beetje spelen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:shaking: ze hebben het niet voor niets als een stemvorkje inelkaar gestoken :)
when men were men, and helmets were for divers
paull
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1381
Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle

Bericht door paull »

Laars schreef:
paull schreef:heb je een lage sproeier?

Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...

Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??


ja want een 160 is denk ik echt wel nodig
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

160 is erg groot voor een F5B, zoals 'ie zegt verzuipt 'ie ook
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:160 is erg groot voor een F5B, zoals 'ie zegt verzuipt 'ie ook


Zeker in de lage versnellingen en bij het stationair draaien.
In de powerband kwn hij er wel mee overweg.
Schiet als het ware door dan.
Is dit herkenbaar?
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie