F5B
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
F5B
Mijn F5B cilinder 60 cc reageert als volgt:
Stationair: Goede gasreactie. mooi stationair . Gas open volop in de toeren.
Rijden: 1e en 2e redelijk snel op toeren.
3e en 4e duurt lang voordat hij in de powerband komt.
Als hij in de pb zit dan schiet hij ook lekker door in de toeren.
Maw trekt slecht door in zijn 3 en 4
Top 70-72
Set up:
60 cc immi F5B
60 cc kop
16 mmcarb + membraam
bougie 7
145 sproeier
vertanding 13/44
Stationair: Goede gasreactie. mooi stationair . Gas open volop in de toeren.
Rijden: 1e en 2e redelijk snel op toeren.
3e en 4e duurt lang voordat hij in de powerband komt.
Als hij in de pb zit dan schiet hij ook lekker door in de toeren.
Maw trekt slecht door in zijn 3 en 4
Top 70-72
Set up:
60 cc immi F5B
60 cc kop
16 mmcarb + membraam
bougie 7
145 sproeier
vertanding 13/44
1978 chroom 60 cc
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Hoe weet jij dat nou. Iedere cilinder is anders

Het kan ook zijn (omdat je het hebt over echt powerband) dat je net de pech hebt met een F5B met rare poorttiming (hoogtoerig). Je zou 12/44 kunnen proberen. Maar mss is dat weer aan de lichte kan. Je kan ook een groter achtertandwiel monteren (=meer werk) en dan een beetje spelen zodat je op een goede verhouding uitkomt. Maar ff een 12 tands voorop gooien is het simpelst
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Tombo schreef:paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Hoe weet jij dat nou. Iedere cilinder is anders :? Als hij motorisch verder goed loopt, en door de 1, 2 en 3 komt zonder verder te stotteren/inhouden whatever zal het met die sproeier wel goed zitten.
Het kan ook zijn (omdat je het hebt over echt powerband) dat je net de pech hebt met een F5B met rare poorttiming (hoogtoerig). Je zou 12/44 kunnen proberen. Maar mss is dat weer aan de lichte kan. Je kan ook een groter achtertandwiel monteren (=meer werk) en dan een beetje spelen zodat je op een goede verhouding uitkomt. Maar ff een 12 tands voorop gooien is het simpelst
daar zat ik even niet aan te denken, maar dat is natuurlijk weer zo jah, je moet maar net geluk daar mee hebben
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht
paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??
1978 chroom 60 cc
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
Laars schreef:paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??
gasnaald.
en luchtschroef helemaal indraaien en dan 1,5 slag open, dat is een basis afstelling en vanaf daar een beetje spelen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
Laars schreef:paull schreef:heb je een lage sproeier?
Neem anders een 160 sproeiertje, zal veel schelen...
Ik gebruik een lange sproeier.
Ik had er eerst een 160 inzitten maar toen verzoop hij toch wel in zijn lage toeren.
Hij trok wel goed door.
Misschien een beetje met het luchtschroefje spelen??
ja want een 160 is denk ik echt wel nodig
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
- Locatie: Dordrecht