Het grote kleine vragen topic

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik heb 2 van die cilidners, en die zijn gewoon 60cc. In de het word wel eens een 70cc genoemd.
Die dunne wand hebben die van mij ook. Eentje is vastgelopen (2 jaar terug), daarvan is de wand ook gescheurd :lol:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Maar zijn het goeie cilinders of niet? En hoe hard zou je daarmee kunnen..
edje

Bericht door edje »

90km/u mits goed afgesteld en met de rest van de setup ook goed
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Het zijn goede cilinders. Alleen ik vind ze best hoogtoerig. Ze lopen wel hard (die van mij liep met 12/39 dik over de 80 km/h). Ik heb 'm er alleen vanaf gehaald omdat ik mijn huidige cilinder lekkerder vind rijden.
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Tja ik zit een beetje te twijfelen.. Want ik heb nog een z1 liggen die ik voor 47 euro uit kan laten boren want dr zitten 2 dikke krassen in of dus voor 60 euro zo'n alu kopen
edje

Bericht door edje »

waarom zoek je niet eerst uit waarom die f5b niet harder gaat :roll:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ja ik krijg dinsdag wat sproeiers.. Als ie daarna beter rijdt hou ik hem misschien nog ff zo, maar zo'n z1 is echt chill rijden :P
rickhansen

Bericht door rickhansen »

Ik ben even bezig een nieuwe koppelingswormwiel in men fs1 te zetten, maar die moet ik zelf nog inelkaar zetten. Alleen heb ik wat probleempjes daar mee. namelijk:

zo is het nu:
Afbeelding
En zo moet het worden (maar dan vast).
Afbeelding
En dit heb ik nog over.
Afbeelding

Wat moet ik nog doen, of mis ik een onderdeel?

edit: foto's tonden in verkeerde volgorde
edje

Bericht door edje »

je hebt een wormwieltje extra gekregen :P . die kun je dus bewaren of zo.
dat pennetje hoort in je koppelingsdeksel. ik laat altijd de oude gewoon zitten. dat veertje komt tussen dat pennetje en het armpje. het armpje GOED op het wormpje doen en dan met een hamer opslaan zodat het wormpje in het armpje klemt....
rickhansen

edje schreef:je hebt een wormwieltje extra gekregen :P . die kun je dus bewaren of zo.
dat pennetje hoort in je koppelingsdeksel. ik laat altijd de oude gewoon zitten. dat veertje komt tussen dat pennetje en het armpje. het armpje GOED op het wormpje doen en dan met een hamer opslaan zodat het wormpje in het armpje klemt....

Ok, zoiets dacht ik al. Maar ik dacht toch maar even voor de duidelijkheid vragen.

Bedankt!
edje

Bericht door edje »

let erop dat je het armpje goed op het wormpje doet, het moet in een keer goed doen. 3x raden.......
rickhansen

Afbeelding
Zoals ik hem zo heb moet ik er gewoon op slaan? Het gaat namelijk niet makkelijk op zich, en wil ook eigenlijk niks kapot slaan.
Jelle

Bericht door Jelle »

waar is je balletje?

in het gatje rechts op de foto hoort nog een kogeltje, erin doen met een beetje vet/vaseline, anders valt het eruit... ik zou ook eerst niets vast slaan, en gewoon testen , het kan zijn dat je armpje langs andere kant erop moet en als het al vast zit ///
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

klopt, wel goed kijken hoe je je armpje vast zet. Je akn 'm ook net verkeerd om vast zetten. En dan kan je je armpje weggooien (ook hier, 3x raden) :(
rickhansen

Het is al gelukt, en het werkt ook. :D bedankt!
Gesloten