Brommer loopt weer leip te doen
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
Brommer loopt weer leip te doen
vorige maand ben ik een lang weekendje weg geweest op de brommer
de heenweg ging eigenlijk prima (200km)
op de terugweg na 50km kreeg ik een warmloper, maar dat kwam denk ik omdat k in zn 3 zat, terwijl ik dacht dat het zn 4 was, erg stom ik weet het maarja
de boel ff laten afkoelen en daarna reed ie weer prima
na 160 km op de terugreis ging ie ineens inhouden en weer rijden afgewisseld om de seconde ofzo
weer even af laten koelen, mn blok wordt namelijk erg heet terwijl ontsteking goed staat.
daarna gaf ie nog een paar pufjes maar deed uiteindelijk niks meer
sindsdien ben k op vakantie geweest en nu ik hem weer uit de schuur haalde startte ie in een kick, maar toen ie een beetje warm werd ging ei weer inhouden en nu start ie niet meer
af en toe hoor je een soort pfff plof, wat volgens mij duidt op een verkeerd ontstekingstijdstip
bougie geeft een goede vonk hij heeft benzine
iemand een vermoeden wat er kan zijn?
alvast bedankt
de heenweg ging eigenlijk prima (200km)
op de terugweg na 50km kreeg ik een warmloper, maar dat kwam denk ik omdat k in zn 3 zat, terwijl ik dacht dat het zn 4 was, erg stom ik weet het maarja
de boel ff laten afkoelen en daarna reed ie weer prima
na 160 km op de terugreis ging ie ineens inhouden en weer rijden afgewisseld om de seconde ofzo
weer even af laten koelen, mn blok wordt namelijk erg heet terwijl ontsteking goed staat.
daarna gaf ie nog een paar pufjes maar deed uiteindelijk niks meer
sindsdien ben k op vakantie geweest en nu ik hem weer uit de schuur haalde startte ie in een kick, maar toen ie een beetje warm werd ging ei weer inhouden en nu start ie niet meer
af en toe hoor je een soort pfff plof, wat volgens mij duidt op een verkeerd ontstekingstijdstip
bougie geeft een goede vonk hij heeft benzine
iemand een vermoeden wat er kan zijn?
alvast bedankt
Re: Brommer loopt weer leip te doen
Dingetje schreef:vorige maand ben ik een lang weekendje weg geweest op de brommer
de heenweg ging eigenlijk prima (200km)
op de terugweg na 50km kreeg ik een warmloper, maar dat kwam denk ik omdat k in zn 3 zat, terwijl ik dacht dat het zn 4 was, erg stom ik weet het maarja
de boel ff laten afkoelen en daarna reed ie weer prima
na 160 km op de terugreis ging ie ineens inhouden en weer rijden afgewisseld om de seconde ofzo
weer even af laten koelen, mn blok wordt namelijk erg heet terwijl ontsteking goed staat.
daarna gaf ie nog een paar pufjes maar deed uiteindelijk niks meer
sindsdien ben k op vakantie geweest en nu ik hem weer uit de schuur haalde startte ie in een kick, maar toen ie een beetje warm werd ging ei weer inhouden en nu start ie niet meer
af en toe hoor je een soort pfff plof, wat volgens mij duidt op een verkeerd ontstekingstijdstip
bougie geeft een goede vonk hij heeft benzine
iemand een vermoeden wat er kan zijn?
alvast bedankt
ik weet bijna wel zeker dat het je CONDENSATOR is
dan zal je die effe moeten vervangen
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nou ik ben benieuwd.
condensator is het volgens mij niet
condensator is het volgens mij niet
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
als deze stuk is loopt je blok slecht ,dus niet of en toe, en je punten zijn meteen ingebrand.
kan wel zijn dat hij bij koude wel goed loopt en bij warm niet.
puntjes vonken meestal wel wat, dan bedoel ik niet continu maar af en toe een vonkje
kan wel zijn dat hij bij koude wel goed loopt en bij warm niet.
puntjes vonken meestal wel wat, dan bedoel ik niet continu maar af en toe een vonkje
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ginofs1 schreef:nou ik ben benieuwd.
condensator is het volgens mij niet
dat bedoel ik
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
YamaSam schreef:ik zou je cilinder er es afhalen om je piston te bewonderen
die zit volgens mij vol groeven en strepen, die gaan remmen als ie warmkomt.
zo'n warmloper 'zonder gevolgen' bestaat volgens mij niet, en al zeker geen reeks keren na elkaar..
haha heb ik ook last van.. nu al 5x warmgelopen ofzo!
en elke keer doet hij het weer gewoon prima!
start goed..
hoge toeren goed.. totdat hij warm wordt.. dan (zoals yamasam al zegt) gaat hij zwaarder lopen!..
maar niks last van stotteren..
ik heb een keer gehad dat als hij koud was dat hij perfect reed.. (500 meter..) toen werd hij warm en stopte ermee..
ik echt alles vervangen en gedaan.. had ie het nog steeds..
toen bleek het mijn bobine te zijn!
als die warm wordt gaat hij het slechter doen als hij stuk is