ontsteking werkt niet
-
- 50km gereden
ontsteking werkt niet
Ik keek gisterenavond mijn contactpunten na en monteerde mijn vliegwiel terug.
hierna vonkt mijn brommer niet meer.
waar kan het probleem liggen? Hiervoor reed hij goed.
hierna vonkt mijn brommer niet meer.
waar kan het probleem liggen? Hiervoor reed hij goed.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 50km gereden
-
- 50km gereden
koppel schreef:is het (meestal witte) plastic isolatordingetje wat tussen het massa gedeelte van je punten en het doorvoerboutje moet zitten wel aanwezig, of zit de zaak fout gemonteerd?
het isolatordingetje zit nog op zijn plek en is nog in goede staat. ik zal morgen kijken of er vet tussen de punten is gekomen, het zou me wel verwonderen.
ik had de puntjes wel lichtjes opgeschuurd, maar dit kan normaal geen kwaad zeker.
-
- 50km gereden
-
- 1000km gereden
als er maar 20v door je bougiekabel loopt dan zou de bobine volgens mij wel eens de boosdoener kunnen zijn. Je zou hem voor alle zekerheid een keer kunnen doormeten met deze FAQ: http://www.fs1forum.com/Ontsteking.html 

-
- 50km gereden
Wimmel O schreef:als er maar 20v door je bougiekabel loopt dan zou de bobine volgens mij wel eens de boosdoener kunnen zijn. Je zou hem voor alle zekerheid een keer kunnen doormeten met deze FAQ: http://www.fs1forum.com/Ontsteking.html
Ik heb de bobine vervangen en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem.
waar kan het nog aan liggen? Normaal gezien is er niks kapot want hij draaide goed voor ik het vliegwiel eraf haalde.
-
- 50km gereden
-
- 50km gereden
jan-lommaert schreef:Hoeveel volt moet ik (ongeveer) bekomen als ik mijn kickstarter naar beneden duw en mijn multimeter aansluit op het stekkertje dat aan de zwartwitte draad van de ontsteking zit en naar de bobine loopt?
Is er niemand die dit weet?
Bij mij bekom ik maximum 3 volt, dit lijkt mij nogal weinig.
De weerstand van de spoel klopt, dit hebt ik vergeleken met een andere.
jan-lommaert schreef:jan-lommaert schreef:Hoeveel volt moet ik (ongeveer) bekomen als ik mijn kickstarter naar beneden duw en mijn multimeter aansluit op het stekkertje dat aan de zwartwitte draad van de ontsteking zit en naar de bobine loopt?
Yep, 3volt is te weinig, volgens mij zoek je het probleem in een verkeerde hoek.
3 volt zou betekenen dat je ergens een behoorlijke lekstroom hebt.
Je bent begonnen met contactpunten, daar is het mis gegaan, dus zoek daar je probleem dan ook.
- Triforce
- 2500km gereden
robertehendriks schreef:jan-lommaert schreef:jan-lommaert schreef:Hoeveel volt moet ik (ongeveer) bekomen als ik mijn kickstarter naar beneden duw en mijn multimeter aansluit op het stekkertje dat aan de zwartwitte draad van de ontsteking zit en naar de bobine loopt?
Yep, 3volt is te weinig, volgens mij zoek je het probleem in een verkeerde hoek.
3 volt zou betekenen dat je ergens een behoorlijke lekstroom hebt.
Je bent begonnen met contactpunten, daar is het mis gegaan, dus zoek daar je probleem dan ook.
Ik heb het vermoede dat de zwart-witte draad ergens massa maakt