Algemene vragen en antwoorden over de FS1
br3cht
100km gereden
Berichten: 184 Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven
Bericht
door br3cht » 19 okt 2009, 22:39
mpro09 schreef: dat is een weerstand @marco ja maar het hangt ervanaf hoe vast ze zitten
moet deze perse worden aangesloten?
of kan ik ook gewoon dan een weerstand hangen van 2kOhm aan elke pinker?
Andries
1500km gereden
Berichten: 1577 Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
Bericht
door Andries » 20 okt 2009, 20:47
is de tapeindafstand van een kreidler cilinder smalle tap hetzelfde als van een fs1 of zal ik gewoon een sb passend laten maken??
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 20 okt 2009, 20:51
ja de kleine steek is het zelfde
miran72
500km gereden
Berichten: 531 Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
Bericht
door miran72 » 23 okt 2009, 21:38
mpro09 schreef: die hoeft feitelijk ook nooit los dus die zit vaak vast ja maar met een hamer moet het wel lukken
ik heb ze er toen met een bankschroef uitgekregen, maar erin moest bij gino met een pers nadat mijn bankschroef afbrak
Die as ging er bij mijn achterbrug ook niet uit, heb dat rubber kapot geboord en de as met geweld en rubber eruit getrokken de buitenschaal een klein stukje ingezaagd en toen kon ik hem eruit tikken. Koste me 3 uur dat klere ding.
Nieuwe bussen erin met een passende dopmoer tussen de bankschroef ging een stuk beter.
koppel
1500km gereden
Berichten: 1784 Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
Bericht
door koppel » 24 okt 2009, 11:42
koop een Heuer (bankschroef).............zijn niet goedkoop, maar ook niet kapot te krijgen
Giel_fs1
1000km gereden
Berichten: 1106 Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel
Bericht
door Giel_fs1 » 24 okt 2009, 21:46
waaraan aan de buitenkant kan ik een 5-bak herkennen?
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 24 okt 2009, 21:53
miran72 schreef: mpro09 schreef: die hoeft feitelijk ook nooit los dus die zit vaak vast ja maar met een hamer moet het wel lukken
ik heb ze er toen met een bankschroef uitgekregen, maar erin moest bij gino met een pers nadat mijn bankschroef afbrak
Die as ging er bij mijn achterbrug ook niet uit, heb dat rubber kapot geboord en de as met geweld en rubber eruit getrokken de buitenschaal een klein stukje ingezaagd en toen kon ik hem eruit tikken. Koste me 3 uur dat klere ding.
Nieuwe bussen erin met een passende dopmoer tussen de bankschroef ging een stuk beter.
Dat beloofd niet veel goeds
Yamaha Sheriff 1981
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 24 okt 2009, 22:23
Giel_fs1 schreef: waaraan aan de buitenkant kan ik een 5-bak herkennen?
dit is een 5 bak
diet is een 4 bak
athenayamaha
500km gereden
Berichten: 564 Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen
Bericht
door athenayamaha » 24 okt 2009, 22:28
koppel schreef: koop een Heuer (bankschroef).............zijn niet goedkoop, maar ook niet kapot te krijgen
Ja dat zijn de bankschroeven!
Louistje
100km gereden
Berichten: 236 Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:10
Bericht
door Louistje » 25 okt 2009, 12:47
Is het makkelijk om je FS1 om te bouwen naar 12 volt?
Als ik goed begrijp moet er een 12V lichtspoel in, een 12V accu en natuurlijk 12V lampjes.. evt. een 12V clingoteur..?
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 25 okt 2009, 13:02
Als er lichtspoelen zijn met dezelfde inbouw dan zal dat best kunnen, maar wat bereik je ermee?
paull
1250km gereden
Berichten: 1381 Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
Locatie: Zwolle
Bericht
door paull » 25 okt 2009, 13:11
Niels schreef: Als er lichtspoelen zijn met dezelfde inbouw dan zal dat best kunnen, maar wat bereik je ermee?
Als je iets wilt aansluiten wat alleen op 12v draait? Zoals een digitale kilometer teller is het makkelijk dat je brom voorzien is van 12v
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 25 okt 2009, 13:58
Louistje schreef: Is het makkelijk om je FS1 om te bouwen naar 12 volt? Als ik goed begrijp moet er een 12V lichtspoel in, een 12V accu en natuurlijk 12V lampjes.. evt. een 12V clingoteur..?
Ik zou eerst beginnen met een 12volt accu en 12volt lampjes en een 12volt gelijkrichter van een scooter.
Fyer
Bericht
door Fyer » 25 okt 2009, 16:43
ginofs1 schreef: Giel_fs1 schreef: waaraan aan de buitenkant kan ik een 5-bak herkennen?
dit is een 5 bak
diet is een 4 bak
dus als er een nummer beginnent met FS1 op je carter staat, dieniet geribbeld is, is het een 5 bak?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 25 okt 2009, 16:45
Fyer schreef: ginofs1 schreef: Giel_fs1 schreef: waaraan aan de buitenkant kan ik een 5-bak herkennen?
dit is een 5 bak
diet is een 4 bak
dus als er een nummer beginnent met FS1 op je carter staat, dieniet geribbeld is, is het een 5 bak?
nee maar let op het beugeltje met het boutje boven op het blok