erg rokende uitlaat gassen

Alles over de techniek en sleutelen
Brambo

erg rokende uitlaat gassen

Bericht door Brambo »

ha die Forum leden
weet iemand hoe het komt als de mototr erg rookt bij een koude start en dan ook niet wil doortrekken?
als hij wat warmer wordt gaat het beter maar bij lang staionair draaien komt hetzelfde euvel erweer maar bij de hoge snelheden is het nagenoeg weer weg

setup:
13/44
16mm mikuni 200 sproeier
3E8 met een gevlakte kop
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Re: erg rokende uitlaat gassen

Bericht door nieknatuurlijk »

Brambo schreef:ha die Forum leden
weet iemand hoe het komt als de mototr erg rookt bij een koude start en dan ook niet wil doortrekken?
als hij wat warmer wordt gaat het beter maar bij lang staionair draaien komt hetzelfde euvel erweer maar bij de hoge snelheden is het nagenoeg weer weg

setup:
13/44
16mm mikuni 200 sproeier
3E8 met een gevlakte kop


je kan dan iets van olie verbranden... (waarschijnlijk niet...)

of goedkope mengsmeering :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat komt omdat het best wel koud is buiten
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, en als je brommer stottert met doortrekken als hij nog koud is, betekend dat dat je erg fout bezig bent ;) je brommer is dan nog láng niet op bedrijfstemperatuur. Het perfecte recept voor warmlopers :P
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Tombo schreef:Ja, en als je brommer stottert met doortrekken als hij nog koud is, betekend dat dat je erg fout bezig bent ;) je brommer is dan nog láng niet op bedrijfstemperatuur. Het perfecte recept voor warmlopers :P


rustig wegrijden kan tog gewoon? als je niet te veel toeren maakt :?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja,m aar dootrekken in toeren totdat die begint te stotteren (wat praktisch alle fs1's hebben als ze koud zijn) is niet goed
Brambo

Bericht door Brambo »

oke aanvulling is op z'n plaats
heb net gereden en wederom gemerkt dat wanneer hij niet volledig met gas open rijdt hij geen goede verbranding heeft. en niet doortrekt
bij weinig of half gas rijdt hij gewoon niet goed.
en valt zelfs even weg bij half gas bij langzaam opkomen doet hij het wel lekker .
ik moet zorgen dat hij hoog in toeren blijft met een slippende koppeling en dan heeft hij wel een goede verbranding vreemde zaak .
maar er zal wederom een verklaring voor zijn.
wie o wie heeft deze verklaring?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ALs je met slippende koppeling moet rijden om uberhaupt in z'n 4 te blijven is wss je vertanding te zwaar
Brambo

Bericht door Brambo »

okebedankt en de volgende vraag van deze oude man.
wat versta jij onder te zwaar ?
zal waarschijnlijk ergens staan maar eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken.
ik heb 13/44
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

13/41 ?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

Brambo schreef:okebedankt en de volgende vraag van deze oude man.
wat versta jij onder te zwaar ?
zal waarschijnlijk ergens staan maar eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken.
ik heb 13/44


ik heb 13/41 trekt makkelijk 55 (hij haperd alleen bij 57, mocht ie doortrekken, dan haalt ie makkelijk 75 8) )
Brambo

Bericht door Brambo »

oke maar dat betekent volgens mijn theorie dat hij minder kracht heeft op het achterwiel maar als ik op toeren moet blijven met een slippende koppeling dan moet ik toch naar een zwaardere vertanding omdat het dan makkelijke voor het motortje is?
of mis ik hier een slag?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

pee67 schreef:13/41 ?

13/41 is nog zwaarder als 13/44

Brambo schreef:oke maar dat betekent volgens mijn theorie dat hij minder kracht heeft op het achterwiel maar als ik op toeren moet blijven met een slippende koppeling dan moet ik toch naar een zwaardere vertanding omdat het dan makkelijke voor het motortje is?
of mis ik hier een slag?

Minderkracht= niet waar. Als je lichter gaat vertanden zal je meer koppel op je achterwiel hebben. Je moet juist lichter gaan vertanden als je met slippende koppeling moet rijden (je rijdt met slippende koppeling, omdat je niet fatsoenlijk in z'n powerband kan komen, het gebied waar je cilinder het meeste vermogen aflevert/de beste vullingsgraad heeft)
Brambo

Bericht door Brambo »

Tombo:
kort gezegd zou ik dus een twaalf voor moeten proberen?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja
Plaats reactie