erg rokende uitlaat gassen
erg rokende uitlaat gassen
ha die Forum leden
weet iemand hoe het komt als de mototr erg rookt bij een koude start en dan ook niet wil doortrekken?
als hij wat warmer wordt gaat het beter maar bij lang staionair draaien komt hetzelfde euvel erweer maar bij de hoge snelheden is het nagenoeg weer weg
setup:
13/44
16mm mikuni 200 sproeier
3E8 met een gevlakte kop
weet iemand hoe het komt als de mototr erg rookt bij een koude start en dan ook niet wil doortrekken?
als hij wat warmer wordt gaat het beter maar bij lang staionair draaien komt hetzelfde euvel erweer maar bij de hoge snelheden is het nagenoeg weer weg
setup:
13/44
16mm mikuni 200 sproeier
3E8 met een gevlakte kop
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Re: erg rokende uitlaat gassen
Brambo schreef:ha die Forum leden
weet iemand hoe het komt als de mototr erg rookt bij een koude start en dan ook niet wil doortrekken?
als hij wat warmer wordt gaat het beter maar bij lang staionair draaien komt hetzelfde euvel erweer maar bij de hoge snelheden is het nagenoeg weer weg
setup:
13/44
16mm mikuni 200 sproeier
3E8 met een gevlakte kop
je kan dan iets van olie verbranden... (waarschijnlijk niet...)
of goedkope mengsmeering

-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
oke aanvulling is op z'n plaats
heb net gereden en wederom gemerkt dat wanneer hij niet volledig met gas open rijdt hij geen goede verbranding heeft. en niet doortrekt
bij weinig of half gas rijdt hij gewoon niet goed.
en valt zelfs even weg bij half gas bij langzaam opkomen doet hij het wel lekker .
ik moet zorgen dat hij hoog in toeren blijft met een slippende koppeling en dan heeft hij wel een goede verbranding vreemde zaak .
maar er zal wederom een verklaring voor zijn.
wie o wie heeft deze verklaring?
heb net gereden en wederom gemerkt dat wanneer hij niet volledig met gas open rijdt hij geen goede verbranding heeft. en niet doortrekt
bij weinig of half gas rijdt hij gewoon niet goed.
en valt zelfs even weg bij half gas bij langzaam opkomen doet hij het wel lekker .
ik moet zorgen dat hij hoog in toeren blijft met een slippende koppeling en dan heeft hij wel een goede verbranding vreemde zaak .
maar er zal wederom een verklaring voor zijn.
wie o wie heeft deze verklaring?
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Brambo schreef:okebedankt en de volgende vraag van deze oude man.
wat versta jij onder te zwaar ?
zal waarschijnlijk ergens staan maar eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken.
ik heb 13/44
ik heb 13/41 trekt makkelijk 55 (hij haperd alleen bij 57, mocht ie doortrekken, dan haalt ie makkelijk 75

- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
pee67 schreef:13/41 ?
13/41 is nog zwaarder als 13/44
Brambo schreef:oke maar dat betekent volgens mijn theorie dat hij minder kracht heeft op het achterwiel maar als ik op toeren moet blijven met een slippende koppeling dan moet ik toch naar een zwaardere vertanding omdat het dan makkelijke voor het motortje is?
of mis ik hier een slag?
Minderkracht= niet waar. Als je lichter gaat vertanden zal je meer koppel op je achterwiel hebben. Je moet juist lichter gaan vertanden als je met slippende koppeling moet rijden (je rijdt met slippende koppeling, omdat je niet fatsoenlijk in z'n powerband kan komen, het gebied waar je cilinder het meeste vermogen aflevert/de beste vullingsgraad heeft)