jaa mijin fs1 gaat te snel (wat ik niet erg vind),
maar aangezien onze belgische staat dat wel erg vindt en boetes uitdeelt en ik, noch mijne pa dat ziet zitten om boetes te betalen, moet ik hem wat trager laten gaan (met grote spijt )
nu loopt hij een mooie 60, maar een vloot verneukt men brommer, mijn uitlaat was eens verstopt (zeflde principe of een vloot) en hij trok niet meer door en draaide niet meer mooi......
heeft er iemand een andere oplossing hiervoor??
Zet er een 10 mm op en een onbewekte 2RU, 3E9 of F5B cilinder op en een kopje met weinig compressie. Dan loopt ie minder dan 60 en is de kans op een prent nog maar heel klein.
hoe kan ik weten welke setup ik heb? een vloot is W-VL voor een ring in de uitlaat, wist nie hoe dat te beschrijven mijn pa zegt dat als ik een andere verhouding steek van tandwielen dat ik sneller accelereer maar een minder hoge topsnelheid zou hebben?
op men cilinder staat er fs1
als de doorlaat dat gat in men carburator is waar je da buizeke zie zitten die, als je gas geeft omhoog gaat, dat is ong. 15/16 mm ben niet zeker...
mijn achter tandwiel is een 39, vooraan een 13
hij loopt nu met mij erop een dikke 60
Met die spullen zou je zelfs een stuk harder moeten gaan, mindtens 75 als alles een beetje fatsoenlijk is afgesteld. Die cilinder kan eigenlijk alleen maar hard. Een 50cc FS1 zal niet snel met jouw tandwielverhouding van 13/39 lekker gaan lopen en in zijn powerband komen in de 4. Daar heb je minstens een 12/39 voor nodig en de meeste langzame 50cc-tjes rijden als zwaarste verhouding met 14/44 ofzo rond, tenzij je een klein mannetje van 50 kilo bent. Als je met deze cilinder langzamer wil rijden gaat ie weinig power leveren en zuipt ie nog steeds teveel. Ga met de setup rijden die ik in m'n eerste post beschreef. Dan kun je gewoon vanaf stationair over voldoende kracht beschikken en lekker door alle versnellingen heen rijden. Hij is dan ook zuinig en rollenbankproof.